• امروز : شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۴
  • برابر با : Saturday - 26 April - 2025
کل اخبار 1804اخبار امروز : 6

اطلاعیه ها

بهای غیر عادی گاز همراه با مابه التفاوت؛ استخوان لای زخم تولید بازار خودرو چشم انتظار نتیجه مذاکرات/ با چند عدد ماشینِ وارداتیِ آقای ایکس و یکی دو شرکتِ نور چشمی دردی دوا نمی شود تدبیر اتحادیه صنف اشیاء قدیمی و صنایع دستی تهران برای قدیمی ترین جام قهرمانی کشتی ایران آیا کاهش قیمت ها ادامه دارد؟/ نظرِ رئیس اتحادیه طلا در خصوص زمان مناسب برای خرید نوسانات ارزی بر ذهنِ مشتری ساعت تاثیر منفی بسیاری گذاشته/ سالِ سختِ ۱۴۰۳ به لحاظ حجم کاری و امورات مالی کتاب را به قیمت دیروز می فروشیم، کاغذ را به قیمت امروز می خریم/ آیا شمارش معکوس برای برچیدن بساطِ کتابفروش های انقلاب آغاز شده؟ بیش از یک سال نامه نگاری برای جدا کردن ماشین آلات دوخت صنعتی از خانگی/ فرهنگ سازی با این صنعت با نمایشگاه های تخصصی همگی بیکار نشسته ایم، ببینیم نتایج مذاکرات چه می شود!/ خریدِ فاکتورباز دستپختِ اقتصادیِ سیاست ACTIVE یا NOT ACTIVE مساله این است!/ سهمِ بازار عکاسی و فیلمبرداری از کالای قاچاق؛ ۵۰ درصد ما سوپرمارکت داران، بزرگ شدن فرزندان خود را نمی بینیم/ داغِ زخمِ تیشه فروشگاه های زنجیره ای بر ریشه های شهر تاثیر منفی ۴۵درصدی نوسانات ارزی بر کار خیاطانِ شهر/ خرید و فروش به نتایج مذاکرات موکول شده نوسان شدید قیمت مس، واردات غیرکارشناسیِ استیل و تعطیلی واحدهای تولیدی شرایط بخشودگی جرائم مالیات ارزش افزوده ابلاغ شد قیمت‌ سیب‎زمینی کاهشی شد/ ورود محصولات بهاره به بازار قیمت‌ها ثبات نسبی خوبی پیدا کرده‌اند/ نوسانات کاهشی یا افزایش قابل توجهی پیش‎بینی نمی‎شود آشفتگی بازار شکر کماکان ادامه دارد/ مصوبه جدید اعلام نشده است

29
سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران:

آوازه آزادسازی واردات خودرو عامل رکود بازار خودرو/ بازار خودرو منتظر انتشار آیین نامه واردات است

  • کد خبر : 166
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۶:۰۱
آوازه آزادسازی واردات خودرو عامل رکود بازار خودرو/ بازار خودرو منتظر انتشار آیین نامه واردات است
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران گفت: در سال ۱۴۰۲ فقط یک ماه شاهد رونق در بازار خودرو بودیم و بعد از آن با رکود شدید روبه رو شدیم که آزاد سازی واردات خودرو یکی از عوامل این رکود بوده است.

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران در گفت وگو با پایگاه خبری اتاق اصناف تهران درباره وضعیت کسب و کار این صنف گفت: در سال ۱۴۰۲ فقط یک ماه اول سال بازار خرید و فروش خودرو داغ بود، ولی از اردیبهشت به بعد این بازار در رکود به سر می برد و میزان معاملات خودرو در حد صفر است.

وی در دلایل رکود حاکم بر بازار تصریح کرد: این رکود دلایل مختلفی دارد که یکی از آنها به آزاد شدن واردات خودرو مربوط می شود. مثبت شدن مذاکرات و آزاد شدن واردات خودروهای نو و کارکرده به رکود موجود در بازار دامن زده است. خریداران خودرو منتظر هستند که آیا واردات به کشور انجام می شود یا نه. به همین دلیل کسی فعلا برای خرید یا تعویض خودروی خود به نمایشگاه های خودرو مراجعه نمی کند.

موتمنی درباره جزییات واردات خودرو توضیح داد: وزارت صمت و وزارت بازرگانی تا کنون جزییات آیین نامه واردات خودرو را منتشر نکرده اند. هنوز اطلاعات کامل و درستی درباره اینکه چه شرکت هایی مجاز به واردات هستند، یا اینکه آیا افراد حقیقی هم مجاز به واردات خودرو هستند یا خیر؟ اینکه از چه کشورهایی خودرو وارد می شود، در دست نیست. تاکنون فقط قانون گذاران برای تنظیم بازار خودرو داخل کشور قانون آزاد سازی واردات را تصویب کرده اند. انجام کار و مشخص کردن جزییات به دولت و وزارت صمت مربوط می شود. فعلا بازار خودرو کشور منتظر انتشار آیین نامه واردات است.

کاهش درآمد نمایشگاه‎داران با حذف سهمیه خودرو

موتمنی سپس به بیان مشکلات صنف خود پرداخت و گفت: با مشکلات فراوانی مواجه هستیم. یکی از این مشکلات مالیات است. با توجه به اینکه نمایشگاه های خودرو سهمیه خودرو ندارند از سال ۹۶ که واردات خودرو ممنوع شده، نزدیک به ۵۰ درصد درآمد ما کاهش یافته است. از سال ۹۷ که تولیدات خودرو در داخل کم شده سرمایه گذاران خودرو بعد از تحویل گرفتن خودرو خودشان اقدام به فروش می کنند.

وی افزود: قبل از ممنوعیت واردات خودروهای خارجی، خودرو به سرمایه تبدیل نشده بود. اتومبیل های نو و کارکرده توسط سرمایه گذار وارد کشور می شد و مردم برای خرید به نمایشگاه ها مراجعه می کردند.خرید و فروش انجام می شد و بازار رونق داشت. ولی نزدیک به سه سال است که بازار خودرو از رمق افتاده و معامله زیادی صورت نمی گیرد.

محاسبه ۸/۲درصد مالیات ارزش افزوده برای هر خودرو

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران در پایان تاکید کرد: متاسفانه در حال حاضر خودرو به کالایی سرمایه ای تبدیل شده است. مثلا یک خودرو ۵۰۰ میلیون تومانی با ۲ یا ۳ میلیون تومان سود به مصرف کننده عرضه می شود؛ ولی سازمان مالیات کشور برای هر خودرو ۸/۲درصد و مالیات ارزش افزوده محاسبه می شود.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=166
  • نویسنده : مولائی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری اتاق اصناف تهران
  • 555 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.