• امروز : دوشنبه, ۵ آذر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 25 November - 2024
کل اخبار 1423اخبار امروز : 0

اطلاعیه ها

با ۱۰ متر جا چندین جواز می گیرند تا در انتخابات شرکت کنند/ ما منافع صنف را بر خود ارحج می دانیم اصناف عامل آلودگی تهران نیستند/ توقف مازوت‌سوزی در نیروگاه‌ها، آلودگی را کاهش نمی‌دهد/ با تکرار خاموشی، فعالیت اصناف با مشکلات بسیاری روبرو خواهد شد همکاری سازمان امور مالیاتی با اتحادیه عطار و سقط فروشان جایِ قهوه در قهوه خانه است/ کافه عربی یکی از واحدهایِ صنفی ماست اتفاقات بزرگ در اقتصادِ اصناف کشور با کمک بانوان/ اتحادیه خرازی اولین «کانون بانوان صاحب جوازِ کسب» را افتتاح کرد مالکان، پیچِ سرقفلی را فشرده و صاحبان کسب و کار را به ستوه آورده اند/ شهرداری محل کسب این افراد را با بلوک سیمانی مسدود کرده گوشت را گران کردید مردم به سمت سوسیس و کالباس رفتند/ حالا شهروندان از خرید فرآورده های گوشتی هم محروم شده اند/ با وجود کیفیت، صادراتمان به افغانستان و عراق محدود شده! بازار کالاهای اساسی ایران تاثیری از بازگشت ترامپ نمی‌گیرد/ برای اقتصاد ایران دموکرات‌ها تهدید جدی‌تری هستند همکاری سازمان امور مالیاتی با اتحادیه عطار و سقط فروشان تسهیل دسترسی به لاستیک برای متقاضیان/ لزوم اتخاذ تدابیر ویژه از سوی دولت برای مقابله با واردات غیرقانونی لاستیک

11
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران:

دخالت‌‎های دولتی عامل نابسامانی در بازار لوازم یدکی خودرو

  • کد خبر : 4156
  • ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۹:۵۵
دخالت‌‎های دولتی عامل نابسامانی در بازار لوازم یدکی خودرو
سیداحمد حسینی، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران معتقد است در حال حاضر تخصیص ارز، دخالت وزارت صمت و رکود، سه چالش اصلی این روزهای بازار لوازم یدکی است درحالی‌که با وجود گذشت دو ماه از سال جاری، همچنان وزارت صمت ارز موردنیاز تجار و واردکنندگان لوازم و قطعات یدکی را تخصیص نداده است.

هم‌اکنون بالغ‌بر ۸۰درصد قطعات یدکی یا مواد اولیه قطعات تولید داخل، وارداتی است؛ روندی که با افزایش نرخ ارز و عدم تخصیص آن قطعا تاثیر مستقیمی بر قیمت‌ قطعات داشته و ادامه آن بر جریان قیمتی در بازار قطعات سال جاری هم تاثیر خواهد گذاشت.

سوءمدیریت عاملی در نابسامانی در بازار لوازم قطعات یدکی به‌خصوص مونتاژی‌ها می دانیم. پیش‌بینی می‌شود با ادامه روند تخصیص ارز و جریان تورم طی هفته‌های جاری بازار لوازم یدکی نیز دستخوش افزایش قیمت شود.

درحال‌حاضر بازار لوازم یدکی در بلاتکلیفی و رکود شدیدی قرار دارد. هم اکنون تخصیص ارز، دخالت وزارت صمت و رکود، سه چالش اصلی این روزهای بازار لوازم یدکی است درحالی‌که با وجود گذشت دو ماه از سال جاری، همچنان وزارت صمت ارز موردنیاز تجار و واردکنندگان لوازم و قطعات یدکی را تخصیص نداده است.

واردات خودروهای چینی دومین چالش امروز بازار لوازم یدکی

به‌نظر من در بحث چالش‌های بازار لوازم یدکی واردات خودروهای چینی به دومین چالش امروز بازار لوازم یدکی تبدیل شده است. واردات این خودروها بدون‌هماهنگی یا مشورت با کارشناسان خبره این صنف مسلما چالش تامین قطعه یدکی را در بازار این خودروها ایجاد خواهد کرد.

برنامه شهرداری تهران برای واردات چندهزار دستگاه تاکسی برقی اشاره جای بحث و بررسی دارد.

در صورت تردد خودروهای برقی در ناوگان حمل‌ونقل عمومی و بروز هر گونه حادثه و تصادف و خرابی این خودروها در سطح شهر، قطعات بدنه آنها چگونه تامین خواهد شد؟ آیا اصولا برنامه‌ای برای تامین خدمات پس از فروش و تهیه قطعات تاکسی‌ها برقی در نظر گرفته شده است؟

نسبت‌به واردات خودروهای چینی بدون گارانتی، وارانتی و خدمات پس از فروش هم انتقادات بسیاری وارد است.

در سال‌های گذشته و زمانی که خودروهایی با برند هیوندای، کیا و حتی تویوتا به کشور وارد می‌شد عمدتا با معضل کمتری در تامین و تهیه قطعات و خدمات این خودروها مواجه می‌شدیم درحالی که امروز قیمت گیربکس یک خودرو چینی با کیفیتی کمتر، گران‌تر از گیربکس خودروهایی از برند کیا و هیونداست.

بازار با مشکلات بسیاری مواجه است اما تصدی دولت در بازار لوازم یدکی عامل بسیاری از مشکلات این بازار بوده است.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=4156

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.