• امروز : جمعه, ۱۵ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 5 July - 2024
کل اخبار 987اخبار امروز : 0
6

۲۰ درصد از اعضای صنف امانت‌فروشان ریزش کردند/ امانت‌ فروشان تحت تاثیر مشکلات معیشتی و فروش کالای دست دوم در فضای مجازی

  • کد خبر : 40
  • 17 می 1402 - 0:00
۲۰ درصد از اعضای صنف امانت‌فروشان ریزش کردند/ امانت‌ فروشان تحت تاثیر مشکلات معیشتی و فروش کالای دست دوم در فضای مجازی
طبق گفته‌ هاي رئيس اتحاديه سمساران و امانت ‌فروشان تهران هرچند تقاضا در اين صنف نسبت به سال قبل رشد 10 درصدي داشته، اما سمساران هم تحت تاثير افت تقاضاي کالاي دست دوم در پي کاهش قدرت خريد مردم هستند.

داود عبداللهی فرد، رئیس اتحادیه سمساران و امانت فروشان تهران گفت: به طور کلی زمانی که کالای نو گران می شود، مردم بیشتر به کالای دست دوم رجوع می کنند ؛ اما با توجه به اینکه اختلاف قیمت بین کالای نو و دست دوم زیاد شده، افراد سعی می کنند تا زمانی که کالای شان فرسوده نشده از وسایلی که دارند بهره برداری کنند. تا وقتی کالا فرسوده می شود چاره ای نیست و مجبورند به دنبال جایگزین باشند.

وی با بیان اینکه تقاضای کالای دست دوم به فصل هم بستگی دارد، گفت: در فصل تابستان معمولاً تقاضای کولر و یخچال و فریزر دست دوم بیشتر است. به طور کلی تقاضا برای کالای برقی دست دوم بیشتر است؛ اما در آستانه شب عید و پایان سال بیشتر لوازم چوبی، ویترین، مبلمان و لوازم مشابه دست دوم تقاضا دارد.

رئیس اتحادیه سمساران و امانت فروشان با اشاره به کاهش قدرت خرید مردم، گفت: به همین دلیل نمی توان گفت تقاضا برای کالای دست دوم هم خیلی زیاد شده است. برآوردها و مشاهدات میدانی نشان می دهد نسبت به سال گذشته حدود ۱۰ درصد تقاضای این صنف بیشتر شده است.
وی افزود: صنف امانت فروشان هم تحت تاثیر مشکلات معیشتی قرار گرفته و مشکل دوم این صنف هم فروش کالای دست دوم در شبکه های اجتماعی است. طوری که بعد از ظهور این سایت ها حدود ۲۰ درصد اعضای صنف امانت فروشان ریزش کردند.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=40

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.