• امروز : پنجشنبه, ۶ دی , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 26 December - 2024
کل اخبار 1506اخبار امروز : 0

اطلاعیه ها

طمعِ گرفتنِ رسته به قیمت نابودی یک اتحادیه تمام می شود/ دوای دردِ این به هم ریختگی استانی شدن است روز مادر هیچ تاثیری در رونق بازار طلا نداشت!/ شرایطِ بحرانی واحدهای تولیدی و توزیعیِ طلا نیاز به توجه فوری مسئولان دارد نمایشگاه و قوامِ ارتباط با کشورهای خارجی علی رغم تبلیغات منفی/ مسائل صنعت چاپ از زیان های قطعی برق تا دشواری ثبتِ سفارش و تخصیص ارز در روزهای بی برقی به جای مقابله در کنار اصناف باشید/ تاخیر در تحویل کارها و آسیب به دستگاه ها گوشه کوچکی از خسارت به واحدهاست نمایشِ آخرین دستاوردها در سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ، بسته‌بندی و صنایع وابسته/ ارائه دانش به‌روز و تقویتِ مهارت شرکت‌کنندگان/ تاثیر عمیقِ هوش مصنوعی بر صنعت چاپ لزوم تشکیل «شورای مرکزی» به منظور تبادل نظر همکاران/ رشدِ صادرات، اشتغال زایی و ارزآوری با تمرکز بر هنرصنعتِ طلا و جواهر/ حاکمیت به ظرفیت های گرانسنگِ این صنف پی ببرد خاکِ طلاپرورِ خوزستان و نمایشِ ظرفیت های عظیم یک صنف در آبادانیِ ایران تداوم روند ثبات قیمت در بازار میوه/ قیمت میوه ۱۰ درصد کاهش یافته است ناوگان و عمر ناوگان در وضعیت هشدار/ دولت و سازمان راهداری هیچ کمکی به این حوزه نکرده است صنعت چاپ برای حفظ تولید نیاز به همکاری وزارت نیرو دارد/ تعداد قابل توجهی از مردم در این صنعت اشتغال دارند با ممنوعیت معاملات نهضت ملی مسکن موافقیم!/ باید حق به حق‌دار برسد شکایات مربوط به مالیات مشاوران املاک بی‌اساس است

2
رئیس اتحادیه صنف مسافربری استان تهران:

ناوگان و عمر ناوگان در وضعیت هشدار/ دولت و سازمان راهداری هیچ کمکی به این حوزه نکرده است

  • کد خبر : 7338
  • ۰۵ دی ۱۴۰۳ - ۹:۴۷
ناوگان و عمر ناوگان در وضعیت هشدار/  دولت و سازمان راهداری هیچ کمکی به این حوزه نکرده است
سهیل میرمهدی، رئیس اتحادیه صنف مسافربری استان تهران، درباره قیمت بالای اتوبوس‌های جاده‌ای و عمر بالای ناوگان مسافری گفت: وضعیت ما در حوزه‌ی میزان ناوگان و عمر ناوگان در وضعیت هشدار است.

حمل و نقل مسافری در ایران نیز مانند حمل و نقل باری دچار چالش‌های جدی است. دولت و سازمان‌های مربوطه به حوزه‌ی حمل و نقل، با کم توجهی به مسائل اقتصادی این مسأله در سال‌های اخیر، منجر به کاهش جدی کیفیت حمل و نقل مسافری شده‌اند. از سوی دیگر حمل و نقل مسافر در ایران با جان ۳۰ الی ۴۰ نفر در هر سرویس مواجه است که هرگونه کم کاری و ضعف اقتصادی برای تأمین ایمنی اولیه اتوبوس، خطرات جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت.

بدتر از این نمی‎شود

سهیل میرمهدی، رئیس اتحادیه صنف مسافربری استان تهران، درباره قیمت بالا اتوبوس‌های جاده‌ای و عمر بالای ناوگان مسافری گفت: وضعیت ما در حوزه‌ی میزان ناوگان و عمر ناوگان در وضعیت هشدار است. حمل و نقل بیرون شهری و درون شهری اصلاً وضعیت خوبی ندارد و بدتر از این نمی‌شود. یک سری اتوبوس وارد شده و شرکت‌ها نیز اتوبوس‌زده‌اند، اما قیمتشان ۲۳ میلیارد است. با قیمت بلیط ۲۰۰ هزار تومانی، چگونه ۲۳ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری روی یک اتوبوس انجام شود؟ کمترین ماشینی که بیرون شهر تردد دارد، ۶ میلیارد تومان است. عمر ناوگان مسافری ایران حدود ۱۰ سال از استاندارد جهانی بالاتر است.

چند سال دیگر بحران راننده پایه یکم هم خواهیم داشت

وی درباره ناترازی اتوبوس در ایران بیان کرد: ما به حدی رسیده‌ایم که در اربعین، ماشین عراقی و ترک آورده‌ایم. در پیک مسافری دیگر نمی‌توانیم تأمین کنیم. دیگر کسی استقبال نمی‌کند که راننده اتوبوس شود و یا اتوبوس خریداری کند. با این کرایه‌ها دیگر حمل و نقل رونقی ندارد. راننده در کشورهای اروپایی، همین الان فرصت شغلی بسیار زیادی دارد. یک راننده‌ی ایرانی به راحتی می‌تواند ویزا بگیرد و با حقوق بالا استخدام شود. ما تا چند سال دیگر بحران راننده پایه یکم هم خواهیم داشت. وقتی ماشین ۲۰ میلیاردی می‌آورید، انتظار چه استقبال هم دارید؟

او افزود: سه سال قبل پیک‌هایی مانند اربعین و عید، ماشین داشتیم، اما دو سال است که ماشین کافی هم نداریم. راهی که برای ما ۶ میلیون بود؛ طبق شنیده‌ها ۱۵ میلیون تومان به اتوبوس‌های خارجی داده‌اند. یک روزی ناچار می‌شوند ماشین و راننده را با هم از کشورهای دیگر کرایه کنند.

بدترین و بی کیفیت ترین لاستیک دنیا را وارد می‌کنیم

رئیس اتحادیه صنف مسافربری استان تهران، درباره فقدان کمک دولت به حوزه‌ی حمل و نقل اظهار داشت: دولت و سازمان راهداری هیچ کمکی به این حوزه نکرده است. حمل و نقل درگیر با جان مردم است. اتوبوس‌های ما نیز امنیت خاصی ندارند. ما بدترین و بی کیفیت ترین لاستیک دنیا را وارد می‌کنیم. لاستیک چینی درجه چندم به تنهایی باعث کاهش ایمنی سفر می‌شود. هیچ مسئولی نیز پیگیری نمی‌کند که این وضعیت بهتر شود.

حمل و نقل باید یارانه داشته باشد

میرمهدی درباره کرایه پایین اتوبوس گفت: کرایه اتوبوس در ایران حقیقی نیست، از آن طرف وزارت راه می‌خواهد قیمت‌گذاری کند و به مسافر فشار نیاورد. وزارت راه نمی‌داند اگر راننده پول نداشته باشد جنس درجه دو می‌خرد و ایمنی سفر پایین می‌آید. حمل و نقل باید یارانه داشته باشد. بیشترین یارانه در برخی از کشورها در حوزه‌ی حمل و نقل است. یک اتوبوس که ۴۰ نفر را حمل می‌کند، نباید مورد حمایت قرار بگیرد؟ وزارت راه اگر می‌خواهد با این قیمت‌ها بلیط بفروشیم، لوازم و قطعات را یارانه‌ای بدهد.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=7338

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.