• امروز : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 13 May - 2024
کل اخبار 876اخبار امروز : 3
3
محسن مبرا، رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان بستنی، آبمیوه و نوشابه‌های تهران:

افزایش حدود 20 درصدی نرخ بستنی و آبمیوه/ قیمت‌ها را خیلی افزایش ندادیم که بتوانیم صنفمان را زنده نگه داریم/ گره‌خوردن نشاط اجتماعی با حمایت از این صنف

  • کد خبر : 3744
  • 14 آوریل 2024 - 16:23
افزایش حدود 20 درصدی نرخ بستنی و آبمیوه/ قیمت‌ها را خیلی افزایش ندادیم که بتوانیم صنفمان را زنده نگه داریم/ گره‌خوردن نشاط اجتماعی با حمایت از این صنف
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف تهران، امسال باتوجه به این‌که فصل گرما خیلی زودتر و با آغاز بهار شروع شد، به سراغ صنف تولیدکنندگان و فروشندگان بستنی، آبمیوه و نوشابه‌های تهران رفته‌ایم تا همزمان با فصل رونق کاسبی، در گفتگویی با محسن مبرا، رئیس اتحادیه این صنف از او، وضعیت و میزان افزایش قیمت در سال جدید را جویا شده‌ایم.

با درنظرگرفتن مشکلات و چالش‌های پیش پای این صنف که از سال گذشته ادامه داشته‌اند، چشم‌اندازِ رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان بستنی، آبمیوه و نوشابه‌های تهران، نسبت به روزگار پیشِ روی این صنف، واحدهای صنفی و اعضای اتحادیه، همچنین میزان استقبال مخاطب با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی در زندگی روزمره را مورد بحث و بررسی قرار دادیم.

رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان بستنی، آبمیوه و نوشابه‌های تهران با اشاره به شرایط فعلی و اوضاع نامناسب اقتصادی که حالا دیگر مشمول حال همه اصناف شده، می‌گوید: در سال جدید، هزینه‌هایی نظیر حقوق کارمندان، مالیات، بیمه و غیره به اعضای صنف فشار مضاعف، وارد کرده است، با این همه با توجه به نظرخواهی و نظرسنجی‌های انجام شده، قرارشد حدود 20 درصد، قیمت‌ها را افزایش ‌‌دهیم و این در حالی است که اقلام مورد نیاز و مواد اولیه برای تولیدات این صنف بسیار گران‌تر از این حرف‌هاست. به گفته محسن مبرا، این تعیین نرخ با وجود ضرر و زیانی که واحدهای صنفی از جانب آن، متحمل خواهند شد، به منظور حمایت از مصرف‌کننده و حفظ مخاطب و مشتری صورت‌گرفته است.

با وجود گرانی‌های تصمیمی به افزایش آنچنانی قیمت نداریم/ زعفران کیلویی 90 میلیون تومان است

اما همیشه افزایش قیمت‌ها بر خرید مردم و کوچک‌شدن سند خانوار آن‌ها تاثیر گذاشته است. این اتفاق در خصوص بستنی، آبمیوه و نوشابه‌ها هم مصداق پیدا کرده است. از رئیس اتحادیه صنف مربوطه میزان این تاثیرگذاری در سال گذشته را جویا شده و می‌خواهیم بدانیم چه چشم‌اندازی برای سال جدید در این زمینه وجود دارد؟

محسن مبرا، می‌گوید: صنف ما سال به سال در حال تحلیل‌رفتن است و  کسب و کارمان متاثر از موضوعات اقتصادی، اجتماعی و نیز مسائل روزمره، اوضاع بدی را پشت سر گذاشته.

او در خصوصِ سال جدید، اظهار امیدواری می‌کند که با ثبات قیمت‌ها، واحدهای صنفی هم به وضعیتی نزدیک شوند که علاوه بر اینکه کالاهایشان در دسترس مخاطب قرار می‌گیرند، خود نیز متضرر نشوند.

رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان بستنی، آبمیوه و نوشابه‌های تهران به زعفران کیلویی 90 میلیون تومان اشاره می کند که یکی از مواد اولیه و مورد نیاز در کالاهای تولیدی آن‌هاست، مواد دیگر هم از قیمت‌های پایینی برخوردار نیستند و از طرف دیگر اجاره‌‌ها و سایر هزینه‌ها هم که اضافه شود به گفته او واقعا افزایش 20 درصدی قیمت‌ها برای ادامه کار واحدهای صنفی صرف نمی‌کند و تنها همان حفظ مشتری و روشن‌نگه‌داشتن چراغ این واحدهای صنفی نوستالژیک و با اصالت ایرانی و زنده‌نگه‌داشتن صنف تولیدکنندگان و فروشندگان بستنی، آبمیوه و نوشابه‌های تهران است که منجر به ادامه کار در این شرایط می‌شود.

کاری نکنیم مردم توان رفتن به کافه‌ها، بستنی‌ و آبمیوه‌فروشی‌ها را نداشته باشند

یکی دیگر از دلایلی که به گفته رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان بستنی، آبمیوه و نوشابه‌های تهران، منجر به ادامه کار و مایوس نشدن می‌شود، تاثیر این صنف در ایجاد نشاط اجتماعی است.

به گفته مبرا، کالای مرتبط با این صنف نظیر بستنی، نوشیدنی‌های شیرین، قهوه و غیره، حالتی تفننی، روح‌بخش و نشاط‌آفرین در افراد ایجاد می‌کنند اما اگر قرار باشد مردم حتی توان رفتن به کافه‌ها، بستنی‌ و آبمیوه‌فروشی‌ها را نداشته باشند و همین دلخوشی‌های اندک هم از آن‌ها گرفته شود، دیگر رمقی برای آن‌ها نمی‌ماند و از نظر روحی ضعیف می شوند چراکه نشاط، یکی از فاکتورهای مهم هر جامعه‌ای است و باید حتما درنظر گرفته شود و به گفته مبرا، این صنف از این لحاظ باید مورد توجه و حمایت قرار بگیرد.

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=3744

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.