• امروز : جمعه, ۸ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 28 June - 2024
کل اخبار 967اخبار امروز : 0
15
حميدرضا رستگار، رئيس اتاق اصناف تهران:

اصناف توصیفی از وضعیت عمومی جامعه هستند/ ارجاع و توجه به قانون نظام صنفی؛ حداقل انتظار اتحادیه ها و اصناف

  • کد خبر : 17
  • 12 آگوست 2023 - 0:00
اصناف توصیفی از وضعیت عمومی جامعه هستند/ ارجاع و توجه به قانون نظام صنفی؛ حداقل انتظار اتحادیه ها و اصناف
رئيس اتاق اصناف تهران در نشستي با خبرنگاران گفت: ويترين اقتصادي کشور در نهايت دست کسبه است و بايد اصول آن حفظ شود. اصناف با توجه به ارتباطي که با مردم دارند مي توانند توصيفي از وضعيت عمومي جامعه داشته باشند.

حمیدرضا رستگار، رئیس اتاق اصناف تهران افزود: با توجه به شرایطی که آحاد جامعه اقتصادی یعنی کسبه دارند، تصمیمات گرفته می شود و بنابراین نمی توان به این جایگاه بی تفاوت بود.

رئیس اتاق اصناف تهران با تاکید بر جایگاه خاص پروانه کسب گفت: جواز کسب در اصناف پشتوانه معنوی و معرفتی دارد و صدور انفجاری مجوزها این اعتبارات را از بین می برد.

رستگار با انتقاد از عملکرد درگاه ملی صدور مجوزها گفت: درگاه ملی مجوزها که قرار بود تسهیل گری کند، متاسفانه طبق روندی که پیش بینی می شد، صورت نگرفت و این مشکل به مسئولان گزارش داده شد.

وی تاکید کرد: صدور مجوزها در درگاه ملی مجوزها ظرف دو ماه به بیش از ۶۲۰ هزار رسیده که بزرگترین ضعف آن نادیده گرفتن سه موضوع تعهد، تخصص و قانون نظام صنفی است.

رئیس اتاق اصناف تهران در همین خصوص بیان کرد: در برخی از مجوزهای صادر شده، افراد مستقیم با جان افراد سرو کار دارند، که باید بسیار محتاط بود.

رستگار افزود: ما هیچ انتظار فراقانونی نداریم و قانون نظام صنفی کشور نیز یک شبه شکل نگرفته لذا ارجاع و بازگشت و توجه به این قانون حداقل انتظاری است که اتحادیه ها و اصناف دارند.

وی خاطرنشان کرد: همیشه از خبرنگاران این انتظار می رود که دغدغه کسبه را برای حل مشکلات موجود، انتقال دهند. قشر کسبه سرمایه اجتماعی است که طی سال های متمادی ارزشمندتر شده است. ما در کشور خودمان با توجه به اینکه اصناف و گروه های صنفی طبق مطالبات مردمی شکل گرفته است، بدیهی است نباید این سرمایه اجتماعی را اجازه داد تا کم رنگ شود. اگر مردم احساس آرامش کنند و قدرت خرید داشته باشند، کسبه به هدف خود می رسند.

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: امیدوارم جمع خبرنگاران و اهالی رسانه از قدرت قلم در جهت رفع مشکلات موجود در اصناف استفاده کنند و در مقابل ما نیز در خدمت رسانی به مردم فعالیت داشته باشیم.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=17

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.