• امروز : چهارشنبه, ۱۸ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 9 October - 2024
کل اخبار 1272اخبار امروز : 2

اطلاعیه ها

سرپرست دبیر اجرایی اتاق اصناف تهران منصوب شد نشست رئیس، هیات رئیسه و روسای اتحادیه‌های صنفی تهران درخصوص سامانه وصول مطالبات صنفی سلب اختیارات و خلعِ ید اتحادیه ها در حمایت از همکاران صنفی غفلت از صنعت ابزار؛ رکن اساسی تولید/ ابزار به عنوان الفبای تولید، باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرد آقای سرای ایرانی به کجا چنین شتابان!/ اگر منافعی نداشتید کاسب خرده پا را له نمی کردید نشست مشترک رئیس و هیات رئیسه اتاق اصناف تهران با نمایندگان مجلس شورای اسلامی یک بام و دو هوایِ تصمیم گیران منجر به از هم گسیختگیِ صنوف شده/ آقای رئیس جمهور به دادِ اصناف برسید! چاله های وحشتناک زیرِ پای بارفروشانِ تهران/ وزیر کشاورزی باید از تجربیاتِ ما در تنظیم بازار و ذخیره سازی استفاده کند پیوند ناگسستنیِ اصناف، کسبه، بازاریان و پیشه‌وران با فراجا مراجع بالادستی به جای رعایت حال صنوف به آن ها اخطار می دهند!/ هشدار در خصوص تعطیلی گسترده واحدهای صنفی و بیکاری نیروهای انسانی/ فقط خدا می تواند به مردم و اصناف کمک کند مسئولان مشغول رسیدگی به فروشگاه های زنجیره ای هستند/ خواربارفروشان نگذاشته اند آب در دلِ مردم تکان بخورد آیین بزرگداشت مجاهد شهید سیدحسن نصرالله برگزار شد نرخ مصوب مرغ باید منطقی باشد تا مغازه‎داران و تولیدکنندگان به ناحق مشمول جریمه تعزیراتی نشوند کمبودی در توزیع لاستیک دولتی نداریم/ با کمبود مشتری مواجه هستیم اصلاح نظام مالیاتی یک وظیفه حاکمیتی است مالیات بر ارزش افزوده، مشکل بزرگ اتحادیه بنکداران مواد غذایی است

7
رئیس اتحادیه صنف سوپر مارکت و مواد پروتئینی تهران:

کسبه نمی‎توانند سود خود را حفظ کنند/ پشت پرده تخفیف‎های غیر واقعی فروشگاه‎های زنجیره‎ای

  • کد خبر : 4800
  • ۲۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۹
کسبه نمی‎توانند سود خود را حفظ کنند/ پشت پرده تخفیف‎های غیر واقعی فروشگاه‎های زنجیره‎ای
شاهرخ شریفی، رئیس اتحادیه صنف سوپرمارکت و مواد پروتئینی تهران گفت: در بازار امروز ما شاهد افزایش قیمت‌ها هستیم؛ کسبه نمی‌توانند سود خود را حفظ کنند. تمام درآمدشان دوباره صرف خرید کالاها می‌شود و به فروشگاه‌ها برمی‌گردد. 

در سال‌های اخیر، فروشگاه‌های زنجیره‌ای به منظور کاهش واسطه‌ها و ایجاد رقابت، گسترش یافته‌اند، اما عملکرد آن‌ها با هدف اصلی تأسیس این فروشگاه‌ها نسبت به فروشگاه های دیگر در جهان تفاوت دارد و نوع جدیدی از مراکز عرضه کالا در ایران پدید آمده است.

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که فروشگاه‌های زنجیره‌ای باعث شده اند تا قیمت محصولات غذایی در سوپر مارکت ها گران و بالا به نظر برسد؟  و یا حداقل اینگونه فروشگاه‌ها تأثیری بر بازار دارند؟ یکی از دلایل محبوبیت این فروشگاه‌ها، تخفیف‌های جذاب آن‌هاست، اگرچه برخی از مشتریان از کیفیت پایین کالاها و فروش کالاهای نزدیک به تاریخ انقضا ناراضی هستند. برای مثال تخفیف های بسیاری که بعضاً به ۵۰ درصد نیز می رسد به چشم می خورد. چه چیزی باعث می شود یک فروشنده از ۵۰ درصد از قیمت واقعی محصولی که می فروشد چشم پوشی کند و در بسیاری از مواقع نیز به سود دهی برسد؟ در ادامه پشت پرده این موضوع از شاهرخ شریفی، رئیس اتحادیه صنف سوپرمارکت و مواد پروتئینی تهران سوالاتی انجام یافته که به شرح ذیل می خوانیم.

رئیس اتحادیه صنف سوپر مارکت و مواد پروتئینی تهران گفت : در بازار امروز ما شاهد افزایش قیمت‌ها هستیم؛ کسبه نمی‌توانند سود خود را کنند. تمام درآمدشان دوباره صرف خرید کالاها می‌شود و به فروشگاه‌ها برمی‌گردد.

شریفی در خصوص قیمت ارزان محصولات در فروشگاه های زنجیره ای تصریح کرد: به دلیل سیستم خریدی که این فروشگاه‌ها دارند، برخی قیمت‌ها سانسور می‌شود و قیمت‌هایی که در فروشگاه‌های زنجیره‌ای فروخته می‌شود، واقعی نیست به بیانی دیگر تولیدکنندگان اجناس را با قیمت پایین‌تری به فروشگاه‌های زنجیره‌ای می فروشند. زمانی که یک فروشگاه زنجیره‌ای سه هزار عدد از یک کالا را خریداری می‌کند، تولیدکننده سود قابل قبولی را از آن خرید دریافت می کند و این موضوع می تواند به سایر فروشگاه‌ها لطمه وارد کند و فروش آن ها را کاهش دهد.

وی در خصوص  نا همخوانی حاشیه سود کالاها با میزان مالیات آنها گفت: در حال پیگیری این موضوع با مسئولان مالیاتی هستیم زیرا حاشیه سود فروشگاه‌های ما از اقلام مصرفی مردم هفت درصد است و اداره مالیات ده درصد مالیات مشخص می‌کند که فعالان این صنف را همواره با ضرر مواجه می کند.

رئیس اتحادیه صنف سوپرمارکت و مواد پروتئینی تهران درباره تخفیف های عجیب و غریب فروشگاه ها زنجیره ای عنوان کرد : یک مسئله دیگر که با ورود فروشگاه‌های زنجیره‌ای به بازار مشهود است، تخفیف‌های عجیب و غریب آنهاست که باعث رکود بازار شده است. مثلاً تخفیف‌های پنجاه درصدی که قیمت‌ها را غیرواقعی می‌کند. این تخفیف‌ها ممکن است به کیفیت پایین‌تر کالاها منجر شود. این مسئله بارها در شبکه‌های خبری مطرح شده است. چه از نظر وزن و چه از نظر کیفیت، آن اجناس با محصولاتی که در فروشگاه های دیگر عرضه می شود ممتفاوت هستند.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=4800

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.