• امروز : سه شنبه, ۲۷ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 17 September - 2024
کل اخبار 1199اخبار امروز : 0

اطلاعیه ها

گرامیداشتِ یک صنف چندهزارساله با بالاترین میزان اشتغال زایی/ همایش روز ملی کفش و چرم، مامنی برای وحدت رویه بود چالشِ جدیِ ارزش افزوده و نارضایتی ۸۰ درصدی بنکداران مواد غذایی مردم نوشت افزار را «دانه ای» می خرند/۱۵ شهریور تا ۱۵ مهر، پیک کاری این صنف است نه نمایشگاه ها! نانوایان شهر ناراضی اند/ تعیین نرخ با تاخیر چهارساله به هیچ وجه، پاسخگوی هزینه ها نیست/ دولت مشکل نان را ریشه ای حل کند افزایش بی سابقه اونس جهانی طلا/ بالا رفتن قیمت ها در بازار داخلی برخی ادارات مالیاتی خلاف بخشنامه دولت عمل کردند/ وعده بخشودگی جرایم مالیاتی چه شد؟ از تمهیدات لازم برای قطع گاز تا رسیدگی به اتباع و تلاش برای ساخت شهرک چاپ برای اعضایی که هنوز مجوز کسب دریافت نکرده اند، امکان هیچگونه پیگیری وجود ندارد کمبود شکر معضل جدیدِ سوپرمارکت داران تهران/ هم شکر را با قیمت بالا تهیه کرده و هم مشمول جریمه بازرسان می شوند! جشنواره ضرباهنگ چاپ نماد تبلور وحدت ملی است/ افتخار می کنم که خادم چنین صنفی هستم در برگزاری جشنواره ها حامی صنوف هستیم/ امیدواریم جشنواره ملی ضرباهنگ چاپ برای همه صنوف تکرار شود استقبال گسترده از چهارمین جشنواره ملی ضرباهنگ چاپ روپوش مدارس در دستانِ مافیای تهران فروش با تهدیدِ خارج شدن از گارانتی/ در ایران خودرو چه خبر است؟ هشدار جدی در مورد کالاهای تقلبی و غیر استاندارد؛ خطرِ مرگ مشاورین املاکی که معاملات خود را در سامانه کاتب ثبت نکنند، متخلف شناخته می شوند زخم خورده سراهای ایرانی و نمایشگاه ها نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان برگزار شد هفتمین جلسه کارگروه تخصصیِ طلا و جواهر برای نخستین بار در تاریخِ اصناف و بازار، ضرایب مالیاتی کاهش یافت ۳۵۰ هزار نفر از اصناف محل مصرف مالیات خود را تعیین کردند  حضور بخش خصوصی می‌تواند بهره‌وری بارفروشان را افزایش دهد/ از به روزرسانی فرآیند‌های کسب و کار استقبال می‌کنیم رکود مرگبار بازار خودرو/ پیش‌فروش خودرو کلاهبرداری است مهلت بخشودگی جرایم مالیاتی تمدید شد

16
محمدرضا معروف خانی، رئیس اتحادیه فروشندگان محصولات گوشتی (همبرگر، سوسیس ، کالباس) تهران:

افزایش ۲۵ درصدی قیمت محصولات گوشتی در یک ماه اخیر/ رکود بازار باعث ریزش ۲۵ درصدی مشتری شده است

  • کد خبر : 265
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۷:۱۵
افزایش ۲۵ درصدی قیمت محصولات گوشتی در یک ماه اخیر/ رکود بازار باعث ریزش ۲۵ درصدی مشتری شده است
رئیس اتحادیه فروشندگان محصولات گوشتی (همبرگر، سوسیس، کالباس) تهران از افزایش 25 درصدی قیمت محصولات گوشتی طی یک ماه اخیر خبر داد و گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا کنون دو مرتبه افزایش قیمت ۲۵درصدی داشته ایم. قیمت مواد اولیه مثل گوشت و مرغ افزایش یافته است. ادویه های مورد استفاده در فراورده های گوشتی وارداتی هستند و بر اساس نرخ دلار قیمت گذاری می شوند.

محمدرضا معروف خانی، رئیس اتحادیه فروشندگان محصولات گوشتی (همبرگر، سوسیس، کالباس) تهران در گفت و گو با پایگاه خبری اتاق اصناف تهران با بیان مطلب فوق اظهار کرد: افزایش اخیر قیمت ها باعث کاهش ۲۵درصدی فروش شده است و اکثر مردم سوسیس و کالباس ۱ یا ۲ درجه پایین تر را می توانند خریداری کنند.

وی وضعیت کسب و کار صنف خود را اینگونه توصیف کرد: مواد اولیه فرآورده های گوشتی همان گونه که از نامش هم مشخص است گوشت قرمز، مرغ، انواع ادویه ها و افزودنی های مجاز شامل می شود. ادویه و افزودنی ها اکثرا وارداتی هستند و براساس نرخ دلار قیمت گذاری می شوند.

معروف‎خانی افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا کنون دو مرتبه شاهد افزایش ۲۵ درصدی قیمت محصولات گوشتی بوده ایم. یکبار در اواخر سال قبل و ابتدای سال جدید گرانی های شب عید را داشتیم، یک بار هم در یک ماه گذشته که با گران گوشت قرمزشاهد افزایش ۲۵ درصدی قیمت فراورده های گوشتی بودیم.

رئیس اتحادیه فروشندگان محصولات گوشتی (همبرگر، سوسیس، کالباس) تهران ادامه داد: رکود موجود در بازار، صنف ما را هم مانند تمام اصناف درگیر کرده است و باعث ریزش ۲۵ درصدی مشتری شده است.  از آنجا که صنف ما عرضه کننده مواد غذایی است و مردم ناچار به خرید مواد غذایی مورد نیاز خود هستند، کاهش فروش در این صنف به صورتی است که مردم دیگر توان خرید سوسیس و کالباس با کیفیت بالا را کمتر دارند و بیشتر مشتری ها مناسب با بودجه خود، محصولی با یک یا دو درجه پایین تر می خرند.

وی سپس به بیان چالش های صنف خود پرداخت و گفت: در تهران ۲۰ صنف عرضه کننده مواد غذایی وجود دارد که  مشکلات مشابه ای دارند. یکی از مشکلات که صنف ما را درگیر خود کرده، عدم همکاری اداره بهداشت با واحدهای صنفی است. تعداد زیادی از فروشگاه های عرضه کننده فراورده های گوشتی اجاره ایی هستند و بعضی از آنها شرایط رعایت مقررات و ضوابط سختگیرانه بهداشت را ندارند و برای اینکه بتوانند انتظارات اداره بهداشت را برآورده کنند، ناچار به تعویض مغازه خود را هستند و این کار ضرر و زیان بسیاری به آنها وارد می کند.

معروف‎ خانی در ادامه گفت: یکی دیگر از مشکلات این صنف مربوط به مالیات هاست که امسال با افزایش چند برابری، ضربه بزرگی به اصناف وارد کرده و در صنف های مواد غذایی این درصد نسبت به سال گذشته  شدیدتر بوده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان محصولات گوشتی (همبرگر، سوسیس، کالباس) تهران افزایش روزافزون قیمت مواد اولیه را یکی دیگر از مشکلات صنف برشمرد و ادامه داد: قیمت مواد اولیه مورد نیاز صنف مثل گوشت و مرغ و ادویه ها افزایش چشمگیر داشته است. قیمت ادویه ها با افزایش قیمت دلار گران می شود.

وی با ابراز امیدواری از اینکه دولت بتواند با سیاست های اقتصادی صحیح، تورم را کنترل کند افزود: وزارت اقتصاد و وزارت صمت باید جلوی گرانی مواد غذایی را بگیرد و بر قیمت ها تاثیر بگذارند. صنف ما جزو آن دسته صنوفی است که مستقیما با مردم در تماس است. مردم در مواجه با تورم و گرانی مجبور به تعدیل سبد خرید خانوار هستند. مردم به اجبار از خرید پوشاک و لوازم دیگر کسر می کنند، ولی مواد غذایی مایحتاج ضروری آنهاست و نمی توان از سبد خرید کم کرد. اگر دولت بتواند قیمت موادغذایی را تعدیل کند بسیار در بازار تاثیر گذار است.

معروف‎ خانی با ارزیابی مثبت ادغام دو اتحادیه تولیدکنندگان و توزیع‎کنندگان فرآورده های گوشتی گفت: این ادغام نتایج خوبی را در بر خواهد داشت. بین تولیدکنندگان رقابت ایجاد می شود و منجر به رشد کیفیت و تعدیل قیمت خواهد شد.

رئیس اتحادیه فروشندگان محصولات گوشتی (همبرگر، سوسیس، کالباس) تهران همچنین تصریح کرد: ما اتحادیه توزیع‎ کنندگان خرد فرآورده های گوشتی هستیم و محصولات خود را به مصرف کنندگان نهایی عرضه می کنیم. فقط تعداد خیلی محدودی فروشگاه در سطح تهران وجود دارد که در فروشگاه به صورت کاملا ایزوله و بهداشتی اقدام به تولید سوسیس و کالباس می کنند. فقط این تولیدکننده ها زیر مجموعه اتحادیه ما هستند. کارخانه های تولیدکننده فرآورده های گوشتی و پروتئینی زیر نظر انجمن تولیدکنندگان فرآوردهای گوشتی هستند، ولی واحدهای صنفی توزیع کننده خرده فروشی و عمده فروشی محصولات گوشتی زیر نظر اتحادیه ما یعنی اتحادیه صنف فروشندگان محصولات گوشتی هستند.

معروف‎ خانی ادامه داد: از آنجا که محصولاتی که هر دو اتحادیه عرضه می کنند یکسان است. اگر این اتحادیه ها ادغام شوند، نتایج خوبی در بر خواهد داشت‌. چون نظارت بیشتری روی تولید می توان داشت و این باعث ایجاد رقابت بین تولیدکنندگان محصولات گوشتی می شود و منجر به رشد کیفیت محصولات و تعدیل قیمت خواهد شد.

وی افزود: این صنف در سال های اخیر از حالت سنتی و قدیمی به یک صنعت مدرن تبدیل شده و محصولات گوشتی مانند انواع سوسیس، کالباس و ناگت مانند محصولات گوشتی روز دنیا از کیفیت بالایی برخوردار هستند. از آنجا که ذائقه مردم بویژه نسل جوان به سمت این محصولات تغییرکرده، فرآورده های گوشتی در سبد غذایی مردم جای ثابت خود را پیدا کرده است. و با نظارت بیشتر می توان بر کیفیت بیشتر این محصولات افزود.

معروف خانی در خاتمه متذکر شد: از مصرف کنندگان عزیز فرآورده های گوشتی خواهشمندم برای اطمینان از مرغوبیت محصولات حتما سوسیس و کالباس مصرفی خود را از فروشگاه های محصولات پروتئینی که زیر نظر این اتحادیه هستند تهیه کنند. فروشگاه های صنف فقط محصولات با کیفیت و دارای نشان استاندارد را عرضه می کنند و قابل اطمینان هستند.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=265
  • نویسنده : مولائی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری اتاق اصناف تهران
  • 318 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.