رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی تهران با بیان اینکه حقوق مصرف کننده بر روی کاغذ نوشته میشود و از اصناف کمک و مشورت گرفته نمیشود، گفت: زمانی که قیمت کالا در گذشته تغییر مییافت، فقط کسبه را مقصر میدانستند؛ در حالی که سازمان حمایت لیستهایی با سه ستون در نظر گرفته و قیمت محصول در کارخانه، عمده فروشی و مصرف کننده را درج کرده بود که اگر از این لیست تخطی میکردیم، باید برخورد صورت میگرفت ولی وقتی این لیست را در اختیار نداریم، برچه مبنایی در قیمت بازار دخالت داشته و باید مقصر شناخته شویم؟!
وی افزود: اتحادیه لوازم خانگی در میان ۱۳۶ اتحایه دیگر ایزوی مشتری مداری گرفته است و اگر شکایتی به دست ما برسد، مشکلات مردم را حل و فصل میکنیم چراکه خود را همیشه به جای مردم و مصرف کننده میگذاریم. قانون هم بر روی کاغذ خوب است ولی باید آن را در حوزه اجرا سنجید.
پازوکی گفت: ما هم خود را جزئی از مردم میدانیم و در زمینه قیمت و… خود را به جای مصرف کننده گذاشته و سعی در حل مشکلات مردم در زمینه قیمت و… داریم.
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی تهران ضمن معرفی سامانه ۱۲۴ و تعزیرات برای گزارشهای مردمی گفت: در حال حاضر حقوق کسبه از طرف دولت ضایع شده است چون فروشگاههایی در سطح شهر ایجاد شده که تا ۲ صبح باز هستند و در صداوسیما هم بارها تبلیغ کردهاند. در حالی که مغازههای فروش لوازم خانگی ساعت کاری کمتر و مشخصی دارند.
پازوکی بیان کرد: این فروشگاهها تا ۲ صبح به مردم خدمات میدهند در حالی که حقوق توزیع کننده و کسبه تضییع میشود. از طرفی کالای لوازم خانگی در زمینه قیمت دستوری دو سه نوع میباشد؛ نخست کالای رسوبی است که اعم از یخچال و فریزر، کولر برقی و آبی و بخاری و… میباشد که در فصولی خاص فروخته میشود.
وی افزود: زمانی میتوان به قیمت گذاری دستوری عمل کرد که قیمت مواد اولیه هم توسط دولت تعیین شده باشد در حالی که این قیمت باید شش ماه تا یک سال ثابت باشد تا قیمت کالا هم ثابت بماند.