• امروز : دوشنبه, ۵ آذر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 25 November - 2024
کل اخبار 1423اخبار امروز : 0

اطلاعیه ها

با ۱۰ متر جا چندین جواز می گیرند تا در انتخابات شرکت کنند/ ما منافع صنف را بر خود ارحج می دانیم اصناف عامل آلودگی تهران نیستند/ توقف مازوت‌سوزی در نیروگاه‌ها، آلودگی را کاهش نمی‌دهد/ با تکرار خاموشی، فعالیت اصناف با مشکلات بسیاری روبرو خواهد شد همکاری سازمان امور مالیاتی با اتحادیه عطار و سقط فروشان جایِ قهوه در قهوه خانه است/ کافه عربی یکی از واحدهایِ صنفی ماست اتفاقات بزرگ در اقتصادِ اصناف کشور با کمک بانوان/ اتحادیه خرازی اولین «کانون بانوان صاحب جوازِ کسب» را افتتاح کرد مالکان، پیچِ سرقفلی را فشرده و صاحبان کسب و کار را به ستوه آورده اند/ شهرداری محل کسب این افراد را با بلوک سیمانی مسدود کرده گوشت را گران کردید مردم به سمت سوسیس و کالباس رفتند/ حالا شهروندان از خرید فرآورده های گوشتی هم محروم شده اند/ با وجود کیفیت، صادراتمان به افغانستان و عراق محدود شده! بازار کالاهای اساسی ایران تاثیری از بازگشت ترامپ نمی‌گیرد/ برای اقتصاد ایران دموکرات‌ها تهدید جدی‌تری هستند همکاری سازمان امور مالیاتی با اتحادیه عطار و سقط فروشان تسهیل دسترسی به لاستیک برای متقاضیان/ لزوم اتخاذ تدابیر ویژه از سوی دولت برای مقابله با واردات غیرقانونی لاستیک

11
اکبر پازوکی، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم‌خانگی تهران:

تبلیغات سوء علیه اصناف/ سراهای ایرانی خود را مرجع نرخ گذاری اعلام می کنند

  • کد خبر : 4962
  • ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰
تبلیغات سوء علیه اصناف/ سراهای ایرانی خود را مرجع نرخ گذاری اعلام می کنند
درست است که حجم وسیع تبلیغاتی که در اختیار سراهای ایرانی، مراکز تجاری و فروشگاه های زنجیره ای بزرگ قرارگرفته، توجه مردم را جلب کرده اما واقعیت این است که این کالاها کیفیت یا خدمات خاصی را دارا نیستند. رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم‌خانگی تهران، می گوید: متاسفانه شاهد آن هستیم که تبلیغات سوء، علیه اصناف انجام می شود و فروشگاه های زنجیره ای بزرگ، خود را مرجع نرخ گذاری هم اعلام می‌کنند، سوال این است که چطور و از کجا مرجع تعیین قیمت شده‌اند؟

این روزها چهره شهر به قدری تغییر پیدا کرده که سر هر کوچه و خیابانی که گردنتان را می چرخانید با یک مرکز خرید عظیم الجثه روبرو می شوید که به جای این مرکز تجاری قبل از آن چند مغازه کوچک محلی مشغول فعالیت بودند و حال این مرکز خرید غول پیکر جای آن چند مغازه محلی سبز شده است.

اکبر پازوکی، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم‌خانگی تهران، گفته: این حجم از تبلیغات سرای ایرانی باعث توجه مردم شده است نه اینکه این کالاها کیفیت یا خدمات خاصی داشته باشند، متاسفانه شاهد آنیم که تبلیغات سوء علیه اصناف انجام می شود و فروشگاه های زنجیره ای بزرگ، خود را مرجع نرخ گذاری هم اعلام می‌کنند، سوال این است که چطور و از کجا مرجع تعیین قیمت شده‌اند؟

به‌نظر می‌رسد که باید تلاش شود تا به‌ وسیله میانداری اتحادیه‌ها و اصناف و همکاری و مشورت میان گردانندگان مراکز تجاری و مجموعه های بزرگ فروش کالایی در کشور مشکلات بنگاه های کوچک و خرد محلی نیز حل شود این نکته حائز اهمیت است که یکی از اولویت‌های اساسی در برنامه توسعه اقتصادی بسیاری از کشورها در جهان، ایجاد و حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط است چرا که بنگاه‌های کوچک در ایجاد اشتغال و فراهم کردن بستر مناسب برای افزایش تولیدات و صادرات نقش مهمی دارند.

چند سالی است که رشد قارچ گونه مراکز تجاری و فروشگاه های زنجیره ای بزرگ نه تنها کلان شهر تهران را دربرگرفته بلکه اغلب شهرهای بزرگ و کوچک کشور را هم درگیر خود کرده است.

هر چند خرید از این مراکز تجاری به دلیل تجمیع کالاها می تواند آسانتر از بنگاه های کوچک باشد اما این مجموعه ها مشکلاتی را هم به بار آورده اند، در کنار بلعیده شدن بنگاه های کوچک محلی از سوی این مراکز تجاری، اشغال جای پارک در پارکینگ‌های این بازارها برای پیدا کردن مسافران، افزایش کاذب بار ترافیکی ورودی و خروجی مال ها و محورهای منتهی به آنها و عدم پیش‌بینی پذیری میزان تقاضا و … باعث ازدحام و شلوغی محله ها شده که هر چند بی برنامگی و بی نظمی در آن مشهود است اما باز هم شاهد ساخت و سازهای گسترده این مراکز تجاری هستیم.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=4962

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.