• امروز : جمعه, ۱۵ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 5 July - 2024
کل اخبار 987اخبار امروز : 0
6

وزارت بهداشت با صنف عینک فروشان همکاری نمی کند/ آسیب‎های جبران‎ناپذیر چشم از ممنوعیت واردات عینک آفتابی

  • کد خبر : 32
  • 18 می 1402 - 0:00
وزارت بهداشت با صنف عینک فروشان همکاری نمی کند/ آسیب‎های جبران‎ناپذیر چشم از ممنوعیت واردات عینک آفتابی
رئيس اتحاديه سازندگان و فروشندگان عينک تهران با انتقاد از عملکرد وزارت بهداشت در قبال اين صنف گفت:اين صنف با مشکلات عديده اي روبه رو است که از 26 سال پيش با ورود وزارت بهداشت به صنف عينک فروشان، شروع شد و ادامه دارد. در حال حاضر آراي زيادي وجود دارد که معتقدند اعضاي غيرصنفي بايد اقدام به اخذ پروانه کسب نمايند و براي اين کار به اتحاديه مراجعه کنند.

علیرضا خلیل نژاد، رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان عینک تهران در گفت و گو با پایگاه خبری اتاق اصناف تهران بیان کرد: در حال حاضر طبق آخرین رای هیئت مقررات زدایی، چشم پزشکان از فروش عینک در مطب خود منع شده اند و همکاران ما برای بینایی سنجی باید به اتحادیه مراجعه و مجوز دریافت کنند. وزارت بهداشت از ابلاغ این حکم به زیر مجموعه خود، خودداری می کند.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان عینک تهران در تشریح وضعیت کسب و کار این صنف در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: کسب و کار صنف عینک به دلیل وجود تورم و شرایط سخت اقتصادی حاکم بر جامعه در وضعیت ناهنجاری به سر می برد. افزایش قیمت ارز باعث کم شدن قدرت خرید مردم شده و خرید عینک کاهش یافته و اگر شرایط به همین وضع بماند عینک از سبد خرید خانوارها حذف می شود.

وی تصریح کرد: فروشگاه های عینک، تک محصولی هستند یعنی فقط عینک طبی و عینک آفتابی عرضه می کنند.خرید عینک آفتابی که کاملا حذف شده و در مورد عینک طبی، مردم به جای خرید عینک جدید به تعمیر عینک های قدیم روی آورده اند.

خلیل نژاد در ادامه از عدم ورود عینک آفتابی به کشور به عنوان چالش دیگر صنف عینک فروشان نام برد و بیان کرد: از سال ۱۳۹۶ واردات عینک آفتابی به کشور ممنوع شده است؛ ولی با تلاش فراوان اتحادیه و شرکت در کمیسیون های مختلف دولتی ثابت کرده ایم؛ عینک افتابی یک کالای لوکس نیست؛ بلکه یک کالای طبی مفید به شمارمی رود. حتی از طرف نمایندگان محترم مجلس تذکراتی به وزارت صمت داده شده مبنی بر اینکه چرا واردات عینک آفتابی را آزاد نمی کنند؟

وی در این خصوص افزود: از سوی دیگر ممنوعیت واردات عینک آفتابی باعث شده عینک های غیر استاندارد و ارزان قیمتی به صورت قاچاق و غیرقانونی وارد کشور شود و استفاده از این عینک ها، آسیب های جبران ناپذیری به چشمان مصرف کننده ها وارد می کند.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان عینک تهران به این نکته هم اشاره کرد: تمام عینک هایی که در فروشگاه های دارای مجوز عرضه می شود، وارداتی هستند و اگر عینکی آفتابی هم در کشور تولید شود کاملا مونتاژ است.

وی در مورد عینک های طبی نیز گفت: عدسی های عینک طبی هم از بعضی کشورهای اروپایی و چین و کره جنوبی وارد می شود. نوعی شیشه عینک به نام ار ایکس در داخل کشور تولید می شود و چون مواد اولیه آن وارداتی است کیفیت قابل قبولی دارد.

خلیل نژاد در خاتمه عنوان کرد: توصیه من به مصرف کننده های عینک این است که عینک خود را حتما از فروشگاه های دارای پروانه کسب خریداری کنند، چون این فروشگاه ها تحت شدیدترین بازرسی ها قرار می گیرند و از فروش عینک و عدسی های غیر استاندارد منع شده اند و به شدت زیر ذره بین بازرسی های اتاق اصناف و اتحادیه هستند.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=32

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.