• امروز : سه شنبه, ۱۲ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 2 July - 2024
کل اخبار 982اخبار امروز : 6
7
رئیس اتحادیه صنف دارندگان اتوسرویس، تعمیرگاه، پارکینگ و کارواش خودروی تهران:

قیمت‌ها بالاست؛ مردم کنار خیابان ماشین‌شان را می‌شویند

  • کد خبر : 2755
  • 20 ژانویه 2024 - 11:47
قیمت‌ها بالاست؛ مردم کنار خیابان ماشین‌شان را می‌شویند
عبدالرضا محمدی طامه، رئیس اتحادیه صنف دارندگان اتوسرویس، تعمیرگاه، پارکینگ و کارواش خودروی تهران در بیان چالش های این صنف می گوید: تقریبا همه واحدهای این صنف با مشکل کمبود کارگر مواجه شده‌اند و برای جبران، همگی یکسری افغان را آورده و به کار گرفته‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف تهران؛ در برخی خیابان‌های پهن و خلوت و هرجایی که جوی آبی روان است ممکن است چشمتان به اتومیبل‌های پارک‌شده‌ای بیفتد و کسانی که آستین‌ها و پاچه‌های شلوار را بالا زده و با سطلی و پارچه‌ای مشغول شستن ماشین‌ها با همین آب‌ها هستند. سوی دیگر شهر ممکن است چشمتان به تعمیرکاران و صافکاران خودرو بیفتد که آن‌ها هم به شکل دوره‌گردی کنار خیابان بساط کرده و اتفاقا بازارشان هم مثل همان شورنده‌های ماشین گرم است.

سوای این دو یعنی کارواش خودرو و تعمیر آن که در زیرمجموعه فعالیت‌های اتحادیه صنف دارندگان اتوسرویس، تعمیرگاه، پارکینگ و کارواش خودرو قرار می‌گیرند، این روزها هزینه‌های پارکینگ هم بالا رفته و همین امر علاوه بر ساخت و ساز بی‌رویه و درنظر نگرفتن پارکینگ، شهروندان را به سمت پارک در هر گوشه‌ای که پیدا می‌کنند، کشانده و بعضا شاهد پارک دوبل و غیره هم هستیم.

عبدالرضا محمدی طامه، رئیس اتحادیه صنف دارندگان اتوسرویس، تعمیرگاه، پارکینگ و کارواش خودرو با پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف تهران در خصوص مشکلات این صنف صحبت کرده است.

اشتغال‌زایی برای اتباع افغان/ کارواش‌ها دست اتباع افغان است

رئیس اتحادیه صنف دارندگان اتوسرویس، تعمیرگاه، پارکینگ و کارواش خودروی تهران ضمن تاکید بر بحث آموزش به اعضای اتحادیه صنف به منظور بهبود و بهره‌وری در ارائه خدمات به مشتریان، دارندگان مشاغل بدون جواز را یکی از سنگ‌های پیش پای این صنف می‌داند و به رکود بازار هم اشاره کرده و توضیح می‌دهد که بسیاری از اعضای این صنف، مغازه‌های خود را بسته‌اند؛ روالی که ادامه دارد؛ فشار دارایی، هزینه‌ها و کمبود کارگر از عوامل این به تعطیلی کشیدن‌هاست.

محمدی طامه در توضیح مشکل کارگر، می‌افزاید که تقریبا همه واحدهای این صنف با این مشکل مواجه شده‌اند و برای جبران، همگی یکسری افغان را آورده و به کار گرفته‌اند.

او عدم استقبال از این شغل توسط نیروهای جوان و کارگر را به‌دلیل کاهش جمعیت و عدم استقبال ایرانی ها از این شغل به سبب سختی کار، افزایش هزینه و کم بودن دستمزد و سود حاصله، مرتبط می‌داند.

به اعتقاد محمدی طامه، اوضاع کارگر در چند سال آینده بدتر از این هم خواهد شد.

به هر صورت، نیاز به خدمات این صنف در میان شهروندان از بین نمی‌رود و به گفته رئیس اتحادیه صنف دارندگان اتوسرویس، تعمیرگاه، پارکینگ و کارواش خودرو اگر بخواهیم وضعیت این صنف بهتر شود، مسئولان باید هزینه‌ها را برای صنف کاهش دهند؛ از آب و برق و سایر حامل‌های انرژی گرفته تا مالیات و غیره.

به گفته محمدی طامه: در گذشته معمولا سالی یکبار یک چیزی تغییر می‌کرد و الان دقیقه‌ای شده است!

بالا رفتن قیمت خدمات و مواد اولیه

اما از قدیم در تهران در خیابان‌های پهن که جوی‌های پرآب دارد افرادی ماشین‌های مردم را می‌شویند. رئیس اتحادیه صنف دارندگان اتوسرویس، تعمیرگاه، پارکینگ و کارواش خودروی تهران، توضیح می‌دهد که « آبی که از این طریق اتومبیل را با آن شست وشو می‌دهند، آلوده است و روی رنگ ماشین تاثیر می‌گذارد.»

در نهایت اینکه آیا قیمت‌ها بالا رفته‌اند که مردم سمت این جور شست‌و شوها می‌روند؟

محمدی طامه با توجه به نرخ ارائه شده به کارواش‌ها به بالا بودن قیمت مواد اولیه نظیر مواد شوینده اشاره می‌کند و مشکلات دیگری از این دست که این صنف را به رکود و وضعیتی کشانده که نه می‌توانند کار کنند و نه از آن دست بکشند!

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=2755
  • نویسنده : کیانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع ‎رسانی اتاق اصناف تهران
  • 157 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.