• امروز : سه شنبه, ۱۲ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 2 July - 2024
کل اخبار 976اخبار امروز : 0
6
محمدرضا فرجی تهرانی، نایب رئیس اتاق اصناف و رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران:

بدون رفع محدودیت‌های سقف سفارش اقلام آی.تی نباید انتظار ثبات قیمت‎ها را داشت/ بهترین زمان برای خرید کالای مصرفی است

  • کد خبر : 3151
  • 12 فوریه 2024 - 11:57
بدون رفع محدودیت‌های سقف سفارش اقلام آی.تی نباید انتظار ثبات قیمت‎ها را داشت/ بهترین زمان برای خرید کالای مصرفی است
محمدرضا فرجی تهرانی، نایب رئیس اتاق اصناف و رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران با تایید کاهش ۱۵ درصدی واردات لپتاپ در مقایسه با دوره قبل گفت: اگر وزارت صنعت، معدن و تجارت به توصیه‌های واردکنندگان درباره رفع محدودیت‌های ثبت واردات توجه نکند، قیمت لپ‎تاپ در روزهای پایانی سال به احتمال زیاد افزایش خواهد یافت.

رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران در احتمال افزایش قیمت لپ‌تاپ در روزهای پایانی سال گفت: طبق سنوات گذشته ارگان‌های دولتی برای به‌روزرسانی سیستم اداری خود در روزهای پایانی سال اقلام مربوط به حوزه فناوری را می‌خرند از این‌رو با توجه به نوسان قیمت دلار قیمت لپ تاپ، تبلت و پرینتر افزایش می‌یابد.

نایب رئیس اتاق اصناف تهران با ذکر مطلب فوق افزود: تجربه نشان داده در روزهای پایانی سال تقاضا برای خرید لپ تاپ، تبلت و موبایل افزایش پیدا می‌کند. هرچند امسال مردم بیشتر به فکر تأمین مایحتاج اساسی زندگی خود هستند، اما به هر حال نباید تقاضای سازمان‌های دولتی و محصلان را نادیده گرفت.

فرجی تهرانی به خریداران توصیه کرد: اکنون بازار لپ تاپ در رکود تورمی به سر می‌برد. از یک طرف وزارت صمت برخلاف توصیه تجار هنوز محدودیت ‌ها را از پیش‌روی واردکنندگان برنداشته است. بنابراین تا مادامی که محدودیت‌های سقف سفارش اقلام آی.تی وجود داشته باشد نباید انتظار ثبات قیمت کالاها را داشت.

به گفته او با توجه به موارد بیان‌شده، اکنون بهترین زمان برای خرید کالای مصرفی است. با این حال امیدواریم تغییری در سقف ثبت سفارش اعضای صنف فناوران ایجاد شود تا شاهد افزایش قیمت بی‌رویه کالاها در بازار نباشیم.

سیاست‌های محدودکننده دولت باعث نابه‌سامانی بازار کالاهای آی‌تی شده است. از سال گذشته، دولت سقفی برای ثبت سفارش واردات محصولاتی مانند لپ تاپ تعیین کرده بود، اما در حال حاضر تقاضای اصلی فعالان بازار، رفع این محدودیت‌هاست.

چراکه آن‌ها معتقدند علاوه بر واردکنندگان این کالا که رقیب داخلی هم ندارند، درنهایت این مصرف‌کنندگان هستند که باید متحمل موج افزایش قیمت لپ تاپ شوند و در روزهای پایانی سال برای خرید آن هزینه بیشتری بپردازند.

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=3151

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.