• امروز : یکشنبه, ۲۵ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 15 September - 2024
کل اخبار 1192اخبار امروز : 0

اطلاعیه ها

نانوایان شهر ناراضی اند/ تعیین نرخ با تاخیر چهارساله به هیچ وجه، پاسخگوی هزینه ها نیست/ دولت مشکل نان را ریشه ای حل کند افزایش بی سابقه اونس جهانی طلا/ بالا رفتن قیمت ها در بازار داخلی برخی ادارات مالیاتی خلاف بخشنامه دولت عمل کردند/ وعده بخشودگی جرایم مالیاتی چه شد؟ از تمهیدات لازم برای قطع گاز تا رسیدگی به اتباع و تلاش برای ساخت شهرک چاپ برای اعضایی که هنوز مجوز کسب دریافت نکرده اند، امکان هیچگونه پیگیری وجود ندارد کمبود شکر معضل جدیدِ سوپرمارکت داران تهران/ هم شکر را با قیمت بالا تهیه کرده و هم مشمول جریمه بازرسان می شوند! جشنواره ضرباهنگ چاپ نماد تبلور وحدت ملی است/ افتخار می کنم که خادم چنین صنفی هستم در برگزاری جشنواره ها حامی صنوف هستیم/ امیدواریم جشنواره ملی ضرباهنگ چاپ برای همه صنوف تکرار شود استقبال گسترده از چهارمین جشنواره ملی ضرباهنگ چاپ روپوش مدارس در دستانِ مافیای تهران فروش با تهدیدِ خارج شدن از گارانتی/ در ایران خودرو چه خبر است؟ هشدار جدی در مورد کالاهای تقلبی و غیر استاندارد؛ خطرِ مرگ مشاورین املاکی که معاملات خود را در سامانه کاتب ثبت نکنند، متخلف شناخته می شوند زخم خورده سراهای ایرانی و نمایشگاه ها نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان برگزار شد هفتمین جلسه کارگروه تخصصیِ طلا و جواهر برای نخستین بار در تاریخِ اصناف و بازار، ضرایب مالیاتی کاهش یافت افت شدید قیمت خودروهای خارجی در بازار انواع شمش طلا از مالیات معاف شد چک تضمین‌شده جایگزین چک رمزدار می‌شود تولید نان با کیفیت نیازمند فرهنگ‌سازی و ایجاد مشوق است

13
محمد زند، رئیس اتحادیه صنف درودگران و مبلسازانِ تهران:

زخم خورده سراهای ایرانی و نمایشگاه ها

  • کد خبر : 5532
  • ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۷
زخم خورده سراهای ایرانی و نمایشگاه ها
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف تهران، این روزها، کسب و کار تولیدکننده های واحدهای صنفیِ درودگری و مبلسازی، تحت تاثیر گرمای تابستان و قطعی برق، قرارگرفته؛ واحدهای توزیعی متاثر از رکود بازار و هر دو زخم خورده سراهای ایرانی و نمایشگاه های دوره ای که به گفته رئیس اتحادیه صنف درودگران و مبلسازانِ تهران به بازار مکاره ای بدل شده تا بیشتر دست دلالان را باز بگذارد.

محمد زند، رئیس اتحادیه صنف درودگران و مبلسازانِ تهران در توضیح آنچه اعضای اتحادیه و واحدهای صنفی و کسبه این صنف را به ستوه آورده، می گوید که شمار بالایی از واحدهای صنفی آن ها مستاجر بوده و مجبور به پرداخت اجاره بهای سنگین هستند و تازه همین واحدهای اجاره ای در تابستان با مشکل قطعی برق هم مواجه بوده اند که در کنار هزینه های گزاف بر رکودی کسب و کار و معضلات واحدهای صنفی دامن زده.

او در خصوص سراهای ایرانی که این روزها چوب آخر را لای چرخ واحدهای صنفی او گذاشته اند هم توضیح می دهد که هرچند این سراها کالا را با قیمت بالا ارائه می دهند اما به دلیل شرایط پرداخت قسطی و وام ها و امتیازات ویژه ای که دریافت می کنند، بر فروش واحدهای صنفی تاثیرمنفی ملموسی گذاشته اند.

مورد دیگری که زند به آن اشاره می کند، دردسر واحدهای بدون پروانه است. رئیس اتحادیه صنف درودگران و مبلسازانِ تهران با این توصیه که مخاطبِ این واحدهای صنفی و مشتریان از جایی خرید کنند که دارای پروانه کسب باشند بر این نکته تاکید می کند که تنها در صورتی که واحدها درای پروانه باشند، اتحادیه می تواند روی فروش های آن ها کنترل داشته باشد تا حداقل با توجه به این تورم و گرانی یک کالا و جنس خوب به دست مردم برسد.

به گفته زند، شهروندان مجبورند پول های سنگین و قیمت های بالا برای خرید مبلمان پرداخت کنند و حداقل کاری که می توان کرد این است که کالای خوب و با کیفیت به دستشان برسد که متاسفانه وجود یکسری واحدهای بدون پروانه باعث شده چنین رکودهایی هم بر بازار حاکم شود.

رئیس اتحادیه صنف درودگران و مبلسازانِ تهران به چالشی دیگر اشاره می کند که توسط وزارت صمت برای واحدهای صنفی ایجاد شده؛ نمایشگاه هایی که وزارت صمت بانی برگزاری آن بوده و متاسفانه به جای کمک به رشد و رونق واحدهای صنفی، دست دلالان را باز می کند.

به اعتقاد زند، چنین نمایشگاه هایی تخصصی هستند و تولیدکننده ها این امکان را پیدا می کنند که کالایشان را برای شرکت های خارجی به نمایش گذاشته و در صنعت مبل در داخل هم عرض اندام کنند اما در حال حاضر این نمایشگاه ها از کارکرد واقعی خود دور؛ به بازار مکاره تبدیل شده و دست دلال ها و دست فروش ها را در این اماکن باز کرده اند؛ افرادی که به راحتی پولی می دهند و مکانی در نمایشگاه اجاره می کنند.

رئیس اتحادیه صنف درودگران و مبلسازانِ تهران می گوید که در این نمایشگاه ها شرکت نمی کنند و این نمایشگاه ها صرفا برای کسب پول به شرکت های دیگری که تخصص این کار را ندارند، واگذار می شود و همین مُهر تائیدی است بر ادامه رکود بازار.

 

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=5532
  • نویسنده : کیانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف تهران
  • 70 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.