• امروز : چهارشنبه, ۱۳ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 3 July - 2024
کل اخبار 982اخبار امروز : 0
11

نمایشگاه کفش امپکس از ۲۳ تا ۲۶ مهرماه برگزار می شود/ معافیت بیمه کارفرمایی به شرط داشتن پروانه کسب

  • کد خبر : 58
  • 21 فوریه 2021 - 20:02
نمایشگاه کفش امپکس از ۲۳ تا ۲۶ مهرماه برگزار می شود/ معافیت بیمه کارفرمایی به شرط داشتن پروانه کسب
رئيس اتحاديه کفاشان دست دوز تهران از برگزاري نمايشگاه کفش امپکس از 23 تا 26 مهرماه در مکان نمايشکاه بين المللي تهران توسط اين اتحاديه خبر داد.

رسول شجری، رئیس اتحادیه صنف کفاشان دست دوز تهران در گفت وگو با پایگاه خبری اتاق اصناف تهران با بیان مطلب فوق گفت: اتحادیه کفاشان ۱۲دوره است که نمایشگاه کفش امپکس را برگزار می کند. این نمایشگاه هر ساله از ۲۳ تا ۲۶ مهرماه در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود و در آن جدیدترین مدل های کفش تولید شده عرضه می شود.

رئیس اتحادیه صنف کفاشان دست دوز تهران افزود: از هم اکنون رایزنی هایی با بعضی کشورهای آفریقای و روسیه برای شرکت در نمایشگاه انجام شده و بعضی شرکت های ایتالیایی و تمامی کشورهای عربی را دعوت کردیم.

وی افزود: ساکنین کشورهای عربی به دو گروه تقسیم می شوند یک گروه در کشورهای امارت و قطر هستند که به اصطلاح اروپایی لباس می پوشند و کفش استفاده می کنند و گروه دیگر که لباس عربی می پوشند و صندل استفاده می کنند. برای هر دو گروه در نمایشگاه امپکس تهران کفش و صندل عرضه می شود. نزدیک به۳۰ شرکت ایتالیایی در نمایشگاه شرکت می کنند. از ترکیه و چین هم شرکت می کنند. امیدوارم نمایشگاهی برگزار کنیم که از همه نظر قابل قبول باشد و دربهای صادرات را به روی تجار ایرانی باز کند.

او در همین خصوص بیان کرد: ما به تازگی با کمک اتاق اصناف در حال برقراری ارتباط با کشور عمان هستیم. عمان کشور آزادی است که با هیچ کشوری خصومت ندارد و بسیار مستعد برای صادرات است؛ لذا می توانیم در عمان نمایندگی ایجاد کرده و از آنجا به همه دنیا صادرات داشته باشیم.

شجری درباره وضعیت کسب و کار این صنف در سال ۱۴۰۲ گفت: متاسفانه اصلا شرایط خوبی نیست. از یک سو قدرت خرید مردم کاهش یافته و از سوی دیگر قیمت ها افزایش داشته و در بازار رکود ایجاد شده است. چون ما کفش های خاص تولید می کنیم، خوشبختانه بتازگی شرایط صادرات به کشورهای منطقه مهیا شده است.

رئیس اتحادیه صنف کفاشان دست دوز تهران در مورد چالش های صنف کفاشان گفت: یکی از مشکلاتی که در تمام اصناف و از جمله این صنف وجود دارد مربوط به مالیات است. دیگری به بحث بیمه کارگران مربوط می شود که قرار است تمام کسانی که در صنعت کفش فعالیت دارند بیمه شوند و طبق قانون، بیمه به کارگاه ها با پنج نفر کارگر معافیت کارفرمایی می دهد. ولی امسال به این قانون تبصره جدید اضافه کردند و می گویند کارگاه های دارای پروانه کسب فقط مشمول معافیت کارفرمایی می شوند و این به ضرر کارگاه های کوچکی شده است که فعلا شرایط لازم را برای اخذ پروانه کسب ندارند.

وی تصریح کرد: از دولت و اداره بیمه خواهشمندیم یکسال دیگر به این کارگاه های کوچک فرصت دهد و حمایت بیشتری انجام دهد تا آنها بتوانند اشتغال زایی بیشتری ایجاد کنند و شرایط اخذ پروانه کسب را به دست بیاورند.

شجری به مشکل تامین مواد اولیه هم اشاره کرد و افزود: در بخش واردات مواد اولیه مورد نیاز مشکلاتی وجود دارد که اگر دولت حمایت کند و این موانع وارداتی برداشته شود کار برای تولید کننده های کفش بسیار آسان تر می شود.

رئیس اتحادیه کفاشان دست دوز در ادامه بیان کرد: مورد بعدی خرید ماشین آلات تولید است. در اروپا عمر مفید ماشین آلات صنعتی پنج سال است و بعد از پنج سال این ماشین ها ار رده خارج می گردد. از مسئولان و دولتمردان خواستاریم که به ما کمک کنند تا بتوانیم این ماشین های از رده خارج شده اروپایی را با پایین ترین قیمت خریداری و وارد کنیم. وقتی کارگاه های ما هنوز با ماشین های با عمر ۲۵ و ۳۰ سال کار می کنند خرید ماشین های پنج سال کار کرده برای آنها خیلی عالی و به روز است.

شجری ادامه داد: شرکت های تولیدکننده این ماشین آلات تعهد نصب و ارائه خدمات تعمیر و نگهداری بعد از آن را می دهند. اگر این ماشین آلات وارد شود در بالا رفتن تولید و کیفیت کفش بسیار موثر است و صرفه اقتصادی بسیار دارد، چون نسبت به فابریک آن نیم بهاست.

رئیس اتحادیه کفاشان دستدور تهران درباره تولیدات این صنف نیز گفت: کفشی که در ایران تولید می شود کفش دست دوز نامیده می شود و تلفیقی از دست و ماشین است. کفش دست دوز به کفش های با کیفیتی می گویند که مانند کفش های ایتالیایی کیفیت بالا دارد و به اصطلاح لاکچری است. اتحادیه ما در واقع اتحادیه کفاشان تهران است ولی از قدیم به کفش دست دوز معروف شده و جز قدیم ترین اتحادیه هاست و ۱۲۸ سال قدمت دارد.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=58

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.