• امروز : جمعه, ۱۵ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 5 July - 2024
کل اخبار 987اخبار امروز : 0
10

بسته شدن سایت ثبت نام بیمه رانندگان از سال ۹۳/ در هدفمندی یارانه ها برای ماشین های راهسازی سهمیه سوخت مقرر نشده است

  • کد خبر : 50
  • 16 می 1402 - 0:00
بسته شدن سایت ثبت نام بیمه رانندگان از سال ۹۳/ در هدفمندی یارانه ها برای ماشین های راهسازی  سهمیه سوخت مقرر نشده است
رئيس اتحاديه کاميون هاي کمپرسي و ماشين هاي راهسازي تهران گفت:دو سال نامه نگاري و مراجعه به مراجع مختلف براي حل مشکلات بيمه و سوخت تاکنون بي نتيجه بوده است. براي تامين سوخت ماشين راه‎سازي دچار مشکل شده ايم؛ چون در برنامه هدفمندي يارانه ها براي اين ماشين ها سهميه سوخت تعيين نشده است؛ ضمن اينکه از سال 93 سايت ثبت نام بيمه رانندگان بسته شده و رانندگان جديد بيمه نمي شوند.

سیدحسن هاشمی، رئیس اتحادیه کامیون های کمپرسی و ماشین های راهسازی تهران در گفت وگو با پایگاه خبری اتاق اصناف تهران در خصوص کسب و کار و مشکلات صنف خود گفت: صنف ما دارندگان و رانندگان کامیون های کمپرسی و ماشین های سنگین راهسازی مانند بیل مکانیکی، لودر، بولدوزر و غلطک است که در پروژه های عمرانی، ساختمانی و راهسازی فعالیت می کنند.

هاشمی با بیان اینکه این شغل، شغل بسیار سخت و طاقت فرسایی است افزود: با توجه به اینکه در تهران فعالیت این ماشین ها در روز ممنوع است ساعت کار صنف ما از ۱۰ شب شروع و تا ۵صبح ادامه دارد که همین مورد سختی کار را چند برابر می کند.

وی با اشاره به چالش های عمده صنف متبوع خود اظهار کرد: در این صنف سه مشکل اساسی و مهم داریم که دو سال است که برای حل آنها در تلاشیم. بارها حضوری با مرکز مرتبط جلسه برگزار کرده ایم. بیشتر از ۲۰۰ نامه به تمام مراجع ذیصلاح از استانداری گرفته تا وزارتخانه های، کار و رفاه اجتماعی، صمت، راه و شهرسازی فرستاده ایم ولی تاکنون هیچ کدام به نتیجه مثبت و کارآمدی نرسیده است.

رئیس اتحادیه کامیون های کمپرسی و ماشین های راهسازی تهران افزود: یکی از چالش ها بیمه رانندگان است. از سال ۹۳ تاکنون سایت ثبت نام بیمه ناوگان بسته شده و هیچ راننده ای را بیمه نمی کنند. بیمه رانندگان به این صورت است که ۵۰درصد از حق بیمه را دولت به عنوان یارانه پرداخت می کند، ولی الان دولت دیگر حاضر به پرداخت این یارانه نیست و می گوید برای دولت بار مالی دارد. به همین علت دیگر هیچ راننده ای را بیمه نمی کنند. مگر اینکه بخواهد به طور کاملا آزاد خود را بیمه کنند که باید ماهی دو میلیون تومان پرداخت کنند، که با توجه به حقوق کم رانندگان و مخارج سنگین زندگی این یک فشار مضاعف برای آنان خواهد بود.

هاشمی تصریح کرد: رانندگی جز مشاغل سخت و پرخطر محسوب می شود. احتمال وقوع حادثه منجر به فوت یا بیماری به علت سختی کار و از کار افتادگی زودتر از موعد در این شغل زیاد است، حال اگر بیمه نباشند علاوه بر نداشتن آرامش روانی، هزینه های سنگین درمان و عدم وجود حقوق بازنشستگی را خود و خانواده هایشان متحمل شوند.

او در ادامه به مشکل تامین سوخت ماشین های سنگین راهسازی اشاره کرد و افزود:: مشکل بزرگ دیگر ما تامین گازوئیل ماشین های سنگین راهسازی مثل لودر، بولدوزر و بیل مکانیکی است. در زمان هدفمندی یارانه ها، برای ماشین های سنگین نه کارت سوخت صادر شد و نه سهمیه ای برای این ماشین ها تعیین گردید. در زمان ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد برای ماشین های تحت پوشش اتحادیه سهمیه ای در نظر گرفته شد که با حواله به آنها سوخت دولتی تحویل می شد. ولی بعد از آن همین سهمیه هم قطع شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر گازوئیل دولتی لیتری ۳۰۰ تومان است و با توجه به اینکه ماشین های راهسازی قابلیت تردد در شهر را ندارند و باید سوخت به محل استقرار این ماشین ها برده شود همین برای ما بسیار مشکل زا شده است. بعد از دو سال سعی و تلاش برای گرفتن سوخت دولتی برای این ماشین ها با شرکت نفت مقرر شد که محل مشخصی را تعیین کنیم و در آنجا تانکر نگهداری سوخت قرار دهیم و اتحادیه با توجه به کارکرد، سوخت به ماشین های تحت پوشش سوخت دولتی تحویل دهد. ولی بعد از انجام این کارها وتحمل مشقات بسیار و برداشتن موانع قبل از اجرایی شدن این پروژه مدیر شرکت هدفمندی سوخت عوض شد و مدیر جدید حاضر به اجرای این پروژه نشد و بازهم ما به در بسته خوردیم.

هاشمی با اشاره به اینکه گاهی مجبوریم گازوئیل مصرفی ماشین های راهسازی را از بازار آزاد و به قیمت لیتری ۱۰هزار تومان تهیه کنیم اضافه کرد: یک باک این ماشین ها که ۴۰۰ لیتر است ۴ میلیون تومان می شود. مقرر گردیده که دارندگان ماشین های راهسازی در سامانه صدف ثبت نام کنند تا بعد از بررسی های لازم سهمیه دولتی به آنها تعلق بگیرد که این سامانه هم مشکلات دیگری را به وجود آورده است.

رئیس اتحادیه کامیون های کمپرسی و ماشین های راهسازی تهران تصریح کرد: دو نرخی شدن گازوئیل باعث فساد و ایجاد رانت شده و نتیجه آن قاچاق سوخت است.

هاشمی همچنین به مشکلات دیگر صنف مانند گرانی لاستیک ،گرانی و کمبود قطعات یدکی و حمل پسماندهای ساختمانی توسط کمپرسی ها اشاره کرد و گفت: حمل پسماندهای ساختمانی توسط کمپرسی یکی دیگر از مشکلات لاینحل صنف ما شده است. برای حمل پسماند باید از سازمان پسماند شهرداری مجوزی به اسم مسیر بگیریم. اداره پسماند با کمک نیروی انتظامی رانندگانی را که پسماند را در جایی غیر از محل تعیین شده تخلیه می کنند را توقیف و به مراجع قضایی تحویل می دهند و به پرداخت جریمه های سنگین محکوم می کنند.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=50

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.