• امروز : چهارشنبه, ۲۶ دی , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 15 January - 2025
کل اخبار 1549اخبار امروز : 2

اطلاعیه ها

اتحادیه ها نیاز ندارند کسی برایشان برنامه ریزی کند/ یکی از مسیرهای تاثیر در اجتماعاتِ صنفی، ورزش است/ نقش فرهنگی و اجتماعیِ اتحادیه ها پررنگ تر از تاثیر اقتصادی آن هاست تاکید بر دوری از حواشی به منظور تبلورِ ظرفیت حقیقی و قدرت واقعی اصناف اتحادیه ها در اتاق برای صیانت از حقوق اعضاء و دفاع از کیانِ خود هم نظر شدند حکمرانی اقتصاد هوشمند؛ انقلاب در اصناف با نواوری و فناوری برای بالا بردن قیمت ها بهتر نیست با اتحادیه ها هماهنگ شوید؟/ نرخِ ام دی اف، بیداد می کند هرجا اتحادیه ورود کرده شاهد ثباتِ قیمت در بازار و فراوانی کالا بوده ایم یادِ حاج قاسم در بازار بزرگ تهران با حضور گسترده کسبه و بازاریان شیرینی به صف اقلام سوپرلوکس پیوست!/ بسیاری از خانواده‌ها توان خرید شیرینی را ندارند توزیع میوه در آستانه روز پدر به ۲۰ هزارتن رسید/ قیمت میوه بدون نوسان قیمت کفش نسبت به پارسال ۷۰ تا ۸۰ درصد افزایش یافت/ تولیدکنندگان کفش با ۲۰ درصد توان تولید کار می‎کنند

13
داود محمدی، رئیس اتحادیه صنف حمل بار سبک شهری و پیک موتوریِ تهران:

تعطیلی بالغ بر ۶۰ درصد دفاتر پیک موتوری های تهران/ شهرداری موازی کاری می کند/ چند مجوز باید بگیریم تا اجازه دهید کار کنیم؟

  • کد خبر : 5254
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۹
تعطیلی بالغ بر ۶۰ درصد دفاتر پیک موتوری های تهران/ شهرداری موازی کاری می کند/ چند مجوز باید بگیریم تا اجازه دهید کار کنیم؟
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف تهران، مشکلات این صنف، مثل گذشته به قوت خود باقی هستند و چیزی عوض نشده؛ این بخشی از صحبت های داود محمدی، رئیس اتحادیه صنف حمل بار سبک شهری و پیک موتوریِ تهران است که در این گفتگو به ما توضیح داده چطور سیاست های نادرست، موازی کاری ها و برخی فعالیت های غیر قانونی و البته غیر تخصصیِ آزادانه، کمرِ این صنف را شکسته؛ مسئولان هم توجهی به این امر ندارند که البته این رفتار به شائبه ادغام صنوف توسط آن ها قوت می بخشد.

وانت بارها از در خانه که بیرون می آیند باید پول پرداخت کنند

رئیس اتحادیه صنف حمل بار سبک شهری و پیک موتوریِ تهران، می گوید: سوای مشکلاتی نظیر کمبود قطعات، کمبود بنزین، کسادی کار و مسائل دیگری که آن را به تحریم و گرانی ارتباط می دهیم، در حوزه حمل و نقل وانت، شهرداری دست به نوعی از موازی کاری زده است.

عضو کارگروه حمل ونقل اتاق اصناف تهران که در بازدیدهای میدانی در سطح شهر تهران هم پرداخته، توضیح می دهد که یک واحد صنفی در قانون نظام صنفیِ پذیرفته شده از طریق سیستم های جدید، مجوزهای پروانه کسب را دریافت می کند اما یک وانت بار که با زحمت قابل توجهی کار می کند، منهای پروانه کسبی که از سمت اصناف صادر می شود، باید سه پروانه کسب هم از طریق شهرداری تهیه کند!

به گفته داود محمدی: به هیچ عنوان در ذهن نمی گنجند که یک پروانه کسب از اتحادیه بگیری و بعد شهرداری تو را ملزم می کند به اینکه پروانه اشتغال و پروانه فعالیت از او بگیری و تازه برای تردد روزانه(هر ترددی) باربرگ بزنی!

رئیس اتحادیه صنف حمل بار سبک شهری و پیک موتوریِ تهران، می گوید که «این قانون به همه ترددهای وانت حتی ترددهای شخصی و خانوادگی هم کار دارد و اگر مبلغ تعیین شده به شماره مورد نظر واریز نشود، طرح ترافیک شما آزاد حساب می شود.از طرفی رقم طرح ترافیک امسال رقم بالایی و روزی ۱۰۰ هز ار تومان است و واقعا برای راننده در کنار گرانی بنزین، نبود قطعات و لاستیک و چند مساله دیگر که به آن اشاره شد، صرفه نمی کند.»

محمدی تصریح می کند که «همه این مسائل دست به دست هم داده اند تا یکسری از همکاران ما کار در این صنف را رها کنند و کمر این صنف بشکند.»

او می گوید: از همه حوزه ها در این صنف ورود کرده اند؛ در فضای مجازی اسنپ و الوپیک می آید، از این طرف تیپاکس عرض اندام می کند و هر کسی برای خودش قانونی درست کرده که این باعث شده تداخل صنفی ایجاد شود و متاسفانه دست ما هم بسته است و هیچ کاری نمی توانیم بکنیم!

بالغ بر ۶۰درصد دفاترمان تعطیل شده/ برند کوثر زیر نظر کیست؟

اما رئیس اتحادیه صنف حمل بار سبک شهری و پیک موتوریِ تهران در حوزه پیک های موتوری تهران هم می گوید که «به جرات از زمانی که کار در انحصار فضای مجازی قرارگرفته به این دلیل که راهکاری نداشته اند، بالغ بر ۶۰ درصد دفاترمان تعطیل شده؛ دفاتری که یک زمانی فعالیت بالایی و روزی ۳۰۰، ۴۰۰ تماس دریافتی داشته اند، ورشکسته و تعطیل شده، جمع کرده و رفته اند.»

محمدی می گوید که «در درگاه ملی مجوزها یکسری قوانین داریم که به یک واحد صنفی جواز بدهند و این معقول به نظر می رسد که از گذشته بوده منتها فرمت آن تغییر کرده اما ما می بینیم که در این راستا برندی مثل کوثر پروانه بهره برداری می دهد و مشخص نیست زیر نظر چه کسی یا کسانیست! وقتی هم از اماکن بپرسید چرا این ها را پلمپ نمی کنند، جواب نمی دهند.»

او به کنایه می گوید که «طرف پروانه بهره برداری می گیرد و آویزان می کند؛ در پنج متر جا که نه سرویس بهداشتی، نه دستشویی و نه پارکینگ دارد، واحدی افتتاح کرده و اصلا ما را به داخل برای بازرسی راه هم نمی دهند!»

شرایط ما واقعا اورژانسی است

به گفته رئیس اتحادیه صنف حمل بار سبک شهری و پیک موتوریِ تهران: این سیستم به هم ریخته و نمی شود رقابت کرد به این دلیل که کارکردن سخت شده و در مورد آینده صنوف هم اگر به این روال پیش برود، بیشتر اتحادیه ها وارد فرآیند ادغام می شوند و با این روال و نحوه تصمیم گیری و عملکرد مسئولان، من فکر می کنم گاهی خود آن ها هم همین نظر را دارند که اتحادیه هایی که مستقیما با مردم در ارتباط هستند را حمایت نمی کنند!»

محمدی در خصوص آسیب هایی که فعالیت های خارج از حوزه اتحادیه دارند، می گوید که «ارباب رجوع می تواند رئیسش را ببیند اما وقتی که مسئولش شهرداری و جاهای دیگری نظیر آن باشد نمی تواند او را ملاقات کرده و دردش را به او بگوید به همین دلیل است که می گویم شرایط مناسبی نداریم و من فکر می کنم شرایطمان واقعا اورژانسی است.»

 

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=5254
  • نویسنده : کیانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف تهران
  • 227 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.