• امروز : جمعه, ۱۵ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 5 July - 2024
کل اخبار 987اخبار امروز : 0
7

پیدایش پدیده زیرفروشی با کاهش تقاضا و نیاز به نقدینگی/ تعدد سامانه های جزیره ای باعث افزایش هزینه های مدیریت کسب وکار شده است

  • کد خبر : 42
  • 17 می 1402 - 0:00
پیدایش پدیده زیرفروشی با کاهش تقاضا و نیاز به نقدینگی/ تعدد سامانه های جزیره ای باعث افزایش هزینه های مدیریت کسب وکار شده است
رئيس اتحاديه ابزارفروشان تهران در بيان وضعيت بازار صنف گفت: به دليل کاهش تقاضا، نياز به نقدينگي براي عمل به تعهدات مالي و کاهش حجم فروش با پديده اي به نام زيرفروشي مواجه هستيم

مهدی باقرپور، رئیس اتحادیه ابزارفروشان تهران در گفت وگو با پایگاه خبری اتاق اصناف تهران با بیان مطلب فوق اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل محقق نشدن انتظارات افزایش تقاضا و نیاز به نقدینگی برای عمل به تعهدات مالی و کاهش حجم فروش با پدیده ای به نام زیرفروشی مواجه هستیم که در آن کالا به قیمتی پایین تر از قیمت خرید، فروخته می شود.

وی تصریح کرد: این پدیده می تواند تبعات خطرناکی برای صنف ایجاد کند که دامن زدن به رکود بیشتر یکی از این تبعات خواهد بود.

به گفته رئیس اتحادیه ابزارفروشان تهران افزایش نرخ ارز در سال جاری و افزایش قیمت محصولات صنعتی و کاهش قدرت خرید مشتریان عمومی، بخشی از تقاضا را به سمت تعمیر ابزارآلات سوق داده است.

باقرپور وضعیت کسب و کار در صنف ابزارفروشان را این چنین شرح داد: معمولا به طور سنتی در ابتدای هر سال کارخانه جات و صنایع مختلف اقدام به تهیه ابزارآلات و تجهیزات صنعتی مورد نیاز سالانه خود می کنند و همچنین با توجه به هدف گذاری مدبرانه رهبر معظم انقلاب در سال جاری با نام رشد تولید و مهار تورم انتظار می رفت با حجم قابل قبولی از تقاضا روبه رو باشیم؛ اما این چنین نشد و رکود بی سابقه ای بر بازار حاکم است.

وی در بیان دلایل رکود حاکم بر بازار بیان کرد: دلایل زیادی برای این رکود متصور است. اول اینکه افزایش نرخ ارز در سال جاری و سال گذشته و به تبع آن افزایش قیمت محصولات صنعتی و کاهش قدرت خرید مشتریان عمومی، بخشی از تقاضا را به سمت تعمیر ابزارآلات سوق داده است.

رئیس اتحادیه ابزارفروشان تهران ادامه داد: همچنین سیاست های پولی -انقباضی دولت و کاهش نقدینگی در صنایع، مشتریان بزرگ که عموما بخش های صنعتی دولتی هستند را از خرید منصرف کرده است.

باقرپور به موضوع سامانه اصناف هم اشاره ای کرد و گفت: مطلب دیگر تعدد سامانه های جزیره ای است که اصناف مختلف با آن روبه رو هستند و باعث افزایش هزینه های مدیریت کسب وکار شده است. بهبود محیط کسب وکار به معنای واقعی یعنی هوشمند و خودکار نمودن سامانه های متعدد که در نهایت هدف، کنترل مسیر کسب و کار را دارند. در حال حاضر سامانه های متعدد اطلاعات را از واحدهای صنفی دریافت می کنند، اما به دلیل تفاوت تحلیل و یکپارچه نبودن نمی توانند خروجی مناسبی ایجاد کنند. بنابراین علیرغم افزایش هزینه برای مدیران کسب و کار نمی توانند نقش حمایتی از کسب و کارها را ایفا کنند.

رئیس اتحادیه ابزارفروشان تهران به موضوع مالیات ها هم پرداخت و گفت: با توجه به اینکه بتازگی فصل ارسال

اظهارنامه های مالیاتی را پشت سر گذاشته ایم باید مراتب سپاس خود را از ریاست محترم سازمان امور مالیاتی و همکاران ایشان بابت حسن نیت و همکاری با اتحادیه های صنفی ابراز کنم. البته افزایش مالیات تشخیصی و همچنین اعمال جرائم ماده ۱۶۹ که طبق قانون مشمول کسبه خرد نمی شود با عنایت به افزایش نرخ ارز و کالا می توانست با دقت بیشتری انجام شود.

باقرپور بیان کرد: متاسفانه از سال ۱۳۹۷ علیرغم تذکرات دلسوزانه و پیگیری های اتحادیه، ثبت سفارش و واردات ابزارآلات دستی که یکی از مهمترین سرشاخه های ابزار هستند همچون انبردست، سیم چین، ترکمتر، بکس، سوهان و … ممکن نیست پر واضح است که این تصمیم به دلیل عدم کفایت تولیدات داخل، بخشی از تقاضا را از بازار خارج و به سمت فضای مجازی و عرضه کالای بی کیفیت و قاچاق سوق می دهد.

رئیس اتحادیه ابزار فروشان در پایان تصریح کرد: امیدواریم در آینده نزدیک با اتخاذ سیاست های صادرات محور بر اساس فرآوری منابع معدنی و زیرزمینی هم زمان با ثبات نرخ ارز شاهد افزایش تحرک و تقاضا در بازار باشیم.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=42

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.