• امروز : شنبه, ۳ آذر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 23 November - 2024
کل اخبار 1419اخبار امروز : 10

اطلاعیه ها

همکاری سازمان امور مالیاتی با اتحادیه عطار و سقط فروشان جایِ قهوه در قهوه خانه است/ کافه عربی یکی از واحدهایِ صنفی ماست اتفاقات بزرگ در اقتصادِ اصناف کشور با کمک بانوان/ اتحادیه خرازی اولین «کانون بانوان صاحب جوازِ کسب» را افتتاح کرد مالکان، پیچِ سرقفلی را فشرده و صاحبان کسب و کار را به ستوه آورده اند/ شهرداری محل کسب این افراد را با بلوک سیمانی مسدود کرده گوشت را گران کردید مردم به سمت سوسیس و کالباس رفتند/ حالا شهروندان از خرید فرآورده های گوشتی هم محروم شده اند/ با وجود کیفیت، صادراتمان به افغانستان و عراق محدود شده! با احترام و مدارا و مراقبت از جو صمیمانه یک صنف، شاهد وحدت و رفعِ مشکلات خواهیم بود وحدتِ تابلوسازان در جشنواره نهم آذرماه/ تابلوهای شهر زیبا می شوند فعالان صنفی در خصوص آسیب های قانون بودجه نظر بدهند/ از سازوکار‌های شما در داوری و حل اختلاف حمایت می کنیم/ دعاوی مابین هم‌صنفان به مصالحه کشیده شوند اندیشکده حمکرانی اقتصاد هوشمند اتاق اصناف تهران؛ از بازنگری در قوانین کسب و کار و رشد اقتصاد دیجیتال تا حضور اصناف در ساختارهای تصمیم گیری و مشورتی کشور چابک سازی می کنید یا لاک پشت سازی؟/ خیلی چراغ خاموش، همان مالیات را گرفتید!/ ناعدالتی ها و ناترازی هایِ صنف ما تسهیل دسترسی به لاستیک برای متقاضیان/ لزوم اتخاذ تدابیر ویژه از سوی دولت برای مقابله با واردات غیرقانونی لاستیک وزارت جهاد باید بازار سیب‎زمینی را مدیریت کند/ قیمت میوه‌های پاییز ۲۵ درصد افزایش یافت رکود مطلق معاملات بازارخودرو/ عدم توان مردم برای خرید خودرو برنامه‎ای برای افزایش قیمت کاغذ در کشور نداریم

24
سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران:

آوازه آزادسازی واردات خودرو عامل رکود بازار خودرو/ بازار خودرو منتظر انتشار آیین نامه واردات است

  • کد خبر : 166
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۶:۰۱
آوازه آزادسازی واردات خودرو عامل رکود بازار خودرو/ بازار خودرو منتظر انتشار آیین نامه واردات است
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران گفت: در سال ۱۴۰۲ فقط یک ماه شاهد رونق در بازار خودرو بودیم و بعد از آن با رکود شدید روبه رو شدیم که آزاد سازی واردات خودرو یکی از عوامل این رکود بوده است.

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران در گفت وگو با پایگاه خبری اتاق اصناف تهران درباره وضعیت کسب و کار این صنف گفت: در سال ۱۴۰۲ فقط یک ماه اول سال بازار خرید و فروش خودرو داغ بود، ولی از اردیبهشت به بعد این بازار در رکود به سر می برد و میزان معاملات خودرو در حد صفر است.

وی در دلایل رکود حاکم بر بازار تصریح کرد: این رکود دلایل مختلفی دارد که یکی از آنها به آزاد شدن واردات خودرو مربوط می شود. مثبت شدن مذاکرات و آزاد شدن واردات خودروهای نو و کارکرده به رکود موجود در بازار دامن زده است. خریداران خودرو منتظر هستند که آیا واردات به کشور انجام می شود یا نه. به همین دلیل کسی فعلا برای خرید یا تعویض خودروی خود به نمایشگاه های خودرو مراجعه نمی کند.

موتمنی درباره جزییات واردات خودرو توضیح داد: وزارت صمت و وزارت بازرگانی تا کنون جزییات آیین نامه واردات خودرو را منتشر نکرده اند. هنوز اطلاعات کامل و درستی درباره اینکه چه شرکت هایی مجاز به واردات هستند، یا اینکه آیا افراد حقیقی هم مجاز به واردات خودرو هستند یا خیر؟ اینکه از چه کشورهایی خودرو وارد می شود، در دست نیست. تاکنون فقط قانون گذاران برای تنظیم بازار خودرو داخل کشور قانون آزاد سازی واردات را تصویب کرده اند. انجام کار و مشخص کردن جزییات به دولت و وزارت صمت مربوط می شود. فعلا بازار خودرو کشور منتظر انتشار آیین نامه واردات است.

کاهش درآمد نمایشگاه‎داران با حذف سهمیه خودرو

موتمنی سپس به بیان مشکلات صنف خود پرداخت و گفت: با مشکلات فراوانی مواجه هستیم. یکی از این مشکلات مالیات است. با توجه به اینکه نمایشگاه های خودرو سهمیه خودرو ندارند از سال ۹۶ که واردات خودرو ممنوع شده، نزدیک به ۵۰ درصد درآمد ما کاهش یافته است. از سال ۹۷ که تولیدات خودرو در داخل کم شده سرمایه گذاران خودرو بعد از تحویل گرفتن خودرو خودشان اقدام به فروش می کنند.

وی افزود: قبل از ممنوعیت واردات خودروهای خارجی، خودرو به سرمایه تبدیل نشده بود. اتومبیل های نو و کارکرده توسط سرمایه گذار وارد کشور می شد و مردم برای خرید به نمایشگاه ها مراجعه می کردند.خرید و فروش انجام می شد و بازار رونق داشت. ولی نزدیک به سه سال است که بازار خودرو از رمق افتاده و معامله زیادی صورت نمی گیرد.

محاسبه ۸/۲درصد مالیات ارزش افزوده برای هر خودرو

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران در پایان تاکید کرد: متاسفانه در حال حاضر خودرو به کالایی سرمایه ای تبدیل شده است. مثلا یک خودرو ۵۰۰ میلیون تومانی با ۲ یا ۳ میلیون تومان سود به مصرف کننده عرضه می شود؛ ولی سازمان مالیات کشور برای هر خودرو ۸/۲درصد و مالیات ارزش افزوده محاسبه می شود.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=166
  • نویسنده : مولائی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری اتاق اصناف تهران
  • 399 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.