• امروز : جمعه, ۱۵ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 5 July - 2024
کل اخبار 987اخبار امروز : 0
11

با کاهش ۵۰ درصدی مشتری روبه رو هستیم / باربری های غیرمجاز و اینترنتی بزرگترین مشکل اتحادیه حمل و نقل کالای شهری

  • کد خبر : 70
  • 21 فوریه 2021 - 20:02
با کاهش ۵۰ درصدی مشتری روبه رو هستیم / باربری های غیرمجاز و اینترنتی بزرگترین مشکل اتحادیه حمل و نقل کالای شهری
به گفته رئيس اتحاديه حمل و نقل کالاي شهري تهران اسباب کشي در تهران 50 درصد کاهش يافته و بيشتر مستاجرين قرارداد خود را تمديد مي کنند

عارف مرادی، رئیس اتحادیه حمل و نقل کالای شهری تهران در گفت وگو با پایگاه خبری اتاق اصناف تهران درباره فعالیت این صنف گفت: فعالیت این صنف به رسته های مختلفی تقسیم می شود که عبارتند ازحمل بار و اثاث منزل، حمل مواد سوختنی، حمل کالاهای تجاری و اداری، بسته بندی کالا و اسباب منازل، خودروبرها و حمل کالاهای صنعتی، ولی مهمترین و محسوس ترین فعالیت صنف ما حمل بار و اسباب منازل است.

وی در ادامه به بیان وضعیت کسب وکار این رسته در سال ۱۴۰۲ پرداخت و گفت: با توجه به اینکه در فصل تابستان به سرمی بریم و به طور سنتی در این فصل بازار اسباب کشی و جابه جایی همیشه داغ و پر رونق بوده؛ اما برخلاف سال های قبل، امسال با کاهش ۵۰ درصدی مشتری روبه رو هستیم.

مرادی در دلایل رکود و کاهش تقاضا در این صنف بیان کرد: وجود باربری های غیرمجاز یکی از دلایل است. دیگری بالا رفتن اجاره ها و مسکن است. به دلیل افزایش بیش از حد اجاره بها و همچنین هزینه های اسباب کشی بیشتر مستاجران قراردادهای خود را تمدید می کنند. از سوی دیگر به دلیل شرایط بد اقتصادی و افزایش نجومی قیمت مسکن صاحبخانه ها دیگر توان تعویض خانه خود را ندارند. تمام این مسائل دست به هم داده و باعث رکود در حمل بار و اسباب منزل شده است.

رئیس اتحادیه حمل و نقل کالای شهری تهران سپس به مشکلات این صنف اشاره کرد و افزود: همان طور که قبلا گفتم بزرگترین چالش که اتحادیه با آن مواجه است وجود باربری های غیرمجاز است. تعداد زیادی باربری غیر مجاز وجود دارد که با یک یا چند خط تلفن همراه و یک سایت اینترنتی یا از طریق شبکه های مجازی فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: اتحادیه تعدادی زیادی از این باربری های غیرمجاز را شناسایی کرده، بعضی از آنها تحت پوشش اتحادیه در آمده اند، شماره و سایت بقیه هم با کمک پلیس و مراجع قضایی مسدود و غیر فعال شده است، ولی عملا بی فایده بوده چون بعد از مدت کوتاهی دوباره با صفحه و سایت جدید اقدام به فعالیت می کنند.

مرادی با توصیه مردم به استفاده از باربری های دارای مجوز ماشین و کارگر برای تامین امنیت و سلامت بیشتر خود و اسباب منازل اظهار کرد: متقاضیان برای اطلاع از باربری های مجاز و تحت پوشش این اتحادیه به سایت اتحادیه حمل و نقل شهری تهران مراجعه کنند، یا با سامانه ۱۱۸ تماس بگیرند.

وی تصریح کرد: تمام باربری های مجاز ما دارای دفتر ثابت هستند و اتحادیه اصلا شرکتی که فقط از طریق اینترنت فعالیت کند، ندارد.

رئیس اتحادیه حمل و نقل کالای شهری تهران در خاتمه گفت: ما به دفعات با شرکت های بیمه، برای بیمه کردن ماشین و اسباب مردم جلسه برگزار کردیم ولی شرایط سخت شرکت های بیمه نه به نفع باربری ها بود و نه به نفع مشتری و متاسفانه تاکنون نتوانسته ایم به توافق برسیم، ولی در حین حمل و نقل کالا، اگر خسارتی به اموال مردم برسد که باربری مقصر باشد تمام خسارت از طرف دفتر باربری پرداخت می شود.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=70

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.