• امروز : سه شنبه, ۵ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 25 June - 2024
کل اخبار 964اخبار امروز : 0
4
رسول شجری، رئیس اتحادیه صنف کفاشان دست‌دوز:

مذاکره با عراق برای صادرات کفش/ خطر آتش‌سوزی در کمین پاساژها/ انتقال واحدها به شهرک صنعتی قرچک متوقف شده

  • کد خبر : 4519
  • 16 ژوئن 2024 - 12:31
مذاکره با عراق برای صادرات کفش/ خطر آتش‌سوزی در کمین پاساژها/ انتقال واحدها به شهرک صنعتی قرچک متوقف شده
بیش از 10 سال است که صنعت کفش‌سازی ما رو به رشد بوده و به گفته رئیس اتحادیه صنف کفاشان دست‌دوز، دستگاه و تکنولوژی به‌روزی هم وارد این صنف شده؛ رسول شجری می‌گوید: تولید کفش ما با جدیدترین متد روز دنیا پیش می‌رود. او از گسترش ارتباطات با بازار عراق صحبت کرده همچنین خبر داده که هفتاد درصد کفاشان به شهرک صنعتی قرچک منتقل شده‌اند اما صنف او در این مرحله نیازمند بودجه است.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان کفش دست‌دوز تهران با اشاره به تحولات به‌وجود آمده در تولید کفش، گفته: مشکلاتی در زمینه اشتغال تولیدکنندگان به وجود آمده بود که همه درگیر آن بودیم و تلاش داریم در این اتحادیه مشکلات برطرف شده و رونق مجددا به این صنف بازگردد.

رسول شجری، هم‌چنین توضیح داده که در زمینه صادرات با کشور عراق مذاکراتی  شده و بازار مناسبی برای کفش‌های دست‌دوز ایرانی به وجود آمده است که به‌زودی کفش های ایرانی را به این کشور صادر خواهیم کرد.

او تاکید کرده: فروش ریالی، دلاری و درهمی محصولات ایرانی در این کشور، وابسته به بازار عراق و خواست دو طرفه است، گرچه ریال هم مناسب است و برخلاف تصورها می‌تواند اثرات مثبتی بر روی اقتصاد کشور داشته باشد.

به‌گفته رییس اتحادیه تولیدکنندگان کفش دست‌دوز تهران: با توجه به قیمت تمام‌شده، بازار کفش بسیار مناسب است، به‌خصوص در زمینه کفش‌های اقتصادی که به عراق صادر می‌کنیم و باید گفت کفش‌های ایرانی نسبت به کفش‌های ترک و ایتالیایی کیفیت خوبی هم دارند و بیش از ۱۰سال است که صنعت کفش سازی ما رو به رشد بوده و دستگاه و تکنولوژی به‌روزی هم وارد این صنف شده است و تولید کفش ما با جدیدترین متد روز دنیا پیش می‌رود.

شجری گفته: صنعت‌گران ما در نمایشگاه‌های ترکیه، ایتالیا و چین و در نمایشگاه های دیگر شرکت کرده و محصولات ایرانی را در بازارهای مختلف جهانی معرفی کرده و به فروش می رسانند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان کفش دست‌دوز تهران از استقبال خارجی‌ها در نمایشگاه کفش از محصولات ایرانی را بسیار خوب برآورد کرده به‌خصوص در بخش کفش‌های لاکچری، اکونومی و ارزان‌قیمت که با تولید انبوه هستند.

شجری با بیان اینکه موضوع صادرات بحث جدیدی است که می‌تواند به تولید ما بسیار کمک کند، گفته: این موضوعات به رونق اصناف ما بخصوص در تولید کفش کمک می‌کند.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان کفش دست‌دوز تهران به بحث انتقال پاساژها هم اشاره کرده و با بیان اینکه برخی از پاساژها به‌دلیل خطرات آتش‌سوزی اعلام کرده بودند که از آغاز سال جدید تولیدکنندگان اجازه فعالیت نخواهند داشت، توضیح داده است که تولیدکنندگان کماکان به فعالیت خود مشغول هستند و خطر نیز در کمین است و مدیریت تعهد پنج ساله گرفته تا بازار را ترک کنند.

او گفته: برای این موضوع باید جابه‌جایی تولیدی‌ها به شهرک صنعتی قرچک انجام شود که یک پروسه چندجانبه است و دولت، واحدهای تولیدی و اتحادیه‌ها، اتاق اصناف و مدیران پاساژها در این موضوع حضور داشته و باید با کمک تمام این سازمان‌ها و افراد، این مسئله برطرف شود.

شجری تاکید کرده که «در سال گذشته معاون رئیس‌جمهور وقت، مخبر دیداری از بازار داشت رهنمودهایی را توصیه کرد که انجام شد.»

ریاست اتحادیه تولیدکنندگان کفش دست‌دوز تهران گفته است که «شهرک صنعتی قرچک برای انتقال واحدهای تولیدی زمانی را در نظر گرفته و اقداماتی هم در آن انجام شده اما در حال حاضر دچار کمبود بودجه هستیم و کار به اجبار متوقف شده است.»

شجری با اینکه حدود ۵۰ تا ۷۰ درصد ساخت و سازها انجام شده، توضیح داده که اگر بتوانیم شرایط مناسب مالی را در اختیار تولیدکنندگان قرار دهیم می‌توانیم هرچه زودتر به این شهرک صنعتی نقل مکان کنیم.

او گفته: حتما امکانات مناسب کار در این شهرک باید فراهم شود، از آن سو ما نمی‌توانیم از تولیدکننده هزینه این ساخت و ساز و آماده‌سازی را بگیریم زیرا توان پرداخت چند میلیارد تومان را ندارند، پس در نتیجه تا منابع مالی فراهم نشود، تولیدکنندگان نمی‌توانند انتقال پیدا کنند.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان کفش دست‌دوز تهران، تصریح کرده است که باید توجه داشت که اولویت انتقال با واحدهای پر خطر در سطح تهران است و با توجه به اینکه که در مراحل پایانی کار هستیم اما امید داریم تا با تامین بودجه هر چه سریعتر این اتفاق بیفتد.

به‌گفته شجری: یکی از مهم‌ترین چالش‌های ما، موضوع بیمه کارگرانی است که در تولیدی‌های بدون پروانه کار می‌کنند که طبق قانون جدید، سازمان بیمه پرداخت حق بیمه کارفرمایان این واحدها را  تقبل نمی‌کند.

او با بیان این‌که تعداد این کارگران زیاد است، افزوده است که جلسات گوناگونی با مسئولان مربوطه در بیمه داشتیم تا کمی وضعیت را تعدیل کنیم که با موفقیت‌هایی هم همراه بوده‌است و امید داریم این شرایط سخت که برای تولید به‌وجود آمده از بین برود.

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=4519

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.