• امروز : جمعه, ۱۹ بهمن , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 7 February - 2025
کل اخبار 1606اخبار امروز : 0

اطلاعیه ها

استفاده از همه ظرفیت های قانونی موجود در مجمع تشخیص مصلحت نظام برای رفع مشکلات صنوف در نمایشگاه بهاره هیچکس غیر از صنوف حق دخالت ندارد/ به موازی کاری های غیرقانونی رسیدگی شود/ شهرداری فضاهای شهری می فروشد؛کارگروه مُد و لباس، چیپس و پفک و کشمش کاهش ۲۰درصدی مشتریان قالیشویی/ حدود ۱۰درصد واحدهای صنفی به تعطیلی کشیده شده اند/ شب عیدِ بی رونق قالیشویی در تهران ناترازی و قطع بی برنامه برق هایتان را جای دیگری ریشه یابی کنید نه در لوسترفروشی ها!/ بحرانی تر از این شب عید نداشتیم مشتری نیست هزینه ها بالا رفته و درآمد به صفر رسیده/ افزایش رقابت و تغییرات تکنولوژیکی شرایط را پیچیده تر کرده سالِ بد طلا و افزایش دوباره قیمت ها نمایشگاه ویترین انسجام، پویایی و همگرایی صنف است/ ایران کمیکال، فرصتی برای صنف بزرگ و توانمند مواد شیمیایی دولتی که با شعار تعامل روی کار آمده به صنعت و تولید هم گوشه چشمی داشته باشد/ رشد شیمی یعنی رشد صنعت و اقتصاد کشور تقارنِ ماه شعبان و طلوع فجر و تبریک تمامی فعالان صنفی، کسبه، بازاریان و پیشه‌وران ایران در صورت واگذاری غرفه بهاره با شهرداری طبق قانون برخورد می شود/ پیاده راه ها را هم فروخته اند!/امکان پیگیری از بنجُل فروش ها وجود ندارد تقاضای عاجل فروشندگان پیچ و مهره از مسئولین نظام جمهوری اسلامی ایران/ تنظیم سند مالکیت مجتمع تجاری و اداری طاووس حکمرانی اقتصاد هوشمند؛ انقلاب در اصناف با نواوری و فناوری بازار شب عید میوه و سبزی در تهران با آرامش کامل تأمین می‌شود با نرخ سود مصوب و رصد کامل محصولات وارد شده امکان گران فروشی از بین می‎رود/ آیفون سرقتی قابل استفاده نیست

16
همایش بین‌المللی معرفی فرصت‌های تولیدی و صادراتی لوازم خانگی ایران:

آفریقا،روسیه و CIS فرصتی جدید برای صادرات لوازم خانگی ایرانی

  • کد خبر : 5083
  • ۱۱ دی ۱۳۴۸ - ۳:۳۰
آفریقا،روسیه و CIS فرصتی جدید برای صادرات لوازم خانگی ایرانی
آفریقا،روسیه و کشورهای CIS فرصتی برای صادرات لوازم خانگی ایرانی است به طوری که تنها آفریقا ، یک بازار چند میلیارد دلاری است و برگزاری نمایشگاه‌ها و همایش هایی در این حوزه دستاوردهای مثبتی برای صادرات این کالاها دارد.

همایش بین‌المللی معرفی فرصت‌های تولیدی و صادراتی لوازم خانگی ایران روز ۲۰ مردادماه سال جاری در تهران برگزار خواهد شد که بررسی زیر ساخت های تولید و علت عدم کفایت ارزآوری در این صنعت، رایزنی و ایجاد بازارهای جدید صادراتی در قاره های آفریقا و اروپا و کشورهای CIS ، بررسی چالش های پیش روی صادرات لوازم خانگی ایرانی، رفع تعهدات ارزی و تسهیل در صدور ضمانت‌نامه‌های ارزی از مهم‌ترین محورهای این همایش است.

یکی از نکات مهم برگزاری این همایش، همزمانی آن با نمایشگاه بین‌المللی صنایع لوازم خانگی ایران است که اهمیت برگزاری آن را برای تولیدکنندگان و شرکت‌های فعال در صنایع لوازم خانگی ایران دوچندان می‌کند.

پیمان سپاری ارزی مانعِ استفاده از ظرفیت‌های صادراتی در صنعت لوازم خانگی شده و این در حالی است که به عنوان مثال ، بازار آفریقا ظرفیت زیادی برای صادرات لوازم خانگی ایرانی دارد، اما نیاز به فراهم شدن بستر و زیرساخت است. البته این موضوع برای کشورهای اطراف هم صادق است.

یکی دیگر از دلایل پایین بودن صادرات لوازم خانگی ایرانی، عملکرد ضعیف در حوزه برندینگ است، حتی برخی کشورهای اطراف هم هنوز اطلاعات کافی از توسعه بخش لوازم خانگی در ایران ندارند. این در حالی است که ترکیه در دنیا در حوزه لوازم خانگی برند شده است.

بنابراین گزارش؛ در دنیای پیچیده و متغیر امروز، نمایشگاه ها صرفاً برای دستیابی به اهداف تجاری برگزار نمی شود، بلکه اهداف والاتری را دنبال می کنند، به همین دلیل، میزان موفقیت یک نمایشگاه را فقط با ارزش قراردادهای منعقد شده در آن ارزیابی نمی کنند زیرا دستاوردهای یک نمایشگاه، وسیع تر و گسترده تر از مبادلات تجاری است که در جریان دایر بودن نمایشگاه، میان غرفه داران و تجار صورت می گیرد.

نمایشگاه یک فرصت فروش زنده و یکپارچه است، جایی که شرکت ها می توانند همه ابزارها را از مجموعه خودشان به نمایشگاه بگذارند . وجهِ مشترک همه نمایشگاهها تبادل به روزترین دانش و اطلاعات، ارایه توانمندی ها، شناخت و بررسی رقبا، معرفی آخرین دستاوردهای مربوط به شرکت ها و واحدهای تولیدی با هدف ارتقای سطح کمی و کیفی روابط تجاری و کسب و کارهای مختلف و در نهایت بازاریابی و فروش محصولات است.

قبل از هر نکته‌ای باید توجه داشت که حضور در بازارهای جهانی باید از طریق صادرات صورت گیرد. بحث صادرات نیز زمانی به توفیق می‌رسد که تولیدکنندگان بتوانند محصولات قابل رقابت با محصولات مشابهِ سایر کشورها عرضه کنند. در نتیجه باید برنامه‌ریزی دقیقی انجام شود تا ایران هم بتواند با همکاری سایر کشورها، تکنولوژی روز دنیا را وارد کشور کند و به ساخته‌های روز دنیا نزدیک شود.

این انتقال تکنولوژی زمانی مؤثر است که محصول ایرانی از لحاظ قیمتی هم بتواند رقابت‌پذیر باشد،چون وقتی ادعای درجه یک بودن متریال و مواد اولیه یک محصول را داریم باید این اجناس را با قیمت مناسب به بازارهای دیگر عرضه کنیم تا بازار هدف را در دست گرفته و در آن فعالیت رقابتی داشته باشیم که در این زمینه صنعت لوارم خانگی ایران با چالش های زیادی روبروست و فعالیت در عرصه جهانی برای این تولیدکنندگان ،مشکل شده و شاهد خلا لوازم خانگی ایرانی در کشورهای دیگر هستیم ،البته صادرات در برخی کالاهای این حوزه در سال های اخیر با رشد کمی مواجه شده ولی نیازمند اجرایی کردن تدابیر و برنامه هایی در این زمینه هستیم که برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها و همایش ها فرصتی ارزشمند برای رسیدن به اهداف مهم صادراتی است.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=5083

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.