• امروز : چهارشنبه, ۶ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 26 June - 2024
کل اخبار 967اخبار امروز : 3
4
با حضور مسئولان فرمانداری و هلال‎احمر، رئيس، هيئت رئيسه اتاق اصناف و اکثريت روساي اتحاديه هاي صنفي تهران؛

دوازدهمین اجلاس ماهانه اتاق اصناف تهران برگزار شد

  • کد خبر : 4296
  • 26 می 2024 - 14:20
دوازدهمین اجلاس ماهانه اتاق اصناف تهران برگزار شد
دوازدهمین اجلاس ماهانه اتاق اصناف تهران با حضور سعید بشیری، معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، حسن میرزایی، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان تهران، ولی‎اله جعفری رئیس اداره اصناف سازمان صمت، حمیدرضا رستگار، رئیس و هیئت رئیسه اتاق اصناف تهران و اکثریت روسای اتحادیه‎های صنفی تهران امروز 6 خرداد 1403 در سالن اجتماعات اتاق برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حمیدرضا رستگار، رئیس اتاق اصناف تهران ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان در سانحه هوایی سقوط بالگرد گفت: دولت شهید جمهور در سخت‎ترین شرایط، تلاش خود را به کار گرفت تا امور مردم و مملکت به شکلی مطلوب و به نحو احسن انجام بگیرد که شهادت رئیس دولت موید این نکته مهم است.

رئیس اتاق اصناف تهران همچنین به برگزاری مراسم یادبودی از سوی اتاق اصناف تهران در راستای بزرگداشت یاد و خاطره شهدای خدمت و شهید آیت‎الله سید ابراهیم رئیسی روز دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ در مسجد امام خمینی(ره) بازار بزرگ تهران اشاره کرد.

در این اجلاس که اتاق اصناف تهران میزبان برخی مدیران و مسئولان فرمانداری و هلال‎احمر بود، ابتدا سعید بشیری، معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تهران در سخنانی با قدردانی از مشارکت و همکاری جامعه بزرگ اصناف در مدیریت و اداره شهری گفت: در هر مسئله و اتفاقی که برای شهر رخ می‎دهد اصناف همیشه تاثیرگذارترین و مهمترین گروه بودند که کنار مدیریت بحران قرار گرفته‎اند.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تهران تاکید کرد: اصناف فارق از اینکه همکاری در امور و مدیریت شهری بویژه به هنگام وقوع یک حادثه و یا اتفاق غیرمترقبه تکلیفش باشد، فقط من باب همکاری و مشارکت برای امداد و کمک رسانی در صحنه پای کار و کنار ما بوده است.

بشیری تصریح کرد: حضور و مشارکت جامعه اصناف در تمام امور مربوط به مدیریت شهری موجب شده است که وضعیت‎های بحرانی و خاص به شکلی مطلوب‎تر، بهینه و اصلاح شود؛ لذا مدیریت شهری همیشه نیازمند همکاری و مشارکت آنها بوده و است.

وی با اشاره به تشکیل «ستاد مدیریت بحران کلانشهر تهران» افزود: این ستاد به طور خاص در کشور ایجاد شده که در تهران مسئولیت مستقیم آن با شخص وزیر کشور است. ستاد مذکور از کارگروه‎های تخصصی تشکیل شده و در سطوح عالی اداره می شود که اصناف بویژه می توانند در کارگروه پشتیبانی و منابع انسانی آن مفید و موثر باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تهران با تشریح چرخه مدیریت بحران بیان کرد: مسلما در کلیه مراحل این چرخه از پیشگیری، پیش‎بینی، پشتیبانی، آماده‎سازی و تامین، اصناف می‎توانند کارگشا و موثر باشند؛ لذا همکاری اصناف با مدیریت و پشتیبانی ستاد مدیریت بحران کلانشهر تهران در قالب تشکیل کارگروهی بسیار کارساز خواهد بود.

بشیری با تاکید بر تشکیل جلسات هم‎اندیشی و همکاری فی مابین مدیریت بحران شهری، اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی ادامه داد: اتحادیه‎های صنفی می‎توانند با معرفی یک نماینده تام‎الاختیار به این ستاد، همکاری در ارسال اطلاعات مربوط به پتانسیل های موجود در اتحادیه‎ها، همکاری در پشتیبانی حوادث آتی و تامین منابع منابع و خدمات، افزایش اطلاعات ایمنی، پشتیبانی و پیش‎گیری در زیرمجموعه خود بسیار تاثیرگذار باشند.

در ادامه اجلاس رئیس اتاق اصناف تهران ضمن اعلام آمادگی اتاق اصناف و اتحادیه‎های صنفی، جهت همکاری و مشارکت با مدیریت کلان‎شهر تهران گفت: مسلما کلان‎شهر تهران با توجه به گستردگی و ویژگی‎های بی‎شماری شهری و جمعیتی، نیاز به دقت بسیار در اداره امور دارد که امیدواریم با تشکیل کارگروه مورد نظر همکاری و مشارکت مفید و مطلوبی در زمینه های مختلف و مورد نیاز صورت گیرد.

در دوازدهمین اجلاس ماهانه اتاق اصناف تهران و بعد از ایراد سخنان ناطقین قبل از دستور، روسای اتحادیه‎های صنفی، وارد دستور جلسه شده و پس از بررسی پیشنهادات و نظرات موافق و مخالف تصمیمات لازم را اتخاذ کردند.

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=4296

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.