• امروز : سه شنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۴
  • برابر با : Tuesday - 20 May - 2025
کل اخبار 1860اخبار امروز : 4

اطلاعیه ها

به روز رسانی کسب و کار در اقتصاد جهانی و امری اجتناب ناپذیر به نام دیجیتال مارکتینگ یاد شهدای خدمت در اجلاسِ موثرترین ارکان اقتصادی جامعه/ جایگاه واقعی اصناف از نگاهِ رئیس اتاق تهران/ فرماندهی پایگاه بسیج اتاق اصناف تهران منصوب شد زمینه های همکاری اصناف با ویتنام بررسی شد/ شناسایی ظرفیت های صنوف و برنامه ریزی برای ارتباطات اثربخش قطعیِ سامانه ایرانیان اصناف، هزینه های سرباری برای واحدهای صنفیِ پایتخت تراشید/ عدم تمدیدِ جواز یعنی اجازه بهره برداریِ سوخت نداشته و باید با قیمت آزاد تهیه کنی برخی مالکین هیچ گونه برگه یا سندی مبنی بر پرداخت در اختیار مستاجرین قرار نمی دهند/۹۰ درصد واحدهای خشکبار بازار به صورت مالک و مستاجر سرقفلی اداره می شوند شرط متاهل بودن برای کار؛ شرط کار برای تاهل!/ جلسه ای ۳۷۰ هزار تومان خیلی رقم بالایی ست؟/ موازی کاری بنگاه های دولتی ادامه دارد و طرح اصلاحیِ اتحادیه روی میز است همایشِ«تاثیر دیجیتال مارکتینگ در تحول کسب و کار»/ اسفندیار: همسو با تغییرات روز دنیا و در راستای بهبود فضای کسب و کار و ارتقاء واحدهای صنفی خود گام برمی داریم برنج پاکستانی در کیسه های طارم و هاشمی!/ کالای وارداتیِ صددرصد رانتی با ارز ترجیحی/ فوریتِ تک نرخی شدن کالا، برداشتن محدودیت واردات و رفع انحصار آن فلافلی های فوق لیسانسه و مردمی که وسعشان فقط به غذاهای ضعیف می رسد/ چه کسی مسئول قربانیانِ صدور جوازهای سامانه نوین اصناف است؟ خیزِ بلند صنف خرازی در توسعه کسب و کار با بهره گیری از هوش مصنوعی/ تجهیز اعضاء به ابزارهای نوین تخصیص ارز به شرکت های محدود یعنی غلبه رانت و انحصارگرایی بر رقابت سالم، اشتغال و کارآفرینی شرایط معافیت مشاغل از صدور صورت‌حساب الکترونیکی اعلام شد روند کاهشی قیمت حبوبات در بازار/ قیمت لوبیا چیتی به ۲۴۵ هزارتومان رسید مهلت استرداد اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده تمدید شد

28
رئیس اتحادیه صنف سوپرمارکت و مواد پروتئینی تهران:

آیا کوروش و جانبو با سوپرمارکت‌ها شاخ به شاخ شده‌اند؟/ مالیات ۱۰ درصدی با سود ۳ درصدی نمی‌خواند!

  • کد خبر : 1855
  • ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳
آیا کوروش و جانبو با سوپرمارکت‌ها شاخ به شاخ شده‌اند؟/ مالیات ۱۰ درصدی با سود ۳ درصدی نمی‌خواند!
رئیس اتحادیه صنف سوپرمارکت و مواد پروتئینی تهران با اشاره به روزانه و محدود شدن خرید مردم در واکاوی مشکلات صنف خود می گوید: مشکل مالیات صنف خیلی حادتر است و سایر مسائل را در درجه ثانویه قرار می‌دهد.

پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف تهران؛ شرایط اقتصادی و اجتماعی جامعه تاثیر غیر قابل انکاری بر درآمدزایی، فروش و رونق بازار اصناف مختلف گذاشته است. در این میان برخی که بیشتر مربوط به کالاها، اجناس و خدمات خارج از دایره نیازهای اولیه نظیر خوراک، پوشاک و مسکن است، بیشتر متضرر شده اند و برخی کمتر؛ اما همگی در این ضرر و زیان شریکند.

صنف سوپرمارکت‌داران هم یکی از آن اصنافی است که ممکن است در نگاه اول به نظر زیانی را متقبل نشده باشد؛ چراکه یکی از معدود اصنافی بوده که در شرایط دشوار و محدودیت‌های شدید هم نظیر دوران شیوع کرونا همچنان در کوچه و پس‌کوچه‌ها و همه مناطق و محلات در حال فعالیت بودند. اما این صنف هم مشکلات خاص خود را دارد که پررنگ ترین‎شان بحث مالیات است و اگر با وجود هایپرمارکت‌هایی که روز به روز بر تعداد و عنوان آن‌ها افزوده می‌شود، فکری به حال این چالش‌ها نشود، نسل جوانی را که قرار است گردانندگان این صنف باشند را ناامید کرده، سوپرمارکت‌ها را به تعطیلی کشانده و کم کم این مغازه‌های رنگارنگ را هم از سطح محلات حذف می‌کنند.

حاشیه سود ما به مالیاتمان نمی‌خواند

رئیس اتحادیه صنف سوپرمارکت و مواد پروتئینی تهران در میان مشکلات و چالش‌هایی که پیش پای صنفش قرار دارد، معضل اصلی را مالیات می‌داند و می‌گوید: ضریب مالیاتی این صنف به دلیل فروش بخش اعظمی از کالاهای اساسی که حاشیه سود کمی دارند با ضریب مالیاتی صنف ما که ۱۰ است، نمی‌خواند.

داود فکوری، توضیح می‌دهد: طیف عظیمی از کالاهای ما را انواع روغن و لبنیات شامل می‌شود؛ شما به یک سوپرمارکت نگاه کنید؛ یک یخچالش فقط لبنیات است و با این حال حاشیه سود همه این‌ها برای ما، ۳ درصد و در خوشبینانه‌ترین حالت، ۵ درصد است؛ ما مالیات ۱۰ درصدی می‌دهیم و این‌ها با هم هم‌خوانی ندارند!

آیا هایپرمارکت‌ها یک رقیب محسوب می شوند؟

از رئیس اتحادیه صنف سوپرمارکت‌ و مواد پروتئینی تهران راجع به تاثیر هایپرمارکت‌ها و فروشگاه‌‌های بزرگ که این روزها با اسامی مختلفی نظیر کوروش، جانبو، ماهان و… مشغول فعالیت هستند، بر فروش سوپرمارکت‌ها می‌پرسیم. فکوری می‌گوید که «بی تاثیر نبوده چرا که فروشگاه‌ها، اجناس را به صورت کلی و با حجم بیشتر بالا خریداری می‌کنند و درصد کمی تخفیف که در فروشگاه‌ها روی برخی اجناس می‌گذارند به ضررشان تمام نمی‌شود. این تخفیف دادن شامل حال ما نمی‌شود.

فکوری ادامه می‌دهد: «البته مدل خرید مردم نشان می‌دهد که در برخی مواقع این فروشگاه‌ها جواب نداده‌اند و مردم مانند سابق، خریدشان را از سوپرمارکت‌ها و خواربارفروشی‌ها انجام می دهند.»

خرید مردم روزانه شده است

رئیس اتحادیه سوپرمارکت و مواد پروتئینی تهران به اوضاع اقتصادی و شرایط دشوار زیستی در جامعه هم اشاره کرده و می‌گوید: این روزها مردم بیشتر به فکر تامین مواد مصرفی روزانه خود هستند؛ برای نمونه به سوپرمارکت می‌آیند یک بسته ماکارونی، یک رب گوجه‌‌فرنگی، یک پاکت سیگار یا یک شیر و یک بسته دستمال کاغذی می‌خرند؛ در واقع مردم می‌‌خواهند روز خود را راه بیاندازند و خرید کلی که شامل تخفیف هم بشود و خیلی بخواهیم دست پایین در نظر بگیریم، دو و نیم، سه میلیون برایشان خرج برمی‌دارد و خب این از توان مالی شهروندان عادی جامعه و قشر متوسط خارج است؛ چه برسد به طبقات پایین‌تر.

او می‌گوید که «این‌ها واقعیت جامعه هستند به این دلیل که حقوق‌ها کفاف نمی‌دهند و باید در بخش‌های مختلفی نظیر مواد غذایی، آموزشی، درمانی، پوشاک، مسکن و … تقسیم شود!

به فکر نسل آینده سوپرمارکت‌داران باشیم

رئیس اتحادیه صنف سوپرمارکت‌ و مواد پروتئینی تهران به مشکل اولی برمی‌گردد و تاکید می‌کند که اگر بتوانیم مشکل مالیات را حل کنیم، بقیه مشکلات هم تا حد زیادی تسهیل می‌شوند.

فکوری ادامه می‌دهد که «برای نمونه ما مشکل برق هم داریم؛ اما مالیات خیلی حادتر است و سایر مشکلات را در درجه ثانویه قرار می‌دهد.»

او می‌گوید: اگر مسئولان مالیاتی به کمک اتاق اصناف، مالیات را کاهش دهند، صنف می‌تواند نفسی بکشد. فکوری به جوانانی اشاره می‌کند که در صنف سوپرمارکت‌داران سرمایه‌گذاری کرده‌اند و می‌گوید: برنامه ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها باید به گونه‌ای باشد که این اشخاص در صنف بمانند و ناامید نشده یا این کار را رها نکنند.

توزیع این پنج کالای اساسی تداوم داشته باشد

نکته پایانی که مورد اشاره و تاکید رئیس اتحادیه صنف سوپرمارکت‌ و مواد پروتئینی تهران قرار می‌گیرد، این است که توزیع کالاهای اساسی برای سوپرمارکت‌داران باید تداوم داشته باشد. منظور او از کالاهای اساسی عبارتند از شکر، گوشت، مرغ، برنج و تخم مرغ؛  پنج کالایی که گاهی توزیع‎شان در اتحادیه به ‌صورت قطره‌چکانی بوده در حالی‌که توزیع آن‌ها در محلات ضعیف بسیار می‌تواند موثر باشد.

 

 

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=1855
  • نویسنده : کیانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‎رسانی اتاق اصناف تهران
  • 536 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.