• امروز : پنجشنبه, ۲۱ فروردین , ۱۴۰۴
  • برابر با : Thursday - 10 April - 2025
کل اخبار 1756اخبار امروز : 0

اطلاعیه ها

ترجیح خرید مصنوعات طلا به جای سکه و طلای آب شده/ بهترین جا برای سرمایه گذاری های خُردِ شهروندان پیگیری های اتحادیه تخفیف ۴۰ درصدی طرح ترافیک را به ۷۰ درصد رساند/ برای اولین بار تعداد صدورِ جواز از ابطال آن پیشی گرفت فعالیت های اتحادیه و تیم جدید نویدبخشِ سالی به دور از تلاطم برای همکاران صنفی خودروهایی که در بم معطل یک امضای وزارت صمت خاک می خورند و دولتی که دستش را از گلوی صنف برنمی دارد! وحدت مشکلات در همه صنوف/ در زبان از کمک به تولید کننده می گوییم و در عمل آن ها را تحت فشار قرار می دهیم رنگ هم کالای لوکس و زینتی شد/ بیش از ۶۰ درصد خانواده ها نظافت را جایگزین رنگ کرده اند هرجا فشارِ نرخ دستوری باشد فساد ایجاد می شود/ در حال حاضر هیچ ارگان تصمیم گیرنده ای نداریم/ نان سنگک را آزاد کنید سی و دومین نمایشگاه تخصصی آرایشی بهداشتی و عطریات از فردا در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود تداخل پلیس+۱۰ در کسب و کار عکاسان/ چرخه معیوب و غیرشفاف باید اصلاح شود عقب‌نشینی مردم از سرمایه‌گذاری در صنعت/ دولت و حاکمیت باید در کنار بخش خصوصی باشند و با آن رقابت نکنند رکود شدید در بازار/ مغازه‌ها تعطیل شده و آینده‌ای مبهم پیش روی ماست ورود سیب‌زمینی جنوب به بازار؛ کاهش قیمت در راه است قیمت میوه‌های نوبرانه از اردیبهشت متعادل می‌شود

14
غلامرضا صفرنژاد، رئیس اتحادیه صنف تهیه و توزیع کنندگان بلور چینی تهران:

جلوی واردات را گرفتیم که دست قاچاقچی را باز کنیم؟/ به این نمی گویند حمایت از تولید داخلی

  • کد خبر : 5295
  • ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۸
جلوی واردات را گرفتیم که دست قاچاقچی را باز کنیم؟/ به این نمی گویند حمایت از تولید داخلی
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف تهران، وقتی همه سیاست ها در انحصار تولید داخلی قرار داده می شود، حق انتخاب از مصرف کننده، گرفته می شود از طرفی ایجاد موانع در راه واردات به معنای حذف کالاهای مورد نظر نخواهد بود؛ این کالاها پیدا می شوند منتها در قالب قاچاق، ماشین های شوتی و تحت عناوینی چون ته لنجی؛ در واقع حمایت از تولید به بهای افزایش کالای قاچاق و بعضا بی کیفیت در بازار تمام شده.

اقتصاد خاموش جامعه ایرانی در همه صنوف، نمود بیرونی و عینی پیدا کرده. از حوزه مواد غذایی یا بحث درمان، اجاره مسکن که اولویت های اول یک خانوار هستند تا خدمات و کالاهای مربوط به درجه های بعدی اولویت، نظیر نگهداری، تعمیرات، خدمات خودرویی و موارد نظیر آن.

به این ترتیب محصولات بلور چینی درالویت چندم نیاز خانوار قرار می گیرد که با این همه به گفته غلامرضا صفرنژاد، رئیس اتحادیه این صنف تهیه و توزیع کنندگان بلور در تهران، دلیلی بر رکود این بازار نمی شود.

او با اشاره به افزایش نرخ ارز، فشار مضاعفی که از سال ۱۴۰۰ در مورد تغییر نرخ ارز به وجود آمد، عدم واردات کالایی که نیاز همکاران صنفی او بوده، بر این نکته تاکید می کند که هر چیزی که در انحصار باشد زمینه ساز ایجاد خطا خواهد شد.

صفرنژاد که از حامیان تولید داخلی  و سرمایه گذاران عرصه اقتصاد دانش بنیان است، به عنوان نماد یک فرد در بحث تولید این واحدها و استارت آپ های فعال، حمایت از تولید داخلی را در عدم واردات معنا نمی کند و می گوید که « این دلیل نمی شود که از رشد جلوگیری کنیم؛ ما تمام قد ایستاده ایم؛ حمایت می کنیم و جلو می رویم اما نمی توانیم از تکنولوژی دنیا عقب بمانیم.»

رئیس اتحادیه صنف تهیه و توزیع کنندگان بلور چینی تهران که از طریق رایزنی در حوزه دانشگاه در ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای جوانان داشته، با تاکید بر اینکه نمی توان از داشته های جهانی فاصله گرفت، می گوید: وقتی همه چیز را در انحصار تولید داخلی قرار می دهیم، حق انتخاب را از مصرف کننده می گیریم.

اما ایجاد موانع در راه واردات به معنای حذف کالاهای مورد نظر در بازار نیست؛ صفرنژاد می گوید که این کالاها پیدا می شوند منتها در قالب  مسافری، قاچاق، ماشین های شوتی و موارد دیگری نظیر آن.

او در توصیف فضای ایجاد شده و نتایج آن، می افزاید: اینکه جنس ها را به صورت خام ری برند کنند و در بازار به عنوان بار اورجینال بفروشند، عواقبی هم برای مصرف کننده در  خصوص کیفیت کالا و یا مغایرت آن با اصل جنس؛ شکایاتی که به اتحادیه آورده می شود، دال بر این مطلب است.

تاکید رئیس اتحادیه صنف تهیه و توزیع کنندگان بلور چینی تهران بر این موضوعی است که ما باید حق انتخاب را به مصرف کننده بدهیم، با ذکر نمونه ای سعی می کند این حق انتخاب مصرف کننده را باز کند: یکی دوست دارد ماشین ایرانی سوار شود اندازه بضاعتش، یکی دوست دارد پایین ترین مدل را انتخاب کند و یکی می خواهد ماشین دیگری با آپشن های متفاوت داشته باشد؛ یکی هم می گوید که بضاعتش را دارد و می خواهد ماشین خارجی بخرد و طبعا بهایش را هم می دهد؛ کمرگی، مالیات، عوارض، نرخ تورم و…

او تصریح می کند که «این حق انتخاب در صنف من گرفته شده و یک فشار مضاعفی به مصرف کننده من رسیده.»

صفرنژاد، می گوید: اگر قرار است وارداتی انجام شود نباید این معنا را بدهد که می خواهیم تولیدات داخلی خود را سرکوب کنیم، ما می خواهیم بازارمان به اندازه نیاز مرتفع شود.

او با اشاره به حساسیت کالای صنف خود که بسته های جهیزه نوعروسان و خانوارها هستند، می گوید: نه اینکه کیفیت محصولات تولیدکننده چینی و کریستال و اوپال، پایین باشد اما باید سر و سامانی داده شده و زنجیره تولیدی برای این ها تعریف شود، برند سازی های لازم برای آن ها انجام بگیرد و واقعیت آن ها برای مخاطب هویدا شده، در کنار آن به مشتری هم حق انتخاب بدهیم؛ چطور ما به مشتریان خودرو این حق انتخاب را می دهیم که از ماشین های خارجی استفاده کنند ولی در بقیه صنوف این اجازه را نمی دهیم؟

از طرف دیگر به گفته رئیس اتحادیه صنف تهیه و توزیع کنندگان بلور چینی تهران، دولت هم می تواند عوارض و گمرکش را بگیرد تا بحث دسترس پذیری هم مرتفع شود نه این که در انحصار کالاها یا اشخاصی با عناوین ته لنجی یا شوتی یا هرچیز دیگری که اسمش را می خواهید بگذارید  قرار بگیرد و بعد نشود آمار آن را هم داشته باشید.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=5295
  • نویسنده : کیانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف تهران
  • 293 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.