• امروز : چهارشنبه, ۱۳ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 3 July - 2024
کل اخبار 982اخبار امروز : 0
4
حسن هاشمی، رئیس اتحادیه صنف خودرو کرایه و موسسات توریستی:

تقاضا برای کاهش نرخ طرح ترافیک در دیدار با فرماندار تهران/ این آخرین گام برای ممانعت از نابودی کامل این صنف است

  • کد خبر : 4243
  • 20 می 2024 - 11:00
تقاضا برای کاهش نرخ طرح ترافیک در دیدار با فرماندار تهران/ این آخرین گام برای ممانعت از نابودی کامل این صنف است
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف تهران، مشکلاتی که آژانس‌دارها و کلیه واحدهای صنفیِ خودروهای کرایه و توریستی را به‌دلیل افزایش حضور و رشد قارچ‌گونه تاکسی‌های اینترنتی، احاطه کرده، متولیان و رئیس این اتحادیه را بر آن داشت، تا بنا به‌فوریت موضوع، جلسه‌ای با احمد قیومی، معاون استاندار و فرماندار تهران ترتیب داده و به‌منظور کاهش مشکلاتی که گریبانگیر راننده‌ها و کلیه واحدهای صنفی مذکور شده به‌شور و مشورت بپردازند.

حسن هاشمی، رئیس اتحادیه صنف خودرو کرایه و موسسات توریستی ضمن اشاره به آشنایی کامل فرمانداری نسبت به مشکلات واحدهای صنفی خود، توضیح می‌دهد که تقاضای آن‌ها معطوف به کاهش قیمت طرح ترافیک با توجه به افزایش نرخ آن بوده.

به گفته او: تخفیف سالانه ۷۰درصد از قیمت تعیین شده شورای عالی ترافیک به ۴۰درصد رسیده که برای راننده‌ها گران تمام‌شده و بار آن در نهایت بر دوش شهروندان خواهد افتاد؛ افرادی که از آژانس‌ها استفاده می‌کنند.

درواقع بنا به اظهارات هاشمی: قرارشده ازطریق فرمانداری از شورای شهر تهران درخواست شود که به نوعی تجدیدنظر درخصوص عدم افزایش بیش‌از حدِ نرخ طرح ترافیک راننده‌های آژانس‌ها صورت‌گرفته و به‌نوعی بازنگری دست بزنند.

رئیس اتحادیه صنف خودرو کرایه و موسسات توریستی این ارفاق درحق واحدهای صنفی خود را به این دلیل ضروری می‌داند که باوجود و افزایش تبلیغات و دستِ باز کسب و کارهای اینترنتی، فعالیت آژانس‌ها رفته‌رفته و البته به‌شدت، تحت تاثیر قرارگرفته، ضعیف شده و با این افزایش نرخ کرایه‌ها چه‌بسا به‌طور کامل هم از بین برود.

او توضیح می‌دهد که به همین‌جهت ما خواهش کرده‌اند که این ارفاق را برای امسال قائل شوند تا پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

هاشمی با اشاره به بالارفتن قیمت‌ها بار دیگر، زنجیره گران‌شدن را متوجه مسافرها دانسته و توضیح می‌دهد که در این طبقه‌بندی، نرخ کسب و کارهای اینترنتی هم افزایش پیدا کرده و ضرر و زیان نهایی آن در هرصورت متوجه مشتری و مسافر می‌شود.

اما به‌گفته رئیس اتحادیه این صنف، مغازه‌های مربوطه چنانچه تغییر کاربری دهند و هر شغل دیگری را پیش بگیرند بسیار بیشتر از آژانس‌ها درآمد خواهندداشت که متاسفانه به این دلیل که مغازه‌های آن‌ها سرقفلی هستند امکان تغییر شغل را نداشته و چنان‌چه بخواهند این کار را انجام دهند، مبلغ هنگفتی از سوی صاحبان ملک از آن‌ها خواسته می‌شود که در کنار این اجبار یک عده هم واقعا عِرق انجام کار را دارند. هاشمی از خودش به‌عنوان نمونه‌ای یاد می‌کند که پس از اتمام تحصیلاتش و از هجده سالگی تا الان در این کار بوده.

رئیس اتحادیه صنف خودرو کرایه و موسسات توریستی، ضمن ابراز رضایت از جلسه‌ای که با فرماندار داشته، اظهار امیدواری می‌کند که با مساعدت‌های لازم این مورد مصوب‌شده با انجام مراحل قانونی خود به نفع راننده‌های آژانس تغییر کند.

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=4243
  • نویسنده : کیانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف تهران
  • 73 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.