• امروز : یکشنبه, ۲۵ آذر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 15 December - 2024
کل اخبار 1482اخبار امروز : 0

اطلاعیه ها

مرکز مبادلات ارز، طلا و سکه فاصله اعلامی خود در حراج را با بازار داخلی کاهش دهد جرمِ اعضای این صنف مشخص شد: فروش کالای ایرانی!/ تنبیهِ یک عمر فعالیت ملی و تشویق قاچاق کالا آیین گرامیداشت روز ملی خیاط نمایشِ پتانسیل غنیِ این صنف این بار در اهواز/ نمایشگاه ها نباید با فاصله خیلی کمی برگزار شوند/ بهترین ها برای«هنرصنعتِ» طلا و جواهر کشور با «نمایشگاه ایران» آجیل ممتاز شب یلدا بدون نخودچی و بادام زمینی هفتصدهزارتومان/ رایزنی برای واردات، ادامه دارد/ آجیل فروش ها نهایت همراهی را با هم میهنان خود خواهند داشت بارِ نرخِ پایین بر دوش اتحادیه صنف حمل و نقل کالای شهری، سنگینی می کند سرمایه گذاری بازار جهانی با حضور نماینده چین در اتاق اصناف تهران/ محمد ولدخانی؛ پیش قدم در جذب سرمایه گذار خارجی قطعه‌سازان ایرانی اجازه تولید قطعات خودروهای چینی را ندارند/ تحریک بازار با معامله حواله خودروهای وارداتی جانبازان قشر ضعیف جامعه دیگر توانایی خرید کله پاچه را ندارند/ ضرورت توجه خاص دولت به صنف طباخان بزرگترین مانع در حوزه واردات قطعات خودرو عدم هماهنگی بین وزارتخانه‌های اقتصاد و صمت است قیمت میوه و سبزیجات در آستانه شب یلدا/ روند کاهشی قیمت گوجه و سیب‌زمینی شیرینی فروشان برای پخت شیرینی شب یلدا روغن ندارند/ شیرینی کالای فوق لوکس شده است

5
 رئیس اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران:

خودروساز سرمنشاء تعیین نرخ تعمیر قطعات خودرو است/ لزوم نصب نرخ‎نامه در معرض دید مراجعه‎کنندگان

  • کد خبر : 4587
  • ۰۴ تیر ۱۴۰۳ - ۹:۳۹
خودروساز سرمنشاء تعیین نرخ تعمیر قطعات خودرو است/ لزوم نصب نرخ‎نامه در معرض دید مراجعه‎کنندگان
علیرضا نیک‎آئین، رئیس اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو بیان داشت: نرخ‎نامه اتحادیه براساس نرخی که خودروساز برای تعمیر قطعات تعیین کرده، مشخص می‎شود. اما با توجه به هزینه های پایین تر واحدهای صنفی نسبت به تعمیرگاه های مجاز خودروسازان، ما درصدی پایین‎تری را در مکانیکی‎ها یا همان واحدهای صنفی به عنوان نرخ تعمیر دریافت می‎کنیم.
 رئیس اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران در خصوص نرخ اجرت تعمیرات خودرو  گفت: هر سال اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو نرخنامه تعیین اجرت تعمیرات خودرو را برای انواع خودروها تدوین و آن را برای ابلاغ در اختیار اتاق اصناف قرار می دهد.
وی افزود: اتاق اصناف نیز این نرخنامه را به وزارت صمت ارائه می دهد تا در اختیار بازرسان وزارتخانه و سازمان تعزیرات قرار گیرد.
نیک آیین اظهار داشت: سرمنشاء تعیین نرخ تعمیر قطعات خودرو نرخی است که خودروساز برای تعمیر قطعات خودرو تعیین می کند. در واقع براساس اینکه خودروساز باید برای خودروهای تولیدی خدمات پس از فروش ارائه کند برای تعمیر هر قطعه خودرو بر اساس نوع خودرو زمانی را مشخص می کند و مدت زمان تعیین شده را در عددی که در آن عدد هزینه هایی مانند مالیات، دستمزد، بیمه و …لحاظ شده است ضرب می کند تا هزینه تعمیر یک قطعه خودرو تعیین شود.
رئیس اتحادیه صنف تعمیرکاران خودروی تهران بیان داشت: بنابراین نرخنامه اتحادیه نیز براساس نرخی که خودروساز برای تعمیر قطعات تعیین کرده، مشخص می شود. اما با توجه به هزینه های پایین تر واحدهای صنفی نسبت به تعمیرگاه های مجاز خودروسازان ما درصدی پایین تری را در مکانیکی ها یا همان واحدهای صنفی به عنوان نرخ تعمیر دریافت می کنیم.

وی با بیان اینکه نرخ‎نامه اجرت تعمیر خودرو در واحدهای صنفی باید در معرض دید مراجعه کنندگان قرار گیرد افزود: مراجعه کنندگان در صورت شکایت از مبلغ دریافتی می توانند با مراجعه به اتحادیه شکایت خود را ثبت یا پیگیری کنند همچنین امکان ثبت شکایت از طریق مراجعه به اتاق اصناف تهران و یا سازمان تعزیرات امکان پذیر است.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=4587

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.