• امروز : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024
کل اخبار 1319اخبار امروز : 8

اطلاعیه ها

همه حاضر بودند؛ شهرداری نیامد!/ اصناف، نیروی محرکه بازسازی شادآباد هستند دوچرخه های سرای ایرانی بی کیفیت هستند/ به دادِ کسبه هلال احمر برسید/ موتورسیکلت های زیرِ قیمت مشکوک هستند آوارِ معماریِ سامانه های کج سلیقه تان بر سرِ ما اتحادیه ها، خراب خواهد شد/ فشار حداکثری به کسبه و تسهیل امورِ قانون گریزان به قیدِ فوریت غرامت جانباختگان حادثه شادآباد پرداخت می شود/ به واحدهای صنفی تخریب شده در اسرع وقت، رسیدگی می شود روسای صنوفِ پایتخت خواستار برخورد قاطع با سامانه پیگیری وصول مطالبات شدند چرخه آسیب مالی شادآباد زنجیره ای دوتا سه هزار نفریست!/ برآورد خسارتِ حداقل ۴۰۰ میلیارد تومانی با توان و آبروی صنوف شادآباد را دوباره می سازیم/ فوریت تشکیل کارگروه اتاق اصناف تهران متشکل از روسای اتحادیه ها و نمایندگان بازار شادآباد یارانه ۲۵۰ هزار میلیارد تومانی نان در سال آینده مالیات بر ارزش افزوده ۱۰ درصد ماند صعود قیمت سیم‌کارت‌های رند با افزایش ارزش افزوده آنها نسبت به دیگر کالاهای سرمایه‌ای نقل و انتقالات خودرو پیش از پرداخت مالیات ممنوع اعلام شد طرح مباحث و دغدغه‌ ناشران با معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد

1
اصغر فرضی پور، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان موتور، دوچرخه و لوازم یدکیِ مربوطه:

دوچرخه های سرای ایرانی بی کیفیت هستند/ به دادِ کسبه هلال احمر برسید/ موتورسیکلت های زیرِ قیمت مشکوک هستند

  • کد خبر : 6402
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۶
دوچرخه های سرای ایرانی بی کیفیت هستند/ به دادِ کسبه هلال احمر برسید/ موتورسیکلت های زیرِ قیمت مشکوک هستند
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف تهران، حالا حدود دو سالی می شود که بازارِ دوچرخه، موتور و لوازم یدکی مربوط به آن مانند سایر صنوف در رکود کامل به سر می برد. پیشترها به گفته اصغر فرضی پور، رئیس اتحادیه صنف مربوطه، در فصول بهار و تابستان بازار این لوازم به حد معقولی از سودآوری می رسید اما در شرایط موجود، دیگر تابستان و زمستان ندارد خصوصا در مورد دوچرخه که بازارش به شکل وحشتناکی از رکود رسیده؛ وجود سرای ایرانی هم مزید بر علت شده تا با همراهی فروشگاه های زنجیره ای کالاهای این صنف را کاملا از دور خارج کنند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان موتور، دوچرخه و لوازم یدکیِ مربوطه در توضیحِ وضعیتی که سرای ایرانی برای واحدهای صنفی ایجاد کرده، می گوید: دوچرخه های سرای ایرانی بی کیفیت هستند و مردم همین ۱۰ ماه، ۱۸ ماه و ۲۰ ماه را می بینند نه قیمت تمام شده را؛ بنا به آمار و شواهد موجود، بعضا هم دیده شده این دوچرخه ها حدود ۳۰ الی ۴۰ درصد از قیمتِ بازار گرانتر تمام می شوند.

اصغر فرضی پور در تشریح به یکی دیگر از عواملی که برای واحدهای صنف او مشکل ایجاد کرده، به فروشگاه های زنجیره ای اشاره می کند که در محل تجمع واحدهای صنفی دایر شده اند. به گفته او: حضور فروشگاه های زنجیره ای در خیابان هایی از پایتخت همچون هلال احمر و ۱۷ شهریور، موجبات نابودی و تضعیف فروشگاه های کوچک و آسیب پذیر را فراهم آورده.

او در توضیح راهکارِ موجود در مقابله با مشکل فروشگاه های زنجیره ضمن بیان این مطلب که با حضور این فروشگاه ها مشکلی ندارد و نمی توان برای کارخانه های بزرگ و صاحبان برند، تعیین تکلیف کرد، می گوید که این فروشگاه ها باید از محل تجمع فروش دوچرخه و موتورسیکلت بیرون بیایند.

بنا به آنچه فرضی پور، می گوید: در حال حاضر دوچرخه و موتورسیکلت در خیابان های هلال احمر، ۱۷ شهریور، نظام آباد و سبلان  متمرکز هستند و این فروشگاه ها بهتر است که از این محدوده ها خارج شده و در سطح شهر پخش شوند یا هرکجای دیگری که خودشان می خواهند نقل مکان کنند به این دلیل که واحدهای موتورفروش، ضعیف شده و بسیاری از آن ها رو به اضمحلال و نابودی هستند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان موتور، دوچرخه و لوازم یدکیِ مربوطه، می گوید: در شرایطی مثل رکود بازار و بی ثباتی قیمت موتورسیکلت ها، کرایه های سنگین و تورم، حضور فروشگاه های  زنجیره ای ضربه آخر برای نابودی واحدهای صنفی است خصوصا کسبه خیابان هلال احمر که قشر ضعیف هم هستند.

او همچنین به بی ثباتی و نوسان قیمت  اشاره کرده و می افزاید که بعضا در طول سال اتفاق افتاده یک موتورسیکلت، به دلیل نوسانات ارزی، سه نوبت تغییر قیمت داده!

فرضی پور در خصوص بازار لوازم یدکی هم توضیح می دهد که قاچاق کالا و عدم استاندارد برخی از لوازم مشکل ساز شده.

اما اتفاق دیگری که طی دو و سه سال اخیر، واحدهای صنفی موتورسیکلت در بازار تهران را تحت تاثیر قرار داده  و منجر به بروز مشکلاتی در خیابان های هلال احمر و ۱۷ شهریور شده این است که افراد موتورسیکلت خریداری کرده و زیر قیمت به کسبه می فروشند؛ فرضی پور در این خصوص تاکید می کند که «کسبه  گول این زیر قیمت را نخورند و با دقت بیشتر در خرید و فروش خود از این افراد، موتور خریداری نکنند.»

به گفته رئیس اتحادیه صنف فروشندگان موتور، دوچرخه و لوازم یدکیِ مربوطه مشخص نیست که چه نیتی در ذهن این افراد است که موتورسیکلت را چندماهه خریده و به صورت نقدی و زیر قیمت می فروشند.

فرضی پور، معتقد است که موتورسیکلت مثل اجناس دیگر نیست و باید برای آن سند ارائه شود چراکه بعضا مغازه داری که موتور سیکلت را به این شکل خریداری کرده در سند به مشکل برخورده است.

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=6402
  • نویسنده : کیانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف تهران
  • 8 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.