• امروز : شنبه, ۱۷ آذر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 7 December - 2024
کل اخبار 1458اخبار امروز : 0

اطلاعیه ها

جولانِ ۱۸هزار بدون مجوزِ مجازی و تورم کمرشکن برای واحدهایِ صنفی مجاز و قانونی چشم انداز روشنی برای بازارِ شب یلدا نداریم/ در سخت ترین شرایط و گران ترین قیمت ها کنار مردم می مانیم جلوی خروج غیر قانونی سیب زمینی از کشور را بگیرید/ جهاد کشاورزی دوراندیشی نکرد و مقطعی تصمیم گرفت/ احتمال حادشدن شرایط سیب زمینی وجود دارد وارداتِ گسترده گل و اشباع بازار در شب یلدا، روز مادر و روز پدر فصل جدیدی از همکاری میان دو اتاق؛ تهران و ایران تاریخِ کهن و دفاع مقدسِ صنفی که کارش سرتاسر عبادت است/ مسئولان، خود را لای کاغذبازی ها و بوروکراسی اداری، پنهان نکنند/ واردات ما نباشد، کشاورزی و صنعت می خوابد و میلیون ها کارگر بیکار می شوند دولت و خانه ملت، ظرفیت های این هنر ۷ هزار ساله را ببینند/ حضور علمی و جذب دانشجو توسط اتحادیه طلا و جواهر تهران در نمایشگاه شیراز مسئول پیگیری دبیرخانه مشترک شورای روسای اتاق های اصناف استان تهران، منصوب شد رویایِ کله پاچه بر سفره های ایرانی/ برای اینکه این غذای ملی به خاطره ها نپیوندد مسئولان به وعده هایشان عمل کرده واردات کله پاچه را آزاد کنند بازار خودرو خوابیده/ تصمیم قطعی گرفته نمی شود و همه چیز در حد حرف و بازی باقی مانده تکریمِ جایگاه آنان که عمری کام مردم شهر را شیرین کرده اند آجر کردن نان کتابفروش های شهر با آزادی عمل بساط گسترها جلوی صادرات بی رویه سیب زمینی را بگیرید/ پیش بینی کاهش قیمت گوجه فرنگی تا زیر ۲۰ هزار تومان/ افزایش تولید سیب و پرتقال با ۱۰ متر جا چندین جواز می گیرند تا در انتخابات شرکت کنند/ ما منافع صنف را بر خود ارحج می دانیم فعالیت دلالان در بازار موتورسیکلت، قیمت ها را افزایش داده/ بیشترین تراکم واحدهای صنفی در خیابان های هلال احمر و ۱۷ شهریور است طلا و سکه کمی گران شد/ رکود در بازار طلا تعمیر هر نوع موتوری قیمت خاص خود را دارد/ با این روش موتورسیکلت همیشه سالم می‌ماند ما مخالف ارزآوری نیستیم/ صادرات بدون‎ برنامه‌ریزی موجب نابه‌سامانی بازار داخل می‌شود چالش بازار لوازم یدکی و مالکان با تامین قطعات خودروهای چینی/ وارداتی ها فاقد قطعات هستند تشکیل کارگروه مشترک وزارتخانه‌های فرهنگ و صمت راه‌حل مسئله برق چاپخانه‌هاست

11
اکبر پازوکی، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم‌خانگی تهران:

تبلیغات سوء علیه اصناف/ سراهای ایرانی خود را مرجع نرخ گذاری اعلام می کنند

  • کد خبر : 4962
  • ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰
تبلیغات سوء علیه اصناف/ سراهای ایرانی خود را مرجع نرخ گذاری اعلام می کنند
درست است که حجم وسیع تبلیغاتی که در اختیار سراهای ایرانی، مراکز تجاری و فروشگاه های زنجیره ای بزرگ قرارگرفته، توجه مردم را جلب کرده اما واقعیت این است که این کالاها کیفیت یا خدمات خاصی را دارا نیستند. رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم‌خانگی تهران، می گوید: متاسفانه شاهد آن هستیم که تبلیغات سوء، علیه اصناف انجام می شود و فروشگاه های زنجیره ای بزرگ، خود را مرجع نرخ گذاری هم اعلام می‌کنند، سوال این است که چطور و از کجا مرجع تعیین قیمت شده‌اند؟

این روزها چهره شهر به قدری تغییر پیدا کرده که سر هر کوچه و خیابانی که گردنتان را می چرخانید با یک مرکز خرید عظیم الجثه روبرو می شوید که به جای این مرکز تجاری قبل از آن چند مغازه کوچک محلی مشغول فعالیت بودند و حال این مرکز خرید غول پیکر جای آن چند مغازه محلی سبز شده است.

اکبر پازوکی، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم‌خانگی تهران، گفته: این حجم از تبلیغات سرای ایرانی باعث توجه مردم شده است نه اینکه این کالاها کیفیت یا خدمات خاصی داشته باشند، متاسفانه شاهد آنیم که تبلیغات سوء علیه اصناف انجام می شود و فروشگاه های زنجیره ای بزرگ، خود را مرجع نرخ گذاری هم اعلام می‌کنند، سوال این است که چطور و از کجا مرجع تعیین قیمت شده‌اند؟

به‌نظر می‌رسد که باید تلاش شود تا به‌ وسیله میانداری اتحادیه‌ها و اصناف و همکاری و مشورت میان گردانندگان مراکز تجاری و مجموعه های بزرگ فروش کالایی در کشور مشکلات بنگاه های کوچک و خرد محلی نیز حل شود این نکته حائز اهمیت است که یکی از اولویت‌های اساسی در برنامه توسعه اقتصادی بسیاری از کشورها در جهان، ایجاد و حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط است چرا که بنگاه‌های کوچک در ایجاد اشتغال و فراهم کردن بستر مناسب برای افزایش تولیدات و صادرات نقش مهمی دارند.

چند سالی است که رشد قارچ گونه مراکز تجاری و فروشگاه های زنجیره ای بزرگ نه تنها کلان شهر تهران را دربرگرفته بلکه اغلب شهرهای بزرگ و کوچک کشور را هم درگیر خود کرده است.

هر چند خرید از این مراکز تجاری به دلیل تجمیع کالاها می تواند آسانتر از بنگاه های کوچک باشد اما این مجموعه ها مشکلاتی را هم به بار آورده اند، در کنار بلعیده شدن بنگاه های کوچک محلی از سوی این مراکز تجاری، اشغال جای پارک در پارکینگ‌های این بازارها برای پیدا کردن مسافران، افزایش کاذب بار ترافیکی ورودی و خروجی مال ها و محورهای منتهی به آنها و عدم پیش‌بینی پذیری میزان تقاضا و … باعث ازدحام و شلوغی محله ها شده که هر چند بی برنامگی و بی نظمی در آن مشهود است اما باز هم شاهد ساخت و سازهای گسترده این مراکز تجاری هستیم.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=4962

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.