• امروز : سه شنبه, ۲۰ آذر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 10 December - 2024
کل اخبار 1472اخبار امروز : 3

اطلاعیه ها

بارِ نرخِ پایین بر دوش اتحادیه صنف حمل و نقل کالای شهری، سنگینی می کند سرمایه گذاری بازار جهانی با حضور نماینده چین در اتاق اصناف تهران/ محمد ولدخانی؛ پیش قدم در جذب سرمایه گذار خارجی پلاسکوی دوم بیخ گوش سرای دستمالچی/ جان ۵۰۰۰ نفر در خطر است/ این ساختمان تاب مقاومتِ حفاری های غیرقانونی و توسعه طلبی سودجویانه شما را ندارد! بازارِ سرد شوفاژ در روزهای راکد مسکن ثبات قیمت ها به کمتر از ۱۰ روز رسیده/ مردم دست خالی از مغازه ها بیرون می آیند/ هنوز کالا را وارد بازار نکرده متضرر می شویم شرایط و نحوه بخشودگی جرایم مالیات بر ارزش افزوده تأثیر قابل توجه قیمت ارز و تنش‎های سیاسی بر هزینه‎های تمام شده موتورسیکلت/ نکات مهم در خرید موتورسیکلت تداوم رکود بازار طلا در ایام نزدیک به شب یلدا و روز مادر/ همکاران تا حد ممکن رعایت حال مردم را داشته باشند حذف ارز نیمایی لپ‎تاپ معضلات زیادی را ایجاد کرده است/ در تصمیم‌گیری ارزی، هیچ مشاوره‌ای با اتحادیه فناوران رایانه تهران انجام نشد خودروسازان مونتاژی مکلف به تأمین قطعات یدکی خودرو هستند/ فعالان صنف ناچارند لوازم و قطعات یدکی را با ارز آزاد تأمین کنند کمبودی در عرضه میوه شب یلدا نداریم

3
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات تهران:

چالش‌ها در مسیر شناسه‎دار کردن قطعات یدکی خودرو تداوم دارد

  • کد خبر : 6710
  • ۱۹ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۹
چالش‌ها در مسیر شناسه‎دار کردن قطعات یدکی خودرو تداوم دارد
سیداحمد حسینی، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات تهران بیان کرد: نبود زیرساخت‌های کافی، عدم راه‎اندازی سامانه‌های مربوطه و همچنین عدم توجه مسئولان به نظرات فعالان بخش خصوصی، چالش‌هایی را برای اجرای طرح شناسه کالا در صنف قطعات یدکی ایجاد کرده است.

رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات تهران بیان کرد: نبود زیرساخت‌های کافی، عدم راه اندازی سامانه‌های مربوطه و همچنین عدم توجه مسئولین به نظرات فعالان بخش خصوصی، چالش‌هایی را برای اجرای طرح شناسه کالا در صنف قطعات یدکی ایجاد کرده است.

سید احمد حسینی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو درباره آخرین وضعیت طرح شناسه دار شدن قطعات یدکی خودروعنوان کرد: طرح شناسه کالا، فارغ از ایراداتی که دارد و نیازمند اصلاح است، قانونی مناسب برای مبارزه با قطعات تقلبی و قاچاق است، اما همان طور که در ابتدای اجرای این طرح اشاره داشتیم، اجرای درست این قانون نیازمند ایجاد برخی زیرساخت‌هاست.

وی یادآور شد: اگرچه بخشی از چالش‌های موجود برای اجرای این طرح با همراهی مدیران وقت وزارت صمت در سال ۱۴۰۱ برطرف شد، اما همچنان به دلیل نبود زیرساخت‌های کافی و عدم راه اندازی سامانه‌های مربوطه و همچنین عدم توجه مسئولان به نظرات فعالان بخش خصوصی، اجرای درست این طرح را با چالش‌هایی همراه کرده است؛ چالش‌هایی که از همان ابتدا آنها را به مسئولان هشدار داده بودیم.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات تهران با بیان اینکه این طرح خود به بستری برای فساد تبدیل شده است، تصریح کرد: علیرغم اینکه قطعات چینی و برند‌های اروپایی از مبادی قانونی گمرکات و با کدرهگیری و شناسه کالا وارد کشور می‌شوند، اما متاسفانه اهداف قانون گذار مبنی بر اصالت سنجی قطعات با طرح شناسه کالا تحقق پیدا نکرده است.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=6710

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.