• امروز : سه شنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۴
  • برابر با : Tuesday - 20 May - 2025
کل اخبار 1860اخبار امروز : 4

اطلاعیه ها

به روز رسانی کسب و کار در اقتصاد جهانی و امری اجتناب ناپذیر به نام دیجیتال مارکتینگ یاد شهدای خدمت در اجلاسِ موثرترین ارکان اقتصادی جامعه/ جایگاه واقعی اصناف از نگاهِ رئیس اتاق تهران/ فرماندهی پایگاه بسیج اتاق اصناف تهران منصوب شد زمینه های همکاری اصناف با ویتنام بررسی شد/ شناسایی ظرفیت های صنوف و برنامه ریزی برای ارتباطات اثربخش قطعیِ سامانه ایرانیان اصناف، هزینه های سرباری برای واحدهای صنفیِ پایتخت تراشید/ عدم تمدیدِ جواز یعنی اجازه بهره برداریِ سوخت نداشته و باید با قیمت آزاد تهیه کنی برخی مالکین هیچ گونه برگه یا سندی مبنی بر پرداخت در اختیار مستاجرین قرار نمی دهند/۹۰ درصد واحدهای خشکبار بازار به صورت مالک و مستاجر سرقفلی اداره می شوند شرط متاهل بودن برای کار؛ شرط کار برای تاهل!/ جلسه ای ۳۷۰ هزار تومان خیلی رقم بالایی ست؟/ موازی کاری بنگاه های دولتی ادامه دارد و طرح اصلاحیِ اتحادیه روی میز است همایشِ«تاثیر دیجیتال مارکتینگ در تحول کسب و کار»/ اسفندیار: همسو با تغییرات روز دنیا و در راستای بهبود فضای کسب و کار و ارتقاء واحدهای صنفی خود گام برمی داریم برنج پاکستانی در کیسه های طارم و هاشمی!/ کالای وارداتیِ صددرصد رانتی با ارز ترجیحی/ فوریتِ تک نرخی شدن کالا، برداشتن محدودیت واردات و رفع انحصار آن فلافلی های فوق لیسانسه و مردمی که وسعشان فقط به غذاهای ضعیف می رسد/ چه کسی مسئول قربانیانِ صدور جوازهای سامانه نوین اصناف است؟ خیزِ بلند صنف خرازی در توسعه کسب و کار با بهره گیری از هوش مصنوعی/ تجهیز اعضاء به ابزارهای نوین تخصیص ارز به شرکت های محدود یعنی غلبه رانت و انحصارگرایی بر رقابت سالم، اشتغال و کارآفرینی شرایط معافیت مشاغل از صدور صورت‌حساب الکترونیکی اعلام شد روند کاهشی قیمت حبوبات در بازار/ قیمت لوبیا چیتی به ۲۴۵ هزارتومان رسید مهلت استرداد اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده تمدید شد

16
جبار ایلکا، رئیس اتحادیه صنف چادردوزان و برزنت فروشانِ تهران:

حقِ عضویت اعضای اتحادیه به حساب چه کسی می رود؟/ شرایطِ بحرانی بازار و مشتری برای چادردوزانِ شهر

  • کد خبر : 5487
  • ۰۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۳
حقِ عضویت اعضای اتحادیه به حساب چه کسی می رود؟/ شرایطِ بحرانی بازار و مشتری برای چادردوزانِ شهر
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف تهران، سال های قبل مردم در تابستان و گرما برای مسافرت چتر و سایبان و چادر مسافرتی و میز مسافرتی می خریدند و الان هیچ علاقه ای به خرید نشان نمی دهند و در واقع توانایی و قدرت خرید پایین آمده و حتی اگر مسافرت هم بروند قید چادر در اشکال و کاربردهای متفاوت را زده اند.

بازار این صنف تعریفی ندارد و در بی رونقی محض به سر می برد؛ رکود شدیدی بر واحدهای صنفی، سایه افکنده و دارندگان کسب و کارِ چادردوزی و برزنت فروشی به گفته رئیس اتحادیه صنف مربوطه از شرایطِ موجود و بی کاری به شدت گلایه مند هستند. اما اینکه دلیل اصلی این رکود خفقان آور، تحریم است یا هر چیز دیگری به سیاست های اتخاذ شده توسط دولتمردان و مسئولان ذی ربط ارتباط پیدا می کند که ورود به آن بنا به اظهاراتِ جبار ایلکا، در این مقال نمی گنجد.

رئیس اتحادیه صنف چادردوزان و برزنت فروشان تهران با تاکید بر اینکه همکاران او به هیچ وجه از شرایط موجود راضی نیستند، به مشکلات ریز و درشت دیگری اشاره می کند که این اقتصاد ضعیف و روی خط بحران را قلقلک می دهد نظیر کارهایی که هر از چندگاهی سازمان صمت انجام می دهد. برای نمونه به گفته ایلکا، از سوی سازمان مربوطه به تمام همکاران او پیام هایی ارسال می شود که علاوه بر تعیین کردن حق عضویت آن ها، آدرس اینترنتی برای واریز مبلغ هم در ان مشخص شده.

رئیس اتحادیه صنف چادردوزان و برزنت فروشان، می گوید: واحدهای صنفی برای این روش از واریز باید سری به کافی نت هایی که این قسم کارها را انجام می دهند، بزنند از طرف دیگر ما مدرکی نداریم که لای پرونده آن ها بگذاریم تا مشخص شود این ها حق عضویت خود را پرداخت کرده اند و دیگر گرفتار درگیری های اداری نشویم.

ایلکا با تاکید بر رسیدگی عاجل، متذکر می شود که «این موضوعی ست که سازمان صمت جوابگوی آن نبوده و به نامه نگاری های در این خصوص هم بی اعتنایی کرده.»

او می پرسد که «این پول به حساب چه کسی می رود و در این میان و در این واریزهایی که برای سازمان صمت صورت می گیرد، ارقامی هم که به حساب اتحادیه برمی گردد کم می شوند؛ چه کسی آن  ها را برمی دارد؟»

البته به گفته رئیس اتحادیه صنف چادردوزان و برزنت فروشان، این معضل به اصناف و اتحادیه های دیگر هم مربوط می شود و مشخص نیست صمت برای چه و به چه دلیل این پول را برمی دارد.

اما بحث رکود شدید بازار به نبود مشتری هم ارتباط پیدا می کند. ایلکا، معتقد است: وقتی اجناس، گران می شوند، به شدت بر قدرت خرید مردم تاثیر می گذارد. سال های قبل مردم در تابستان و گرما برای مسافرت چتر و سایبان و چادر مسافرتی و میز مسافرتی می خریدند و الان هیچ علاقه ای به خرید نشان نمی دهند و در واقع توانایی و قدرت خرید پایین آمده و حتی اگر مسافرت هم بروند قید چادر در اشکال و کاربردهای متفاوت را زده اند.

اما در شرایط بحرانی بازار و مشتری از رئیس اتحادیه صنف چادردوزان و برزنت فروشان، می پرسیم که این امکان وجود ندارد که برای رونق یافتن و به جریان افتادن کسب و کار با سازمان ها، ادارات و نهادهایی که از این کالا استفاده می کنند وارد قرارداد ها و ثبت سفارش شوند؟

او پاسخ می دهد که سازمان مشخصی که کالاهای ما را مورد استفاده قرار می دهد، هلال احمر یا به طور مثال، ستاد مدیریت بحران وزارت کشور و نظیر آن، خودش کارگاه و کارخانه تولیدکننده خاص خودش را دارد و به واحدهای صنفی ما ارتباط پیدا نمی کند.

به این ترتیب، تنها همان مردم عادی باقی می مانند که آن ها هم بنا به همان دلایلی که ذکر شد، این کالا به کلی از سبد خانوارشان حذف شده. به نظر می رسد که در این شرایط، مسئولان باید فکری به حال واحدهای صنفی چادردوزان و برزنت فروشان کنند و خیلی سریع جهخت رفع مشکلات این واحدهای صنفی، چاره ای بیاندیشند.

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=5487
  • نویسنده : کیانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف تهران
  • 255 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.