• امروز : سه شنبه, ۲۷ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 17 September - 2024
کل اخبار 1199اخبار امروز : 0

اطلاعیه ها

گرامیداشتِ یک صنف چندهزارساله با بالاترین میزان اشتغال زایی/ همایش روز ملی کفش و چرم، مامنی برای وحدت رویه بود چالشِ جدیِ ارزش افزوده و نارضایتی ۸۰ درصدی بنکداران مواد غذایی مردم نوشت افزار را «دانه ای» می خرند/۱۵ شهریور تا ۱۵ مهر، پیک کاری این صنف است نه نمایشگاه ها! نانوایان شهر ناراضی اند/ تعیین نرخ با تاخیر چهارساله به هیچ وجه، پاسخگوی هزینه ها نیست/ دولت مشکل نان را ریشه ای حل کند افزایش بی سابقه اونس جهانی طلا/ بالا رفتن قیمت ها در بازار داخلی برخی ادارات مالیاتی خلاف بخشنامه دولت عمل کردند/ وعده بخشودگی جرایم مالیاتی چه شد؟ از تمهیدات لازم برای قطع گاز تا رسیدگی به اتباع و تلاش برای ساخت شهرک چاپ برای اعضایی که هنوز مجوز کسب دریافت نکرده اند، امکان هیچگونه پیگیری وجود ندارد کمبود شکر معضل جدیدِ سوپرمارکت داران تهران/ هم شکر را با قیمت بالا تهیه کرده و هم مشمول جریمه بازرسان می شوند! جشنواره ضرباهنگ چاپ نماد تبلور وحدت ملی است/ افتخار می کنم که خادم چنین صنفی هستم در برگزاری جشنواره ها حامی صنوف هستیم/ امیدواریم جشنواره ملی ضرباهنگ چاپ برای همه صنوف تکرار شود استقبال گسترده از چهارمین جشنواره ملی ضرباهنگ چاپ روپوش مدارس در دستانِ مافیای تهران فروش با تهدیدِ خارج شدن از گارانتی/ در ایران خودرو چه خبر است؟ هشدار جدی در مورد کالاهای تقلبی و غیر استاندارد؛ خطرِ مرگ مشاورین املاکی که معاملات خود را در سامانه کاتب ثبت نکنند، متخلف شناخته می شوند زخم خورده سراهای ایرانی و نمایشگاه ها نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان برگزار شد هفتمین جلسه کارگروه تخصصیِ طلا و جواهر برای نخستین بار در تاریخِ اصناف و بازار، ضرایب مالیاتی کاهش یافت ۳۵۰ هزار نفر از اصناف محل مصرف مالیات خود را تعیین کردند  حضور بخش خصوصی می‌تواند بهره‌وری بارفروشان را افزایش دهد/ از به روزرسانی فرآیند‌های کسب و کار استقبال می‌کنیم رکود مرگبار بازار خودرو/ پیش‌فروش خودرو کلاهبرداری است مهلت بخشودگی جرایم مالیاتی تمدید شد

5
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان کاغذ و مقوای تهران:

عقب‌گرد قیمت‌ کاغذ با ثبات نرخ ارز/ سقف واردات، تجار را محدود کرده است

  • کد خبر : 3708
  • ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۵
عقب‌گرد قیمت‌ کاغذ با ثبات نرخ ارز/ سقف واردات، تجار را محدود کرده است
حمید نیکدل، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان کاغذ و مقوای تهران درباره وضعیت بازار کاغذ، گفت: در ماه‌های پایانی سال گذشته، برخی عوامل موجب نگرانی اهالی چاپ و نشر و واردکنندگان کاغذ شد؛ ایجاد سقف واردات موجب شد که تجار نتوانند به میزان کافی کاغذ به کشور وارد کنند.

 رئیس اتحادیه صنف فروشندگان کاغذ و مقوای تهران با اشاره به وضعیت بازار کاغذ در سال ۱۴۰۳، عنوان کرد: در روزهای آغاز سال جدید قرار داریم؛ قیمت‌ها در بازار هنوز مشخص نشده و به‌اصطلاح گیج است اما کالا به میزان مورد نیاز مصرف‌کنندگان و مشتریان وجود، دارد.

وی با بیان اینکه قیمت جهانی کاغذ و خمیر کاغذ طی ماه‌های اخیر سیر نزولی داشته است، گفت: در این ماه‌ها بهای جهانی این دو کالا بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ دلار کاهش قیمت داشته و پیش‌بینی می‌شود که این موضوع به زودی بر قیمت نهایی کاغذ در ایران تاثیر خواهد داشت.

کاهش قیمت جهانی خمیر کاغذ بر بازار ایران اثر می‌گذارد

نیکدل با بیان اینکه قیمت‌های کنونی بازار کاغذ همانند فروردین‌ماه سال گذشته است، افزود: طی روزهای اخیر به‌دلیل نوسانات نرخ ارز، قیمت کاغذ تحریر افزایش داشته است اما به‌زودی با ثبات نرخ ارز بار دیگر به قیمت‌های سابق برمی‌گردد.

وی ادامه داد: در ماه‌های پایانی سال گذشته، برخی عوامل موجب نگرانی اهالی چاپ و نشر و واردکنندگان کاغذ شد؛ ایجاد سقف واردات موجب شد که تجار نتوانند به میزان کافی کاغذ به کشور وارد کنند. در این زمینه، خواستار رفع سقف واردات هستیم که امیدوارم در سال جدید اجرایی شود.

نیکدل با اشاره به موجودی خوب کاغذ در بازار، گفت: بخش عمده کاغذهای تحریر مورد نیاز در کشور از کشورهای چین و اندونزی است و مصرف‌کنندگان می‌توانند کالای مورد نیاز خود را به راحتی از بازار تهیه کنند.

 رئیس اتحادیه صنف فروشندگان کاغذ و مقوای تهران همچنین به تولید کاغذ داخلی اشاره کرد و افزود: با توجه به افزایش توان تولید داخلی کاغذ تحریر پارس و مازندران که وعده آن برای سال ۱۴۰۳ داده شده است و موجودی انبارها، پیش‌بینی این است که در این حوزه افزایش قیمت زیادی نخواهیم داشت.

 در بازار سه‌شنبه (۲۱ فروردین‌ماه) هر بند کاغذ تحریر ۷۰ گرمی ۷۰ در ۱۰۰ اندونزی به قیمت یک‌میلیون و ۳۳۰ هزار تومان و هر بند کاغذ تحریر اندونزی ۷۰ گرمی ۶۰ در ۹۰ به قیمت یک‌میلیون و ۱۳۰ هزار تومان در بازار خرید و فروش شد.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=3708

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.