• امروز : یکشنبه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۴
  • برابر با : Sunday - 20 April - 2025
کل اخبار 1785اخبار امروز : 3

اطلاعیه ها

ACTIVE یا NOT ACTIVE مساله این است!/ سهمِ بازار عکاسی و فیلمبرداری از کالای قاچاق؛ ۵۰ درصد ما سوپرمارکت داران، بزرگ شدن فرزندان خود را نمی بینیم/ داغِ زخمِ تیشه فروشگاه های زنجیره ای بر ریشه های شهر تاثیر منفی ۴۵درصدی نوسانات ارزی بر کار خیاطانِ شهر/ خرید و فروش به نتایج مذاکرات موکول شده سنت دیرینه و میراثی ماندگار که در حال فروپاشی ست/ قیمت تمام شده محصولات سنتی، قابل رقابت با تولیدات صنعتی و زیرپله ای نیست به منظور استفاده از ظرفیت های موجود در صنعت پوشاک وهم افزایی موثر در راستای تحققِ شعار سال با پیگیری های رئیس اتاق اصناف تهران همکاری های مشترک صنوف با ازبکستان رقم می خورد/ رایزنی با نمایندگان سایر سفارتخانه ها در دستورِ کار تجمع حماسی اصناف، کسبه و بازاریان تهران در حمایت از مردم مظلوم غزه مذاکرات تاثیر گذاشت/ بازار یکباره کاهشی شد/ نسبت به بازار جهانی حباب نداریم و مردم می توانند مبادلات خود را به راحتی انجام دهند اولین جلسه هم اندیشی و همفکری/ بررسی عملکرد کارگروه های اصناف و بازار در سال ۱۴۰۳ و برنامه‌های پیش رو در ۱۴۰۴ وقتی یک سرویس چُدن با حقوق یک ماه برابری می کند/ کجای دنیا چنین تورمی را سراغ دارید؟ بازار شکر کماکان ملتهب/ افزایش قیمت چای و وفور حبوبات در بازار سیاست‌های اقتصادی و ارزی اصلاح شود چرا نحوه تأمین مالی فروشگاه‌های بزرگ بررسی نمی‌شود؟ آفت بزرگ اخذ مالیات بر ارزش‌افزوده در تمامی مراحل تولید/ ۵۰ درصد بازار پارچه وارداتی است قیمت مسکن در سال ۱۴۰۴ نمی‌تواند رشد بالایی داشته باشد/ دهک‌های ۶ تا ۱۰ از خرید خانه ناامید شده‌اند واسپاری امور اجرایی نمایشگاه کتاب به صنف ناشران و کتابفروشان تحقق شعار وفاق ملی است

26
حسین ناظم‌زاده، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم بهداشتی و ساختمانی:

شرکت سهامی نمایشگاه‌ بین‌المللی به امر بنگاه‌داری مشغول شده/ تولیدکننده را مثل یک کیسه پول می‌بینند!

  • کد خبر : 3886
  • ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۶
شرکت سهامی نمایشگاه‌ بین‌المللی به امر بنگاه‌داری مشغول شده/ تولیدکننده را مثل یک کیسه پول می‌بینند!
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف تهران، قیمت‌های وحشتناک ارائه غرفه در نمایشگاه بین‌المللی، تازه‌ترین معضلی است که به گفته رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم بهداشتی و ساختمانی بر تولیدکننده‌ها مترتب شده و درکنار بالارفتن قیمت‌ها و عدم استفاده از تبلیغات صداوسیما به‌دلیل قیمت‌های نجومی، تنها راهی که برای عرضه محصولاتشان به بازدیدکننده خارجی و داخلی باقی می‌ماند همین نمایشگاه بین‌المللی است که آن هم به برکت بالابردن قیمت اجاره‌ زمین نمایشگاه، از تولید‌کننده دریغ شده!

بالارفتن قیمت زمین نمایشگاه خلاف شعار تولید بوده و توجیه‌پذیر نیست

حسین ناظم‌زاده، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم بهداشتی و ساختمانی، توضیح می‌دهد که امسال بسیاری از تولیدکننده‌ها به آن‌ها زنگ زدند که نمایشگاه بین‌المللی، قیمت‌هایش را سه تا چهار برابر کرده! او می‌گوید که «این قیمت زمین خالی است در واقع و زمینی که متری ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان بوده به قیمت‌های وحشتناکی نظیر، متری، یک میلیون هشتصد، دو میلیون و دو میلیون و ۱۰۰، افزایش پیدا کرده است.»

به اعتقاد رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم بهداشتی و ساختمانی: نمایشگاه‌های تخصصی-تجاری، ویترین اقتصاد کشور و نمایش‌دهنده توان بخش‌های مختلف مخصوصا در حوزه تولید است.  نمایشگاه بین‌المللی به‌عنوان یک شرکت دولتی به این معنا که زمین به دولت، تعلق دارد، برای ارائه خدمات به بخش خصوصی و گاه، تجارت خارجی تعریف و تجویز شده.

جهش پول اجاره زمین نمایشگاه جایگزین جهش تولید شد!

ناظم‌زاده در مقایسه کشورمان با  قریب به اکثریت کشورهای دیگر، می‌گوید که در آن کشورها شاهد حمایت ویژه از بنگاه‌های اقتصادی هستیم چراکه در نمایشگاه‌ بین‌المللی نه‌ تنها هزینه‌ای بر تولیدکننده تحمیل نمی‌شود که به تناسب نوع و چگونگی حضور در نمایشگاه، حمایت مالی هم می‌شوند اما متاسفانه در کشور ما و خصوصا امسال، شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی، به‌جای این‌که یک نهاد حاکمیتی و مجری سیاست‌های کشور در حوزه حمایت از صادرات غیرنفتی باشد به امر بنگاه‌داری مشغول شده و تمام تولیدکننده را مثل یک کیسه پول می‌بیند!

به گفته او: در شرایطی که تحریم‌ها هزینه‌های خیلی پیچیده‌ای به ما تحمیل کرده‌اند انتظار می‌رفت که دولت خصوصا در سالی که با شعار جهش تولید همراه بوده، به حمایت از تولید کننده و صادرکننده بپردازد اما می‌بینیم که این جهش تولید در نمایشگاه بین‌المللی به جهش پول اجاره زمین نمایشگاه بدل شده!

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم بهداشتی و ساختمانی، می‌گوید: مسئولان نمایشگاه بالارفتن قیمت‌ها را بهانه می‌کنند درحالی‌که اگر بحث غرفه‌آرایی و تجهیز غرفه‌ها بود بله ما هم می‌گفتیم همه‌چیز گران شده در حالی‌که شما زمینی خالی را که هفتاد سال پیش در اختیار نمایشگاه گذاشته شده را الان سه تا چهاربرابر قیمت اجاره می‌دهید و هیچ دلیلی برای آن قابل قبول نیست!

برای ما فقط همین نمایشگاه بین‌المللی مانده بود!

ناظم‌زاده توضیح می‌دهد که با مسئولانی که مربوط به این حوزه هستند، صحبت و نامه‌نگاری کرده.

او با طرح این پرسش که الان تبلیغات تولیدکننده ما چه چیزی هستند، توضیح می‌دهد که «روی روزنامه که دیگر نمی‌شود برای تبلیغات تولیدکننده‌ها حساب کرد و از بین رفته؛ مورد بعدی فضای مجازی است که آن‌قدر در آن کلاهبرداری شده که خیلی‌ها نمی‌بینند، می‌ماند رادیو و تلویزوین و صدا و سیما هم که میلیاردی پول می‌گیرد و به این ترتیب یک تولیدکننده فقط و فقط در نمایشگاه می‌تواند محصولات خود را عرضه کند چه برای چند کشور خارجی که می‌خواهند ببینند و چه برای توزیع‌کننده و مصرف‌کننده نهایی.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم بهداشتی و ساختمانی با نام بردن از چند نمایشگاه دیگر در سطح شهر تهران معتقد است که شرایط آن‌ها به‌گونه‌ای است که تنها از طریق همین نمایشگاه بین‌المللی می‌توان شرکت کرد و متاسفانه قیمتی را گفته‌اند که اصلا باورکردنی نیست و این درحالی است که فعالین اقتصادی، توقع حمایت دارند خصوصا با این رکود حاکم بر بازار.

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=3886

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.