• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل اخبار 1030اخبار امروز : 0
10
علی‎اصغر ملکی، رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی تهران:

برای تنظیم بازار گوشت؛ واردات باید انجام شود

  • کد خبر : 679
  • ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷
برای تنظیم بازار گوشت؛ واردات باید انجام شود
رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی تهران گفت: واردات گوشت باید انجام شود، زیرا با توجه به کمبود دام، واردات عاملی برای تنظیم بازار داخل خواهد بود.

علی اصغر ملکی، رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی تهران با اشاره به اینکه نوسان چندانی در قیمت گوشت قرمز طی هفته‌های اخیر نداشتیم، درباره واردات توضیح داد: با تداوم واردات بازار داخل تنظیم خواهد شد.

رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی تهران با بیان اینکه قیمت گوشت در هفته‌های اخیر نوسان چندانی نداشته است، گفت: قیمت گوشت قرمز  طی این مدت افزایش و کاهش چندانی نداشته است.

وی ادامه داد: مغازه‌داران هر کیلو شقه گوسفندی نر را با قیمت ۴۳۰ تا ۴۳۵ هزار تومان خریداری و با اعمال ۱۰ درصد سود آن را عرضه می‌کنند.

ملکی تهران اضافه کرد: عرضه دام کم شده است. به طور کل در دوسال اخیر به دلیل خشکسالی دام‌های زیادی از دست رفته‌اند. همچنین به دلیل کمبود علوفه و بالا بودن قیمت آن، بسیاری از دام‌ها به ویژه دام‌های مولد راهی کشتارگاه شده‌اند.

رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی تهران تصریح کرد: همه می‌گویند چرا گوشت گران است، اما باید گفت گوشت گران نیست، بلکه قیمت دام گران است.

ملکی در ادامه گفت: واردات گوشت باید انجام شود، زیرا با توجه با مواجه شدن با کمبود دام، واردات عاملی برای تنظیم بازار داخل خواهد بود.

رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی تهران راه‌های تشخیص انواع گوشت قرمز را تشریح کرد و گفت: یکی از این راه‌ها تشخیص بر اساس قیمت است. قیمت دام ماده حدودا کیلویی ۱۵ هزار تومان ارزان تر از گوشت گوسفند نر است و گوشت میش نیز حدود ۵۰ هزار تومان تفاوت قیمت دارد.

وی ادامه داد: گوشت دام ماده چرب بوده و البته دیرپز است. گوشت میش زردرنگ‌تر است و لیبل روی آن نیز زردرنگ است و دیر می پزد.

رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی تهران اضافه کرد: گوشت بز دنبه ندارد و بز با وزن بالا گوشت دیر پزتری دارد.

وی تصریح کرد: بهتر است مردم گوشت مورد نیاز خود را از مغازه‌های معتبر و آشنا خریداری کنند، زیرا مغازه‌های معتبر به کیفیت گوشتی که عرضه می‌کنند توجه بیشتری دارند و علاقه ندارند مشتری‌های خود را از دست بدهند.

ملکی در پایان گفت: گوشت شیشک(گوشت بره نر به سن ۶ ماه تا ۱ سال) یک شقه اش حدود ۹ تا ۱۰ کیلو می‌شود. همچنین گوشت گوسفند لیبل مشخص دارد.

 

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=679

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.