• امروز : چهارشنبه, ۱۸ تیر , ۱۴۰۴
  • برابر با : Wednesday - 9 July - 2025
کل اخبار 1966اخبار امروز : 8

اطلاعیه ها

نماینده های مجلس از رئیس اتاق اصناف و روسای اتحادیه های تهران تقدیر کردند/ دفاع مقدس اصناف نویدبخش همکاری های سازنده مجلس و اتاق پدافند غیر عامل انباردارهای تهران فعال شد؛ تامین امنیت و حراست از سرمایه ملی/ رونما از بسیج اصناف، نیروی انتظامی و همکاران صنفی خود قدردانی کرد انتقال تاریخ مراسم‌ها و بازپرداخت وجوه دریافتی/ تالارها با تمام توان در کنار مردم هستند ضرورت مساعدت از کتابفروشان در قالب بسته حمایتی/ مکاتبه اتحادیه با وزارت فرهنگ و معاونت امور فرهنگی چراغ روشن هر واحد صنفی نقطه امید و امنیتی در دل مردم کاشت/ حمیدرضا رستگار: بخش قابل توجهی از آرامش امروز مرهون قدرت اصناف است تخفیف‌ها و تمدیدهای مالیاتی تولیدکنندگان ابلاغ شد در شرایط التهاب بازار مردم باید از انجام معاملات خودداری کنند/ پلتفرم‌های طلا زیرمجموعه نظارتی اتحادیه محسوب نمی‌شوند هر ۱۰ روز یک یا دو چاپخانه اعلام ورشکستگی می کند/ صنفی با دوره های کمون بالا و اثرات نامطلوب بر ریه، پوست، اعصاب و چشم با خروج اتباع افغانستانی بازار کیف دوباره به دوران گذشته خود بازخواهد گشت افزایش ۱۵ درصدی قیمت‎ها بازار خودرو را تکان نداد

12
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات تهران:

چالش‌ها در مسیر شناسه‎دار کردن قطعات یدکی خودرو تداوم دارد

  • کد خبر : 6710
  • ۱۹ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۹
چالش‌ها در مسیر شناسه‎دار کردن قطعات یدکی خودرو تداوم دارد
سیداحمد حسینی، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات تهران بیان کرد: نبود زیرساخت‌های کافی، عدم راه‎اندازی سامانه‌های مربوطه و همچنین عدم توجه مسئولان به نظرات فعالان بخش خصوصی، چالش‌هایی را برای اجرای طرح شناسه کالا در صنف قطعات یدکی ایجاد کرده است.

رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات تهران بیان کرد: نبود زیرساخت‌های کافی، عدم راه اندازی سامانه‌های مربوطه و همچنین عدم توجه مسئولین به نظرات فعالان بخش خصوصی، چالش‌هایی را برای اجرای طرح شناسه کالا در صنف قطعات یدکی ایجاد کرده است.

سید احمد حسینی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو درباره آخرین وضعیت طرح شناسه دار شدن قطعات یدکی خودروعنوان کرد: طرح شناسه کالا، فارغ از ایراداتی که دارد و نیازمند اصلاح است، قانونی مناسب برای مبارزه با قطعات تقلبی و قاچاق است، اما همان طور که در ابتدای اجرای این طرح اشاره داشتیم، اجرای درست این قانون نیازمند ایجاد برخی زیرساخت‌هاست.

وی یادآور شد: اگرچه بخشی از چالش‌های موجود برای اجرای این طرح با همراهی مدیران وقت وزارت صمت در سال ۱۴۰۱ برطرف شد، اما همچنان به دلیل نبود زیرساخت‌های کافی و عدم راه اندازی سامانه‌های مربوطه و همچنین عدم توجه مسئولان به نظرات فعالان بخش خصوصی، اجرای درست این طرح را با چالش‌هایی همراه کرده است؛ چالش‌هایی که از همان ابتدا آنها را به مسئولان هشدار داده بودیم.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات تهران با بیان اینکه این طرح خود به بستری برای فساد تبدیل شده است، تصریح کرد: علیرغم اینکه قطعات چینی و برند‌های اروپایی از مبادی قانونی گمرکات و با کدرهگیری و شناسه کالا وارد کشور می‌شوند، اما متاسفانه اهداف قانون گذار مبنی بر اصالت سنجی قطعات با طرح شناسه کالا تحقق پیدا نکرده است.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=6710

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.