• امروز : سه شنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۴
  • برابر با : Tuesday - 20 May - 2025
کل اخبار 1860اخبار امروز : 4

اطلاعیه ها

به روز رسانی کسب و کار در اقتصاد جهانی و امری اجتناب ناپذیر به نام دیجیتال مارکتینگ یاد شهدای خدمت در اجلاسِ موثرترین ارکان اقتصادی جامعه/ جایگاه واقعی اصناف از نگاهِ رئیس اتاق تهران/ فرماندهی پایگاه بسیج اتاق اصناف تهران منصوب شد زمینه های همکاری اصناف با ویتنام بررسی شد/ شناسایی ظرفیت های صنوف و برنامه ریزی برای ارتباطات اثربخش قطعیِ سامانه ایرانیان اصناف، هزینه های سرباری برای واحدهای صنفیِ پایتخت تراشید/ عدم تمدیدِ جواز یعنی اجازه بهره برداریِ سوخت نداشته و باید با قیمت آزاد تهیه کنی برخی مالکین هیچ گونه برگه یا سندی مبنی بر پرداخت در اختیار مستاجرین قرار نمی دهند/۹۰ درصد واحدهای خشکبار بازار به صورت مالک و مستاجر سرقفلی اداره می شوند شرط متاهل بودن برای کار؛ شرط کار برای تاهل!/ جلسه ای ۳۷۰ هزار تومان خیلی رقم بالایی ست؟/ موازی کاری بنگاه های دولتی ادامه دارد و طرح اصلاحیِ اتحادیه روی میز است همایشِ«تاثیر دیجیتال مارکتینگ در تحول کسب و کار»/ اسفندیار: همسو با تغییرات روز دنیا و در راستای بهبود فضای کسب و کار و ارتقاء واحدهای صنفی خود گام برمی داریم برنج پاکستانی در کیسه های طارم و هاشمی!/ کالای وارداتیِ صددرصد رانتی با ارز ترجیحی/ فوریتِ تک نرخی شدن کالا، برداشتن محدودیت واردات و رفع انحصار آن فلافلی های فوق لیسانسه و مردمی که وسعشان فقط به غذاهای ضعیف می رسد/ چه کسی مسئول قربانیانِ صدور جوازهای سامانه نوین اصناف است؟ خیزِ بلند صنف خرازی در توسعه کسب و کار با بهره گیری از هوش مصنوعی/ تجهیز اعضاء به ابزارهای نوین تخصیص ارز به شرکت های محدود یعنی غلبه رانت و انحصارگرایی بر رقابت سالم، اشتغال و کارآفرینی شرایط معافیت مشاغل از صدور صورت‌حساب الکترونیکی اعلام شد روند کاهشی قیمت حبوبات در بازار/ قیمت لوبیا چیتی به ۲۴۵ هزارتومان رسید مهلت استرداد اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده تمدید شد

16
اصغر فرضی پور، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان موتور، دوچرخه و لوازم یدکیِ مربوطه:

دوچرخه های سرای ایرانی بی کیفیت هستند/ به دادِ کسبه هلال احمر برسید/ موتورسیکلت های زیرِ قیمت مشکوک هستند

  • کد خبر : 6402
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۶
دوچرخه های سرای ایرانی بی کیفیت هستند/ به دادِ کسبه هلال احمر برسید/ موتورسیکلت های زیرِ قیمت مشکوک هستند
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف تهران، حالا حدود دو سالی می شود که بازارِ دوچرخه، موتور و لوازم یدکی مربوط به آن مانند سایر صنوف در رکود کامل به سر می برد. پیشترها به گفته اصغر فرضی پور، رئیس اتحادیه صنف مربوطه، در فصول بهار و تابستان بازار این لوازم به حد معقولی از سودآوری می رسید اما در شرایط موجود، دیگر تابستان و زمستان ندارد خصوصا در مورد دوچرخه که بازارش به شکل وحشتناکی از رکود رسیده؛ وجود سرای ایرانی هم مزید بر علت شده تا با همراهی فروشگاه های زنجیره ای کالاهای این صنف را کاملا از دور خارج کنند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان موتور، دوچرخه و لوازم یدکیِ مربوطه در توضیحِ وضعیتی که سرای ایرانی برای واحدهای صنفی ایجاد کرده، می گوید: دوچرخه های سرای ایرانی بی کیفیت هستند و مردم همین ۱۰ ماه، ۱۸ ماه و ۲۰ ماه را می بینند نه قیمت تمام شده را؛ بنا به آمار و شواهد موجود، بعضا هم دیده شده این دوچرخه ها حدود ۳۰ الی ۴۰ درصد از قیمتِ بازار گرانتر تمام می شوند.

اصغر فرضی پور در تشریح به یکی دیگر از عواملی که برای واحدهای صنف او مشکل ایجاد کرده، به فروشگاه های زنجیره ای اشاره می کند که در محل تجمع واحدهای صنفی دایر شده اند. به گفته او: حضور فروشگاه های زنجیره ای در خیابان هایی از پایتخت همچون هلال احمر و ۱۷ شهریور، موجبات نابودی و تضعیف فروشگاه های کوچک و آسیب پذیر را فراهم آورده.

او در توضیح راهکارِ موجود در مقابله با مشکل فروشگاه های زنجیره ضمن بیان این مطلب که با حضور این فروشگاه ها مشکلی ندارد و نمی توان برای کارخانه های بزرگ و صاحبان برند، تعیین تکلیف کرد، می گوید که این فروشگاه ها باید از محل تجمع فروش دوچرخه و موتورسیکلت بیرون بیایند.

بنا به آنچه فرضی پور، می گوید: در حال حاضر دوچرخه و موتورسیکلت در خیابان های هلال احمر، ۱۷ شهریور، نظام آباد و سبلان  متمرکز هستند و این فروشگاه ها بهتر است که از این محدوده ها خارج شده و در سطح شهر پخش شوند یا هرکجای دیگری که خودشان می خواهند نقل مکان کنند به این دلیل که واحدهای موتورفروش، ضعیف شده و بسیاری از آن ها رو به اضمحلال و نابودی هستند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان موتور، دوچرخه و لوازم یدکیِ مربوطه، می گوید: در شرایطی مثل رکود بازار و بی ثباتی قیمت موتورسیکلت ها، کرایه های سنگین و تورم، حضور فروشگاه های  زنجیره ای ضربه آخر برای نابودی واحدهای صنفی است خصوصا کسبه خیابان هلال احمر که قشر ضعیف هم هستند.

او همچنین به بی ثباتی و نوسان قیمت  اشاره کرده و می افزاید که بعضا در طول سال اتفاق افتاده یک موتورسیکلت، به دلیل نوسانات ارزی، سه نوبت تغییر قیمت داده!

فرضی پور در خصوص بازار لوازم یدکی هم توضیح می دهد که قاچاق کالا و عدم استاندارد برخی از لوازم مشکل ساز شده.

اما اتفاق دیگری که طی دو و سه سال اخیر، واحدهای صنفی موتورسیکلت در بازار تهران را تحت تاثیر قرار داده  و منجر به بروز مشکلاتی در خیابان های هلال احمر و ۱۷ شهریور شده این است که افراد موتورسیکلت خریداری کرده و زیر قیمت به کسبه می فروشند؛ فرضی پور در این خصوص تاکید می کند که «کسبه  گول این زیر قیمت را نخورند و با دقت بیشتر در خرید و فروش خود از این افراد، موتور خریداری نکنند.»

به گفته رئیس اتحادیه صنف فروشندگان موتور، دوچرخه و لوازم یدکیِ مربوطه مشخص نیست که چه نیتی در ذهن این افراد است که موتورسیکلت را چندماهه خریده و به صورت نقدی و زیر قیمت می فروشند.

فرضی پور، معتقد است که موتورسیکلت مثل اجناس دیگر نیست و باید برای آن سند ارائه شود چراکه بعضا مغازه داری که موتور سیکلت را به این شکل خریداری کرده در سند به مشکل برخورده است.

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=6402
  • نویسنده : کیانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف تهران
  • 322 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.