• امروز : سه شنبه, ۱۹ فروردین , ۱۴۰۴
  • برابر با : Tuesday - 8 April - 2025
کل اخبار 1742اخبار امروز : 0

اطلاعیه ها

وحدت مشکلات در همه صنوف/ در زبان از کمک به تولید کننده می گوییم و در عمل آن ها را تحت فشار قرار می دهیم رنگ هم کالای لوکس و زینتی شد/ بیش از ۶۰ درصد خانواده ها نظافت را جایگزین رنگ کرده اند هرجا فشارِ نرخ دستوری باشد فساد ایجاد می شود/ در حال حاضر هیچ ارگان تصمیم گیرنده ای نداریم/ نان سنگک را آزاد کنید افزایش بی سابقه و بیش از ۱۰۰ درصدی قیمت طلا و سکه در سالی که گذشت/ آسیب های جبران ناپذیر در صورت ادامه شرایط فراز و فرودهای اتحادیه، تلاش یک صنف بزرگ و امید به سالی بهتر برای چاپخانه داران پایتخت روغن همچنان مشکل اصلی شیرینی فروشی های پایتخت/ اتحادیه قیمت ها را در شب عید ثابت نگه داشته تلاش تمام قدِ اتحادیه برای خالی نماندن سفره های شهروندان از فرآورده های گوشتی/ این محصولات را از فروشگاه های پروتئینی تهیه کنید باتلاق رکود در بازار موتورسیکلت و دوچرخه/ نیازمند توجه جدی مسئولان هستیم بانک‌ها؛ گرداننده اصلی لوازم‌خانگی اقساطی/ برای تحقق شعار سال قوانین باید تسهیل شود تامین مواد غذایی کافی اما گران!/ باید از صادرات حبوبات جلوگیری شود الزام بر رفع موانع تولید به منظور رشد سرمایه‌گذاری‌ها کارگران فنی کفش دوز در آستانه مهاجرت/ لزوم حمایت از اتحادیه صنفی کارگری

21
سهیل میرمهدی، رئیس اتحادیه مسافربری استان تهران:

تحریم ها مانع واردات اتوبوس صفر و آسیب های جانبی شده است/ لوازم یدکی بی کیفیت چینی آفت خودروهای مسافربری

  • کد خبر : 845
  • ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷
تحریم ها مانع واردات اتوبوس صفر و آسیب های جانبی شده است/ لوازم یدکی بی کیفیت چینی آفت خودروهای مسافربری
رئیس اتحادیه مسافربری استان تهران گفت: تورم، نوسانات نرخ ارز و بدعهدی کارفرمایان مشکلات اصلی موسسات مسافربری است. تحریم ها باعث شده سازندگان خودرو از فروش خودروی صفر و قطعات یدکی اصلی به ایران خودداری کنند.

سهیل میرمهدی، رئیس اتحادیه مسافربری استان تهران در گفت وگو با پایگاه خبری اتاق اصناف تهران وضعیت کسب و کار این صنف در شش ماه اول سال ۱۴۰۲ را چنین توصیف کرد: این صنف مانند تمام اصناف دیگر گرفتار تورم موجود در کشور شده است. گرانی و تورم، نوسانات نرخ ارز و بدعهدی کارفرمایان در پرداخت بدهی های خود بسیار آزاردهنده است. با توجه به اینکه قراردادهای ما برای یک دوره یک ساله منعقد می شود، این بی ثباتی قیمت ها و گرانی لحظه ای اجناس واقعا به ضرر ماست، چون که ما نمی توانیم طی مدت قرارداد قیمت را افزایش دهیم.

وی توضیح داد: واحدهای صنفی اتحادیه مسافربری تهران در واقع موسسه هایی هستند که با وسایل نقلیه ای که در اختیار دارند و شامل اتوبوس، مینی بوس و ون می شود وظیفه سرویس دهی و جابه جایی کارکنان ارگان های مختلف مثل کارخانه ها، بیمارستان ها، پالایشگاه ها و پتروشیمی را برعهده دارند. تعدادی از مسافران برون شهری هم عضو این اتحادیه هستند.

رئیس اتحادیه مسافربری استان تهران با اشاره به اینکه یکی از رسته های اتحادیه سرویس دهی مدارس را شامل می شود افزود: با توجه به اینکه در آستانه بازگشایی مدارس هستیم باید به عرض برسانم امسال شورای شهر تهران با همکاری شرکت تپسی بدون مشورت با اتحادیه اقدام به تعیین قیمت سرویس مدارس کرده است. نرخی را مصوب کردند و به پیمانکاران که ما هستیم و اولیای دانش آموزان ابلاغ نمودند. از این مبلغ ۲ درصد به شورای شهر تهران و ۲درصد به انجمن اولیای مربیان مدارس تعلق می گیرد.

میرمهدی به بیان مشکلات صنف خود پرداخت و گفت: بزرگترین مشکل صنف ما یکی تحریم ها و دیگری بی ثباتی قیمت دلار است. تحریم ها باعث شده خودرو و قطعات یدکی به کشور وارد نشود، اگر هم وارد شود به دلیل بالا رفتن نرخ دلار قیمت بسیار بالایی دارند. بیشتر ناوگان حمل و نقل کشور فرسوده و از رده خارج است و این موضوع جان مسافران را به خطر می اندازد؛ ولی چاره ایی نداریم چون به ما خودرو صفر نمی فروشند مجبوریم از همین خودروهای فرسوده استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در این خصوص به وزارت صمت درخواست داده‎ایم که مجوز واردات خودروهای کارکرده اروپا را به ما بدهند. چون خودروهای حمل ونقل اروپا فقط سه سال کار می کنند. ما می توانیم آنها را با قیمت کمتر خریداری وارد کنیم. مشکل تحریم هم ندارند. ولی متاسفانه هیچ جوابی به درخواست ما داده نشده است.

میرمهدی در ادامه گفت: یکی دیگر از مشکلات تامین قطعات یدکی خودرو است. در این مورد باز هم تحریم باعث شده شرکت های سازنده اروپایی به ما قطعات ندهند. این موضوع شرایط را برای ما بسیار بغرنج کرده است. اگر قطعه اصلی در بازار پیدا شود حتما از مبادی غیر قانونی وارد شده که بسیار قیمت بالایی دارد و خیلی هم نایاب است.

رئیس اتحادیه مسافربری استان تهران با بیان اینکه قطعات یدکی موجود در بازار، قطعات بی کیفیت چینی است اضافه کرد: این قطعات چینی علاوه بر قیمت بالا اصلا کیفیت ندارند و کمتر از دو هفته باز ماشین در تعمیرگاه است. علاوه بر کمبود قطعات بی ثباتی و بالا رفتن مداوم قیمت لوازم یدکی بسیار به ضرر ماست.

وی در ادامه به موضوع تامین سوخت خودروها اشاره کرد و گفت: مشکل دیگر ما تامین سوخت خودروهاست. به تازگی اعلام کرده اند که خودروهای حمل و نقلی، دستگاهی به نام سیپاد روی خودرو نصب کنند که به کمک آن میزان مصرف سوخت خودرو پیمایش شود و همان مقدار سوخت به خودروها تحویل دهند که امیدواریم این طرح به اجرا برسد و مشکل شرکت ها و رانندگان از لحاظ تامین سوخت حل گردد.

رئیس اتحادیه مسافربری تهران در پایان عنوان کرد: بارها با ارگان های مختلف مکاتبه و از آنها برای بهبود ناوگان حمل و نقلی تهران و کشور درخواست کمک کرده ایم. اتوبوس های موجود بسیار فرسوده هستند و جان مسافران را به خطر می اندازد. همان جور که در یکی دو سال اخیر شاهد تصادفات مرگبار اتوبوس ها بوده ایم.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=845
  • نویسنده : ابراهیمی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری اتاق اصناف تهران
  • 426 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.