• امروز : چهارشنبه, ۱۸ تیر , ۱۴۰۴
  • برابر با : Wednesday - 9 July - 2025
کل اخبار 1966اخبار امروز : 8

اطلاعیه ها

نماینده های مجلس از رئیس اتاق اصناف و روسای اتحادیه های تهران تقدیر کردند/ دفاع مقدس اصناف نویدبخش همکاری های سازنده مجلس و اتاق پدافند غیر عامل انباردارهای تهران فعال شد؛ تامین امنیت و حراست از سرمایه ملی/ رونما از بسیج اصناف، نیروی انتظامی و همکاران صنفی خود قدردانی کرد انتقال تاریخ مراسم‌ها و بازپرداخت وجوه دریافتی/ تالارها با تمام توان در کنار مردم هستند ضرورت مساعدت از کتابفروشان در قالب بسته حمایتی/ مکاتبه اتحادیه با وزارت فرهنگ و معاونت امور فرهنگی چراغ روشن هر واحد صنفی نقطه امید و امنیتی در دل مردم کاشت/ حمیدرضا رستگار: بخش قابل توجهی از آرامش امروز مرهون قدرت اصناف است تخفیف‌ها و تمدیدهای مالیاتی تولیدکنندگان ابلاغ شد در شرایط التهاب بازار مردم باید از انجام معاملات خودداری کنند/ پلتفرم‌های طلا زیرمجموعه نظارتی اتحادیه محسوب نمی‌شوند هر ۱۰ روز یک یا دو چاپخانه اعلام ورشکستگی می کند/ صنفی با دوره های کمون بالا و اثرات نامطلوب بر ریه، پوست، اعصاب و چشم با خروج اتباع افغانستانی بازار کیف دوباره به دوران گذشته خود بازخواهد گشت افزایش ۱۵ درصدی قیمت‎ها بازار خودرو را تکان نداد

29
سهراب برجی، رئیس اتحادیه تشک‌دوزان و صندلی‌سازان خودروی تهران:

تودوزی اتومبیل در اولویت دوم نگهداری خودرو قرار دارد / گرانی مواد اولیه عامل اصلی افزایش قیمت کالاهای جانبی خودرو

  • کد خبر : 915
  • ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰
تودوزی اتومبیل در اولویت دوم نگهداری خودرو قرار دارد / گرانی مواد اولیه عامل اصلی افزایش قیمت کالاهای جانبی خودرو
خانوارها تودوزی اتومبیل خود را در اولویت بعدی قرار داده‌اند و برای تعمیرات فنی خودرو وقت و هزینه بیشتر صرف می‌کنند. گران شدن مواد اولیه باعث افزایش قیمت تودوزی و لوازم جانبی خودرو شده است. دولت برای بهبود اقتصاد کشور به یک برنامه کلان نیاز دارد، که یکی از آنها بهبود بازار است.

خانوارها تودوزی اتومبیل خود را در اولویت بعدی قرار داده‌اند و برای تعمیرات فنی خودرو وقت و هزینه بیشتر صرف می‌کنند. گران شدن مواد اولیه باعث افزایش قیمت تودوزی و لوازم جانبی خودرو شده است. دولت برای بهبود اقتصاد کشور به یک برنامه کلان نیاز دارد، که یکی از آنها بهبود بازار است.

سهراب برجی، رئیس اتحادیه تشک‌دوزان و صندلی‌سازان خودروی تهران در گفت‌وگوبا پایگاه خبری اتاق اصناف تهران وضعیت کسب وکار این صنف را در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۲ این چنین تشریح کرد: کسب و کار ما که اصلا رضایت‌بخش نیست. بحران اقتصادی حاکم بر جامعه باعث شده که رکود در بازار ایجاد شود. قدرت خرید مردم کاهش یافته و خانوارها ترجیح می‌دهند که ضروریات زندگی را تامین کنند. در مورد تعمیر و نگهداری اتومبیل هم اکثرا برای تعمیرات فنی اتومبیل هزینه می‌کنند. تودوزی اتومبیل جزء اولویت غیرضروری است و تا وقتی که کاملا از بین نرفته برای تعمیرصندلی یا تعویض روکش اقدام نمی‌کنند.

گرانی مواد اولیه عامل اصلی افزایش قیمت لوازم جانبی

وی افزود: تورم و گرانی یکی دیگر از مواردی است که باعث افت فروش شده است. با وجود این که کالاهایی که ما عرضه می‌کنیم تولید داخل هستند ولی گران شدن مواد اولیه باعث افزایش قیمت تودوزی و کالاهای جانبی خودرو شده است.

وی سپس به بیان چالش‌هایی که صنف متبوع خود با آنها روبه‌رو است پرداخت: یکی از مشکلات صنف ما عدم واردات خودروهای جدید و حتی توزیع کمتر خودروهای داخلی است. وقتی کسی خودروی جدید تهیه می‌کند، احتیاج به روکش صندلی، کفپوش و دیگر لوازم جانبی دارد که عرضه این کالا وظیفه واحدهای صنفی اتحادیه ما است.

برجی گفت: برای برون رفت از این بحران نیاز است که دولت مردان از اصناف بیشتر حمایت کنند. اقتصاد سالم در هر کشور به فعالیت بنگاه‌های کوچک تجاری و اصناف آن کشور بستگی دارد. اگر قیمت‌ها تعدیل شود. نرخ ارز ثابت بماند و این قدر نوسان نداشته باشد می‌توان امید داشت که شرایط تا حدودی بهتر شود. به هر حال دولت برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور به یک برنامه کلان نیاز دارد، که یک شاخه از آن بهبود وضعیت بازار است.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=915

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.