• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
کل اخبار 1169اخبار امروز : 4
6
اکبر پازوکی، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم‌خانگی تهران:

تبلیغات سوء علیه اصناف/ سراهای ایرانی خود را مرجع نرخ گذاری اعلام می کنند

  • کد خبر : 4962
  • ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰
تبلیغات سوء علیه اصناف/ سراهای ایرانی خود را مرجع نرخ گذاری اعلام می کنند
درست است که حجم وسیع تبلیغاتی که در اختیار سراهای ایرانی، مراکز تجاری و فروشگاه های زنجیره ای بزرگ قرارگرفته، توجه مردم را جلب کرده اما واقعیت این است که این کالاها کیفیت یا خدمات خاصی را دارا نیستند. رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم‌خانگی تهران، می گوید: متاسفانه شاهد آن هستیم که تبلیغات سوء، علیه اصناف انجام می شود و فروشگاه های زنجیره ای بزرگ، خود را مرجع نرخ گذاری هم اعلام می‌کنند، سوال این است که چطور و از کجا مرجع تعیین قیمت شده‌اند؟

این روزها چهره شهر به قدری تغییر پیدا کرده که سر هر کوچه و خیابانی که گردنتان را می چرخانید با یک مرکز خرید عظیم الجثه روبرو می شوید که به جای این مرکز تجاری قبل از آن چند مغازه کوچک محلی مشغول فعالیت بودند و حال این مرکز خرید غول پیکر جای آن چند مغازه محلی سبز شده است.

اکبر پازوکی، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم‌خانگی تهران، گفته: این حجم از تبلیغات سرای ایرانی باعث توجه مردم شده است نه اینکه این کالاها کیفیت یا خدمات خاصی داشته باشند، متاسفانه شاهد آنیم که تبلیغات سوء علیه اصناف انجام می شود و فروشگاه های زنجیره ای بزرگ، خود را مرجع نرخ گذاری هم اعلام می‌کنند، سوال این است که چطور و از کجا مرجع تعیین قیمت شده‌اند؟

به‌نظر می‌رسد که باید تلاش شود تا به‌ وسیله میانداری اتحادیه‌ها و اصناف و همکاری و مشورت میان گردانندگان مراکز تجاری و مجموعه های بزرگ فروش کالایی در کشور مشکلات بنگاه های کوچک و خرد محلی نیز حل شود این نکته حائز اهمیت است که یکی از اولویت‌های اساسی در برنامه توسعه اقتصادی بسیاری از کشورها در جهان، ایجاد و حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط است چرا که بنگاه‌های کوچک در ایجاد اشتغال و فراهم کردن بستر مناسب برای افزایش تولیدات و صادرات نقش مهمی دارند.

چند سالی است که رشد قارچ گونه مراکز تجاری و فروشگاه های زنجیره ای بزرگ نه تنها کلان شهر تهران را دربرگرفته بلکه اغلب شهرهای بزرگ و کوچک کشور را هم درگیر خود کرده است.

هر چند خرید از این مراکز تجاری به دلیل تجمیع کالاها می تواند آسانتر از بنگاه های کوچک باشد اما این مجموعه ها مشکلاتی را هم به بار آورده اند، در کنار بلعیده شدن بنگاه های کوچک محلی از سوی این مراکز تجاری، اشغال جای پارک در پارکینگ‌های این بازارها برای پیدا کردن مسافران، افزایش کاذب بار ترافیکی ورودی و خروجی مال ها و محورهای منتهی به آنها و عدم پیش‌بینی پذیری میزان تقاضا و … باعث ازدحام و شلوغی محله ها شده که هر چند بی برنامگی و بی نظمی در آن مشهود است اما باز هم شاهد ساخت و سازهای گسترده این مراکز تجاری هستیم.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=4962

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.