• امروز : پنجشنبه, ۲۲ آبان , ۱۴۰۴
  • برابر با : Thursday - 13 November - 2025
کل اخبار 2307اخبار امروز : 0
1
سیدمحمد محمدی، رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان قطعات و تعمیرکاران دوچرخه و موتورسیکلت تهران:

تعلیق پلمپ واحدهای بدون پروانه، موکول شدن نرخ گذاری به زمانی نامعلوم و قطع ید اتحادیه از نظارت بر تولیدات/ ما را به جلسات تخصیص ارز دعوت نمی کنند

  • کد خبر : 10589
  • ۲۹ مهر ۱۴۰۴ - ۱۲:۰۰
تعلیق پلمپ واحدهای بدون پروانه، موکول شدن نرخ گذاری به زمانی نامعلوم و قطع ید اتحادیه از نظارت بر تولیدات/ ما را به جلسات تخصیص ارز دعوت نمی کنند
پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف تهران| سیدمحمد محمدی، رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان قطعات و تعمیرکاران دوچرخه و موتورسیکلت تهران به بررسی شماری از چالش های آزاردهنده صنف خود پرداخته که علنا فعالیت برای واحدهای صنفی را دشوار و زمینه را برای افزایش واحدهای غیرمجاز و وارد آمدن آسیب به مال و جان شهروندان، فراهم کرده است؛ عدم امکان پلمپ واحدهای بدون پروانه کسب، نبود نظارت بر تولیدی های خارج از شهر، عدم تعیین نرخ ثابت، عدم تخصیص ارز و ارزیابی ناصحیح مالیاتی از جمله این مشکلات هستند.

اتحادیه صنف تولیدکنندگان قطعات و تعمیرکاران دوچرخه و موتورسیکلت تهران در دوسال اخیر موفق نشده هیچ پلمپی را در خصوص واحدهای صنفی غیرمجاز انجام دهد. سید محمد محمدی، می گوید پیگیری های شب عید، هماهنگی های صورت گرفته با اماکن و ابلاغ اخطار ۱۵ روزه به این واحدها هم تا امروز به نتیجه نرسیده است

به گفته او اتحادیه۴۰۰ اخطار برای واحدهای بدون پروانه کسب صادر کرده و منجر به صدور دستور پلمپ شده و در مجموع حدود ۸۰۰ واحد بدون پروانه در کنار حدود ۱۳۰۰ واحد دارای پروانه، مشغول فعالیت هستند.

از ذکر این نکته نباید غافل ماند که در حال حاضر شکایات زیادی به دلیل عدم کارایی واحدهای بدون پروانه به اتحادیه ارجاع می شود که البته به دلیل غیرمجاز بودن فعالیت، امکان رسیدگی وجود ندارد.

انتقال واحدها توسط شهرداری و قطع نظارت اتحادیه بر کیفیت کالا/ ما را به جلسات تخصیص ارز دعوت نمی کنند!

بحث بعدی که رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان قطعات و تعمیرکاران دوچرخه و موتورسیکلت تهران، مطرح می کند به تولیدات قطعات مربوط است؛ به گفته محمدی، از زمانی که شهرداری پیرامون بحث آلایندگی های صوتی و زیست محیطی به تولیدکننده ها فشار وارد کرد، مجبور شدند به خارج از تهران بروند و همین امر عملا نظارت اتحادیه را از واحدهای تولیدی کوتاه کرد.

از سوی دیگر قطعات تولید شده به کف بازار تهران با مرکزیت میدان رازی یا میدان کمرگ سابق آمده و به فروش می روند بدون اینکه اتحادیه، بر آن، نظارت و بازرسی داشته باشد که جنس را به لحاظ کیفیت بررسی کند.

محمدی، با اظهار تاسف از اینکه شرایطی وجود ندارد تا ما بتوانیم بر عملکرد قطعات تولید موتورسیکلت خارج از شهر تهران، نظارت داشته باشیم، توضیح داده که بعضا به دلیل این عدم کیفیت، آسیب های جبران ناپذیری به استفاده کننده از موتورسیکلت وارد می شود.

او تصریح کرده که «صنف ما به عنوان خبره کار با دارا بودن علم تجربی و آکادمیک می تواند دست به اقدامات اثرگذاری بزند اما متاسفانه سازمان صمت هیچ تعاملی نداشته و ما را به عنوان کارشناس این صنف قبول ندارند در حالی که در بسیاری از مصوباتشان باید از اتحادیه نظر بخواهند.»

رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان قطعات و تعمیرکاران دوچرخه و موتورسیکلت تهران به این نکته اشاره کرده که وزارت صمت با رئیس انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت برای تخصیص ارز جلسه می گذارد، به این ها ارز تخصیص می دهند برای تولید چهار عدد پلتفرم، یعنی چهار عدد پلتفرم موتورسیکلت به این ها می دهند و می گویند تولید کنند؛ از آن سو، اسم اتحادیه به عنوان تولیدکننده قطعات هست اما از ما برای شرکت در این جلسات دعوت به عمل نمی آید و جالب اینکه اگر اتفاقی برای این ها رخ دهد برای خدمات پس از فروشش به ما مراجعه می کنند؛ خب این را هم خودشان به عهده بگیرند چرا فقط جایی که دردسر هست یاد ما می افتند و وقتی زمان بده بستان ارزی است هیچکدام از ما نباید حضور داشته باشیم؟

ممانعت از نرخ گذاری

رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان قطعات و تعمیرکاران دوچرخه و موتورسیکلت تهران به بحث نرخ گذاری هم اشاره کرده و گفته علی رغم پیگیری های مکرر، نامه نگاری ها و مراجعات حضوری، وزارت صمت هنوز حاضر نیست نرخ ما را تعیین کند و جالب تر اینکه تعزیرات ما را به دلیل نداشتن نرخ، جریمه می کند و ادارت و نهادها مثل توپ پینگ پنگ ما را پاسگاری می کنند.»

به گفته محمدی، عدم تعیین نرخ مشکلات عدیده ای هم در جذب واحدها و هم بروز تخلفات ایجاد می کند.

او بحث مالیات را هم برای چندمین بار، پیش کشیده و تشریح کرده که سازمان امور مالیاتی تنها تراکش های واحد ما را ملاک قرار می دهد غافل از اینکه به قابل توجهی از رقمی که از مشتری بابت کار انجام شده اخذ شده صرف هزینه های انجام کار و تهیه لوازم مورد نیاز شده.

روزانه شمار بالایی موتورسیکلت در سطح شهر تردد می کنند و از طرفی روزانه شاهد تصادفات موتورسیکلت در سطح شهر تهران هم هستیم و بی شک نمی توان گفت که قطعات بی کیفیت و واحدهای غیرمجاز در این تصادفات بی تاثیر بوده اند.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=10589
  • نویسنده : کیانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف تهران
  • 67 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.