• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
کل اخبار 1169اخبار امروز : 4
18
رئیس اتحادیه بافندگان و فروشندگان فرش دستباف در مجمع تشکل‌های فرش دستباف ایران:

ادغام مرکز ملی فرش ایران با اداره کل صنایع خلاق اسباب‌بازی خارج از عرف و قانون است

  • کد خبر : 1513
  • ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰
ادغام مرکز ملی فرش ایران با اداره کل صنایع خلاق اسباب‌بازی خارج از عرف و قانون است
 مسعود سپهرزاد، رئیس اتحادیه بافندگان و فروشندگان فرش دستباف تهران در پنجمین نشست مجمع تشکل‌های فرش دستباف ایران که به میزبانی کمیسیون فرش، هنر و صنایع‌دستی ایران برگزار شد، ادغام مرکز ملی فرش ایران با اداره کل صنایع خلاق اسباب‌بازی را خارج از عرف و قانون دانست.

رئیس اتحادیه بافندگان و فروشندگان فرش دستباف تهران با بیان مطلب فوق تاکید کرد: همیشه تشکل کوچک‌تر در تشکل و صنعت بزرگ‌تر ادغام می‌شود و در اینجا برعکس آن رخ داده و این خلاف قانون است.

تحریم، نبود بازار در خارج از کشور و تضعیف صادرات قالی دستباف

وی گفت: بزرگ‌ترین مشکل صنف ما تحریم و نبود بازار در خارج از کشور و تضعیف صادرات قالی دستباف است. به دلیل وجود تحریم‌ها و سیاست خارجی کشور، صادرات فرش به آمریکا و بازارهای اروپایی دچار مشکل شده و بازار این کشورها را از دست داده‌ایم.

کاهش صادرات ۲ میلیاردی فرش دستباف به ۵۰ میلیون دلار

سپهرزاد تصریح کرد: در گذشته نه‌چندان دور قالی دستباف بعد از نفت بزرگ‌ترین صادرات غیرنفتی کشور بود و در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ سالانه نزدیک به ۲ میلیارد دلار صادرات قالی دستباف به کشورهای مختلف دنیا داشتیم، ولی اکنون باوجود تحریم‌ها، صادرات قالی بسیار کاهش داشته و در سال ۱۴۰۱ کل صادرات قالی دستباف فقط ۵۰ میلیون دلار بود.

رئیس اتحادیه بافندگان و فروشندگان فرش دستباف تهران تاکید کرد: اگر سیاست خارجی کشور تغییر کند و تعامل با کشورهای دیگر بیشتر شود بعد از نفت و پتروشیمی، می‌توان با افزایش صادرات کالاهایی مثل قالی، پسته و زعفران ارز زیادی وارد کشور کرد.

دولت با سختگیری به دنبال ریزش بیمه‌شدگان فرش است

سپهرزاد ادامه داد: ما حدود ۶ هزار بیمه‌شده از جامعه بافندگان در تهران داریم، اما دولت نیز با سختگیری در پی ریزش این تعداد است. در کل کشور حدود ۲۴ هزار بیمه‌شده قالی‌بافی داریم.

گفتنی است فعالان صنعت فرش در پنجمین نشست مجمع تشکل‌های فرش دستباف ایران، نسبت به ادغام مرکز ملی فرش ایران با دفتر صنایع ورزشی و خلاق انتقاد کردند. آن‌ها معتقدند که این ادغام در نهایت به تضعیف جایگاه صنعت فرش ایران می‌انجامد که بر خلاف منافع ملی است.

 

 

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=1513

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.