• امروز : دوشنبه, ۲۸ خرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 17 June - 2024
کل اخبار 947اخبار امروز : 0
9
رئیس اتحادیه حمل و نقل کالاهای شهری تهران:

هیچ نظارتی بر فعالیت سایت دیوار و شیپور وجود ندارد/ باربری‎های مجاز دارای دفتر ثابت هستند

  • کد خبر : 1397
  • 30 اکتبر 2023 - 11:24
هیچ نظارتی بر فعالیت سایت دیوار و شیپور وجود ندارد/ باربری‎های مجاز دارای دفتر ثابت هستند
عارف مرادی یکی از مشکلات این اتحادیه را عدم نظارت بر عملکرد سایت دیوار و شیپور دانست و گفت: علاوه بر این، عدم درخواست مجوز کسب از آگهی گذاران باعث می شود باربری های فاقد مجوز به راحتی به فعالیت خود ادمه دهند.

عارف مرادی، رئیس اتحادیه حمل و نقل کالاهای شهری تهران در گفت وگو با پایگاه خبری اتاق اصناف تهران در مورد مشکلات این اتحادیه گفت: مهمترین مشکل ما وجود باربری های فاقد مجوز و فعالیت آنها در سطح شهر است. این باربری ها چون بیشتر در فضای مجازی فعالیت دارند نظارت ما را با چالش روبه رو کرده اند.

وی ادامه داد: تعداد زیادی باربری غیر مجاز وجود دارد که با یک یا چند خط تلفن همراه و یک سایت اینترنتی یا از طریق شبکه های مجازی فعالیت می کنند. شهروندان تهرانی چون از طریق فضای مجازی اقدام به هماهنگی برای جابه جایی می کنند هیچ گونه آگاهی در مورد وضعیت این گونه واحدها ندارند و  بالطبع دچار مشکلات عدیده خواهند شد.

مرادی در مورد اقدامات این اتحادیه جهت مقابله با واحدهای غیرمجاز خاطرنشان کرد: اتحادیه حمل و نقل کالای درون شهری تهران تعدادی زیادی از  باربری های غیرمجاز را شناسایی کرده است. بعضی از آنها تحت پوشش اتحادیه در آمده اند، شماره و سایت بقیه هم با کمک پلیس و مراجع قضایی مسدود و غیر فعال شده است، ولی عملا این اقدامات بی فایده بوده چون بعد از مدت کوتاهی دوباره با صفحه و سایت جدید اقدام به فعالیت می کنند.

امن ترین راه برای دسترسی به باربری های دارای مجوز

رئیس اتحادیه حمل و نقل کالای درون شهری تهران با توصیه به شهروندان برای استفاده از باربری های دارای مجوز ماشین و کارگر برای تامین امنیت و سلامت بیشتر خود و اسباب منازل اظهار کرد: متقاضیان برای اطلاع از باربری های مجاز و تحت پوشش این اتحادیه به سایت اتحادیه حمل و نقل شهری تهران مراجعه کنند، یا با سامانه ۱۱۸ تماس بگیرند.

وی تصریح کرد: تمام باربری های مجاز ما دارای دفتر ثابت هستند و اتحادیه اصلا شرکتی که فقط از طریق اینترنت فعالیت کند، ندارد.

افزایش اطلاع رسانی به عموم مردم در سایت اتحادیه

مرادی در مورد برنامه های این اتحادیه اظهارداشت: درصددیم آگاهی و اطلاع رسانی را در سایت اتحادیه به آدرس ehkt.it افزایش دهیم تا عموم مردم با مراجعه به این سایت از باربری های مجاز استفاده کنند؛ همچنین برای باربری های مجاز لگوهای بارکددار مخصوص برای اتصال روی درب کامیون ها طراحی کردیم تا واحدهای مجوز بهتر فعالیت کنند.

کاهش ۵۰ درصدی مشتریان در فصل نقل و انتقالات

وی در ادامه سخنان خود به کاهش ۵۰ درصدی مشتریان در زمان فصل نقل و انتقالات اشاره کرد و گفت: بر خلاف سال های گذشته، امسال در فصل نقل و انتقالات شاهد کاهش ۵۰ درصدی مشتریان بودیم که این امر باعث صدمات جبران ناپذیری به واحدهای فعال کرده است.

مرادی با اشاره به دلایل رکود و کاهش تقاضا در این صنف افزود: وجود باربری های غیرمجاز، بالا رفتن اجاره ها و کاهش تقاضای مسکن از جمله دلایل رکود بازار است.

وی تصریح کرد: به دلیل افزایش بیش از حد اجاره بها و همچنین هزینه های اسباب کشی، بیشتر مستاجران قراردادهای خود را تمدید می کنند. از سوی دیگر به دلیل شرایط بد اقتصادی و افزایش نجومی قیمت مسکن صاحبخانه ها دیگر توان تعویض خانه خود را ندارند، تمام این مسائل دست به دست هم داده و باعث رکود در حمل بار و اسباب منزل شده است.

چالش عدم تخصیص سهیمه سوخت به باربری های مجاز

رئیس اتحادیه حمل و نقل کالای شهری تهران در تشریح چالش های این حوزه  ادامه داد: ما در بخش بیمه و سوخت مشکلات فراوان داریم. عدم تخصیص سهیمه سوخت به باربری های مجاز و اعضای اتحادیه موردی است که درصددیم به کمک و حمایت دولت رفع کنیم.

مشکلات بیمه باربری های به قوت خود باقی مانده است

وی در مورد بیمه باربری های مجاز افزود: مشکلات بیمه ای اتحادیه به دلیل شرایط سخت شرکت های بیمه ای هنوز رفع نشده و باربری ها برای حمل فاقد بیمه هستند.

مرادی گفت: ما به دفعات با شرکت های بیمه، برای بیمه کردن ماشین و اسباب مردم جلسه برگزار کردیم؛ ولی شرایط سخت شرکت های بیمه نه به نفع باربری ها بود و نه به نفع مشتری و متاسفانه تاکنون نتوانسته ایم به توافق برسیم.

رئیس اتحادیه حمل و نقل کالای شهری تهران تصریح کرد: اگر در حین حمل و نقل کالا، خسارتی به اموال مردم برسد که باربری مقصر باشد تمام خسارت از طرف دفتر باربری پرداخت می شود.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=1397
  • نویسنده : جعفرقلی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری اتاق اصناف تهران
  • 154 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.