• امروز : چهارشنبه, ۱۷ بهمن , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 5 February - 2025
کل اخبار 1603اخبار امروز : 0

اطلاعیه ها

ناترازی و قطع بی برنامه برق هایتان را جای دیگری ریشه یابی کنید نه در لوسترفروشی ها!/ بحرانی تر از این شب عید نداشتیم مشتری نیست هزینه ها بالا رفته و درآمد به صفر رسیده/ افزایش رقابت و تغییرات تکنولوژیکی شرایط را پیچیده تر کرده سالِ بد طلا و افزایش دوباره قیمت ها نمایشگاه ویترین انسجام، پویایی و همگرایی صنف است/ ایران کمیکال، فرصتی برای صنف بزرگ و توانمند مواد شیمیایی دولتی که با شعار تعامل روی کار آمده به صنعت و تولید هم گوشه چشمی داشته باشد/ رشد شیمی یعنی رشد صنعت و اقتصاد کشور تقارنِ ماه شعبان و طلوع فجر و تبریک تمامی فعالان صنفی، کسبه، بازاریان و پیشه‌وران ایران در صورت واگذاری غرفه بهاره با شهرداری طبق قانون برخورد می شود/ پیاده راه ها را هم فروخته اند!/امکان پیگیری از بنجُل فروش ها وجود ندارد تقاضای عاجل فروشندگان پیچ و مهره از مسئولین نظام جمهوری اسلامی ایران/ تنظیم سند مالکیت مجتمع تجاری و اداری طاووس حکمرانی اقتصاد هوشمند؛ انقلاب در اصناف با نواوری و فناوری بازار شب عید میوه و سبزی در تهران با آرامش کامل تأمین می‌شود با نرخ سود مصوب و رصد کامل محصولات وارد شده امکان گران فروشی از بین می‎رود/ آیفون سرقتی قابل استفاده نیست قنادی‌ها در بازار سیاه به دنبال روغن هستند/ قیمت زولبیا با روغن دولتی محاسبه شده ولی روغن نداریم

6
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین‎آلات تهران:

خودروسازان مونتاژی مکلف به تأمین قطعات یدکی خودرو هستند/ فعالان صنف ناچارند لوازم و قطعات یدکی را با ارز آزاد تأمین کنند

  • کد خبر : 7161
  • ۱۱ دی ۱۳۴۸ - ۳:۳۰
خودروسازان مونتاژی مکلف به تأمین قطعات یدکی خودرو هستند/ فعالان صنف ناچارند لوازم و قطعات یدکی را با ارز آزاد تأمین کنند
سید احمد حسینی، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو  و ماشین‎آلات تهران عنوان کرد که خودروسازان مونتاژی مکلف هستند تأمین قطعات یدکی و آموزش نیرو‌های متخصص و تعمیرگاه‌ها را فراهم کنند.

 رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین‎آلات تهران تهران درمورد تأمین قطعات یدکی خودرو گفت: خودروسازان مونتاژی طبق ماده ۴ قانون حمایت از مصرف‌کنندگان مکلف هستند که تأمین قطعات یدکی و آموزش نیرو‌های متخصص و تعمیرگاه‌ها را فراهم کنند. اما این اتفاق نیفتاده است و متأسفانه با وجود این که ارز‌های نیمایی را برای تأمین قطعات یدکی دریافت می‌کنند ولی طبق شواهد موجود، این ارز‌ها را صرف واردات خودرو‌های خود و سی کی دی‌ها می‌کنند و همین موضوع برای مصرف‌کنندگان و همکاران ما در حوزه فروشندگان قطعات یدکی چالش‌های عدیده‌ای را به وجود آورده است.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران تصریح کرد: زمانی که همکاران ما برای تأمین بازار تقاضا اقدام به ورود قطعات یدکی می‌کنند به دلیل این که باید ارز‌های خارجی را با نرخ‌های آزاد تهیه کنند در نتیجه، یک تفاوت ۳۰-۴۰ درصدی در قیمت تمام‌شده قطعات برای آنها و خودروساز ایجاد می‌شود و همین قیمت‌گذاری خودروساز‌ها در سایت‌های خود برای قطعات یدکی و نبود موجودی آنها، همکاران در این صنف را با سازمان تعزیرات حکومتی دچار مشکل می‌کند؛ به طوری‌که همکاران در حوزه فروش قطعات یدکی متهم به گران‌فروشی می‌شوند در حالی که آنها ناچار هستند لوازم و قطعات یدکی را با ارز آزاد تأمین کنند و خودروسازی که قطعات را تأمین نکرده است قیمت‌گذاری این قطعات را بر اساس نرخ ارز نیمایی انجام می‌دهد.

حسینی افزود: حالا مواردی که گفته شد یا در قرارداد‌های خودروسازان مونتاژی دیده نشده است یا این که نظارت کافی و وافی در این حوزه وجود ندارد.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=7161

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.