• امروز : جمعه, ۶ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 27 September - 2024
کل اخبار 1230اخبار امروز : 0

اطلاعیه ها

بازار پارچه به چالش کشیده شد/ کجای دنیا کارخانه ای با تولید محدود برای یک صنعت عظیم، تصمیم می گیرد! اتحاد اصناف و حل مشکلات درون سازمانی به دستِ اتاق/ مسئولان، برنامه های دولت قبل را پیگیری کنند اصناف، بازوان توانمندِ نمایندگان منتخب ملت در مجلس هستند/ شعار سال دستاویز برخی دولتمردان برای سرکوب بخش خصوصی نشود دفتر ارتباط مردمیِ نماینده مجلس در اتحادیه صنف لوازم یدکی، افتتاح شد/ در دسترس ترین مکان برای رساندن حرفتان به گوش مسئولان چهاردهمین اجلاس ماهانه اتاق اصناف تهران برگزار شد چوب شرکت های تولیدکننده «خامه» لایِ چرخ قنادی هایِ تهران فعالیت کسب و کار مجازی باید زیر نظر اتحادیه باشد فرهنگ استفاده از «نانِ سالم» از نانِ شب هم واجب تر است/ نان و قهوه و اتفاقی که می تواند برای شهروندان جذاب باشد بیمه مربیان رانندگی، اعتراض گسترده خودِ آن ها را در پی خواهد داشت/ احساس مسئولیت پوشالی برخی مسئولان و رسانه ها/ دست از سر صنف ما بردارید گرامیداشتِ یک صنف چندهزارساله با بالاترین میزان اشتغال زایی/ همایش روز ملی کفش و چرم، مامنی برای وحدت رویه بود چالشِ جدیِ ارزش افزوده و نارضایتی ۸۰ درصدی بنکداران مواد غذایی مردم نوشت افزار را «دانه ای» می خرند/۱۵ شهریور تا ۱۵ مهر، پیک کاری این صنف است نه نمایشگاه ها! نانوایان شهر ناراضی اند/ تعیین نرخ با تاخیر چهارساله به هیچ وجه، پاسخگوی هزینه ها نیست/ دولت مشکل نان را ریشه ای حل کند افزایش بی سابقه اونس جهانی طلا/ بالا رفتن قیمت ها در بازار داخلی برخی ادارات مالیاتی خلاف بخشنامه دولت عمل کردند/ وعده بخشودگی جرایم مالیاتی چه شد؟ از تمهیدات لازم برای قطع گاز تا رسیدگی به اتباع و تلاش برای ساخت شهرک چاپ برای اعضایی که هنوز مجوز کسب دریافت نکرده اند، امکان هیچگونه پیگیری وجود ندارد کمبود شکر معضل جدیدِ سوپرمارکت داران تهران/ هم شکر را با قیمت بالا تهیه کرده و هم مشمول جریمه بازرسان می شوند! جشنواره ضرباهنگ چاپ نماد تبلور وحدت ملی است/ افتخار می کنم که خادم چنین صنفی هستم در برگزاری جشنواره ها حامی صنوف هستیم/ امیدواریم جشنواره ملی ضرباهنگ چاپ برای همه صنوف تکرار شود استقبال گسترده از چهارمین جشنواره ملی ضرباهنگ چاپ روپوش مدارس در دستانِ مافیای تهران فروش با تهدیدِ خارج شدن از گارانتی/ در ایران خودرو چه خبر است؟ هشدار جدی در مورد کالاهای تقلبی و غیر استاندارد؛ خطرِ مرگ مشاورین املاکی که معاملات خود را در سامانه کاتب ثبت نکنند، متخلف شناخته می شوند زخم خورده سراهای ایرانی و نمایشگاه ها نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان برگزار شد هفتمین جلسه کارگروه تخصصیِ طلا و جواهر برای نخستین بار در تاریخِ اصناف و بازار، ضرایب مالیاتی کاهش یافت حذف ارز نیمایی بازار کاغذ را بهم ریخت/ گران‌فروشی موجودی انبارها خودروهای حمل اثاثیه فاقد پروانه کسب ساماندهی می‌شود بازار خرید و فروش ملک همچنان راکد است/ بازار اجاره بدون افزایش قیمت چشمگیر تا پایان سال

3
مهدی باقرپور، رئیس اتحادیه صنف ابزارفروشانِ تهران:

فعالیت کسب و کار مجازی باید زیر نظر اتحادیه باشد

  • کد خبر : 5840
  • ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۹
فعالیت کسب و کار مجازی باید زیر نظر اتحادیه باشد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف تهران، کسب‌وکار در فضای مجازی فرصت بزرگی ست که تداوم بی برنامه گی های مسئولانِ بازار در حال ساختن یک تهدید بزرگ از آن است؛ رئیس اتحادیه صنف ابزارفروشانِ تهران ضمن اظهار تاسف از این اتفاق که به گفته او از عدم برنامه‌ریزی نشات می گیرد، به برخی امتیازات کسب و کار در فضای مجازی اشاره کرده است.

بنا بر آنچه مهدی باقرپور، رئیس اتحادیه صنف ابزارفروشانِ تهران، می گوید: بسیاری از محدودیت‌های کسب‌وکار در فضای حقیقی همچون محدودیت تعامل با مشتریان به دلیل بُعد مسافت، محدودیت ساعات کاری و نیاز به نفرات پاسخگو به نسبت مراجعات، همچنین هزینه‌های هنگفت اجاره محل کسب در مناطق بورس کالا و هزینه‌های سربار مدیریت فروشگاه در کسب‌وکار مجازی وجود ندارد.

حال اینکه به گفته رئیس اتحادیه صنف ابزارفروشانِ تهران: کسب‌وکار در فضای مجازی بر بستر فناوری انجام می‌پذیرد و در این مسیر، داده‌های تحلیل‌پذیر و ارزشمندی از فعالیت‌های مختلف همچون میزان دقیق فروش، تنوع نیاز و چگونگی گستردگی بازار به دست می‌آید که از طریق آن می توان در بهبود برنامه‌ریزی برای تأمین کالا از راه تولید و تجارت خارجی بهره برد؛ این اطلاعات همچنین به برنامه‌ریزی تأمین نیاز مالی، نیروی انسانی و سایر نیازهای کسب‌وکار کمک قابل توجه و تاثیرگذاری خواهند کرد.

البته باقرپور به این نکته اشاره می کند که به شکل سنتی، کسب‌وکار در فضای حقیقی با اتکاء به تجربیات هزاران ساله خود این نیازها را تأمین کرده اما آیا در روزگاری که توسعه بازار در سطح جهانی است این امکان برای کسب‌وکارهای فیزیکی وجود دارد؟

رئیس اتحادیه صنف ابزارفروشانِ تهران با طرح این پرسش، توضیح می دهد که «فرصت کسب‌وکار در فضای مجازی می‌تواند یکی از بزرگ‌ترین موانع رشدِ تولید یعنی، سطح پایین صادرات کشور را رفع کند ضمن اینکه به واسطه فضای مجازی و ارزهای دیجیتال، تولید را در مقیاس صنعتی و استاندارد جهانی با عبور از تحریم‌ها به دست مصرف‌کنندگان در اقصی‌نقاط جهان برساند.»

با همه این احوالات به گفته باقرپور: در حال حاضر هیچ‌کدام از این قابلیت‌ها به شکل شایسته مورد بهره‌برداری قرار نگرفته اند و اولین دلیلی که می‌توان برای این معضل آورد، نگرش ناقص سازمان‌های متولی به محیط کسب‌وکار است.

چه کنیم که از بازار جهانی جا نمانیم؟

اما چه باید کرد که بتوان از کارکردهای کاتالیزور فضای مجازی در شرایط نزول سطح صادرات بهره برد و موتورِ یک دور زننده قویِ تحریم برای ارسال کالا به اقصی نقاط جهان را روشن کرد؟ رئیس اتحادیه صنف ابزارفروشانِ تهران با بیان اینکه تحویل کالای فیزیکی به‌عنوان نتیجه یکسان فعالیت در فضای مجازی یا حقیقی است، نتیجه می گیرد که «باید مدیریت توزیع بر اساس نوع محصول انجام پذیرد تا قابلیت دفاع از حقوق مصرف‌کننده توسط اتحادیه‌های صنفی مرتبط وجود داشته باشد؛ همچنین این بستر در اختیار سودجویان قرار نگیرد تا با سوءاستفاده از اعتماد مردم، کالای قاچاق و بی‌کیفیت عرضه کنند ضمن اینکه اتحادیه تخصصی در صورت نیاز به پیگیری برای جرائم و تخلفات، بتواند به موضوع ورود کند.»

او این موضوع را از دو جهت مورد توجه واحدهای صنفی می داند؛ نخست اینکه ضرایب مالیاتی مرتبط با فعالیت در فضای مجازی قابل ‌مقایسه با کسب‌وکار در فضای حقیقی نیست و علی‌رغم هزینه‌های هنگفت همچون اجاره، کارمند، قبوض و… ضرایب مالیاتی برای کسب‌وکارهای حقیقی ضرایب بالاتری است.

نکته دیگری که باقرپور به آن اشاره می کند این است که «واحدهای صنفی دارای پروانه ضمن پایبندی به قوانین کشور، مورد رصدِ تخصصی سازمان‌های ناظر هستند و امکان ارائه محصولات بی‌کیفیت، جعلی و قاچاق در کمترین حالت قرار دارد درصورتی‌که در حال حاضر تشخیص کسبه معتبر و غیرمعتبر به دلیل عدم مدیریت تخصصیِ کسب‌وکار در فضای مجازی به‌سختی امکان‌پذیر است.»

رئیس اتحادیه صنف ابزارفروشانِ تهران، تاکید می کند که «با اصلاح رویه جاری و سپردن مسئولیت مدیریت کسب‌وکارهای همگن در فضای حقیقی و مجازی به اتحادیه‌های صنفی مرتبط ضمن جلوگیری از خطرات ناشی از سوءمدیریت فضای مجازی، قابلیت توسعه کسب‌وکارهای خُرد در سطح صادرات نیز فراهم خواهد شد.»

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=5840
  • نویسنده : کیانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف تهران
  • 55 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.