• امروز : سه شنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۴
  • برابر با : Tuesday - 20 May - 2025
کل اخبار 1858اخبار امروز : 2

اطلاعیه ها

زمینه های همکاری اصناف با ویتنام بررسی شد/ شناسایی ظرفیت های صنوف و برنامه ریزی برای ارتباطات اثربخش قطعیِ سامانه ایرانیان اصناف، هزینه های سرباری برای واحدهای صنفیِ پایتخت تراشید/ عدم تمدیدِ جواز یعنی اجازه بهره برداریِ سوخت نداشته و باید با قیمت آزاد تهیه کنی برخی مالکین هیچ گونه برگه یا سندی مبنی بر پرداخت در اختیار مستاجرین قرار نمی دهند/۹۰ درصد واحدهای خشکبار بازار به صورت مالک و مستاجر سرقفلی اداره می شوند شرط متاهل بودن برای کار؛ شرط کار برای تاهل!/ جلسه ای ۳۷۰ هزار تومان خیلی رقم بالایی ست؟/ موازی کاری بنگاه های دولتی ادامه دارد و طرح اصلاحیِ اتحادیه روی میز است همایشِ«تاثیر دیجیتال مارکتینگ در تحول کسب و کار»/ اسفندیار: همسو با تغییرات روز دنیا و در راستای بهبود فضای کسب و کار و ارتقاء واحدهای صنفی خود گام برمی داریم برنج پاکستانی در کیسه های طارم و هاشمی!/ کالای وارداتیِ صددرصد رانتی با ارز ترجیحی/ فوریتِ تک نرخی شدن کالا، برداشتن محدودیت واردات و رفع انحصار آن فلافلی های فوق لیسانسه و مردمی که وسعشان فقط به غذاهای ضعیف می رسد/ چه کسی مسئول قربانیانِ صدور جوازهای سامانه نوین اصناف است؟ خیزِ بلند صنف خرازی در توسعه کسب و کار با بهره گیری از هوش مصنوعی/ تجهیز اعضاء به ابزارهای نوین تخصیص ارز به شرکت های محدود یعنی غلبه رانت و انحصارگرایی بر رقابت سالم، اشتغال و کارآفرینی شرایط معافیت مشاغل از صدور صورت‌حساب الکترونیکی اعلام شد روند کاهشی قیمت حبوبات در بازار/ قیمت لوبیا چیتی به ۲۴۵ هزارتومان رسید مهلت استرداد اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده تمدید شد قدرت صنوف می‎تواند اقتصاد را راهبری و هدایت کند/ لازم است مسیر اقتصادی کشور از طریق اصناف و بخش خصوصی دنبال شود طرح‌های حمایتی، پیوند مردم با کتابفروشی‌ها را تقویت می‌کند

20
همایش بین‌المللی معرفی فرصت‌های تولیدی و صادراتی لوازم خانگی ایران:

آفریقا،روسیه و CIS فرصتی جدید برای صادرات لوازم خانگی ایرانی

  • کد خبر : 5083
  • ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۹
آفریقا،روسیه و CIS فرصتی جدید برای صادرات لوازم خانگی ایرانی
آفریقا،روسیه و کشورهای CIS فرصتی برای صادرات لوازم خانگی ایرانی است به طوری که تنها آفریقا ، یک بازار چند میلیارد دلاری است و برگزاری نمایشگاه‌ها و همایش هایی در این حوزه دستاوردهای مثبتی برای صادرات این کالاها دارد.

همایش بین‌المللی معرفی فرصت‌های تولیدی و صادراتی لوازم خانگی ایران روز ۲۰ مردادماه سال جاری در تهران برگزار خواهد شد که بررسی زیر ساخت های تولید و علت عدم کفایت ارزآوری در این صنعت، رایزنی و ایجاد بازارهای جدید صادراتی در قاره های آفریقا و اروپا و کشورهای CIS ، بررسی چالش های پیش روی صادرات لوازم خانگی ایرانی، رفع تعهدات ارزی و تسهیل در صدور ضمانت‌نامه‌های ارزی از مهم‌ترین محورهای این همایش است.

یکی از نکات مهم برگزاری این همایش، همزمانی آن با نمایشگاه بین‌المللی صنایع لوازم خانگی ایران است که اهمیت برگزاری آن را برای تولیدکنندگان و شرکت‌های فعال در صنایع لوازم خانگی ایران دوچندان می‌کند.

پیمان سپاری ارزی مانعِ استفاده از ظرفیت‌های صادراتی در صنعت لوازم خانگی شده و این در حالی است که به عنوان مثال ، بازار آفریقا ظرفیت زیادی برای صادرات لوازم خانگی ایرانی دارد، اما نیاز به فراهم شدن بستر و زیرساخت است. البته این موضوع برای کشورهای اطراف هم صادق است.

یکی دیگر از دلایل پایین بودن صادرات لوازم خانگی ایرانی، عملکرد ضعیف در حوزه برندینگ است، حتی برخی کشورهای اطراف هم هنوز اطلاعات کافی از توسعه بخش لوازم خانگی در ایران ندارند. این در حالی است که ترکیه در دنیا در حوزه لوازم خانگی برند شده است.

بنابراین گزارش؛ در دنیای پیچیده و متغیر امروز، نمایشگاه ها صرفاً برای دستیابی به اهداف تجاری برگزار نمی شود، بلکه اهداف والاتری را دنبال می کنند، به همین دلیل، میزان موفقیت یک نمایشگاه را فقط با ارزش قراردادهای منعقد شده در آن ارزیابی نمی کنند زیرا دستاوردهای یک نمایشگاه، وسیع تر و گسترده تر از مبادلات تجاری است که در جریان دایر بودن نمایشگاه، میان غرفه داران و تجار صورت می گیرد.

نمایشگاه یک فرصت فروش زنده و یکپارچه است، جایی که شرکت ها می توانند همه ابزارها را از مجموعه خودشان به نمایشگاه بگذارند . وجهِ مشترک همه نمایشگاهها تبادل به روزترین دانش و اطلاعات، ارایه توانمندی ها، شناخت و بررسی رقبا، معرفی آخرین دستاوردهای مربوط به شرکت ها و واحدهای تولیدی با هدف ارتقای سطح کمی و کیفی روابط تجاری و کسب و کارهای مختلف و در نهایت بازاریابی و فروش محصولات است.

قبل از هر نکته‌ای باید توجه داشت که حضور در بازارهای جهانی باید از طریق صادرات صورت گیرد. بحث صادرات نیز زمانی به توفیق می‌رسد که تولیدکنندگان بتوانند محصولات قابل رقابت با محصولات مشابهِ سایر کشورها عرضه کنند. در نتیجه باید برنامه‌ریزی دقیقی انجام شود تا ایران هم بتواند با همکاری سایر کشورها، تکنولوژی روز دنیا را وارد کشور کند و به ساخته‌های روز دنیا نزدیک شود.

این انتقال تکنولوژی زمانی مؤثر است که محصول ایرانی از لحاظ قیمتی هم بتواند رقابت‌پذیر باشد،چون وقتی ادعای درجه یک بودن متریال و مواد اولیه یک محصول را داریم باید این اجناس را با قیمت مناسب به بازارهای دیگر عرضه کنیم تا بازار هدف را در دست گرفته و در آن فعالیت رقابتی داشته باشیم که در این زمینه صنعت لوارم خانگی ایران با چالش های زیادی روبروست و فعالیت در عرصه جهانی برای این تولیدکنندگان ،مشکل شده و شاهد خلا لوازم خانگی ایرانی در کشورهای دیگر هستیم ،البته صادرات در برخی کالاهای این حوزه در سال های اخیر با رشد کمی مواجه شده ولی نیازمند اجرایی کردن تدابیر و برنامه هایی در این زمینه هستیم که برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها و همایش ها فرصتی ارزشمند برای رسیدن به اهداف مهم صادراتی است.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=5083

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.