• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل اخبار 1030اخبار امروز : 0
9
حسین جوانمرد مداینی، رئیس اتحادیه صنف نقاشان خودرو:

۱۴۰۳هم سال سختی خواهد بود/ اعضای واحدهای صنفی ما همچنان مشمول مشاغل سخت نشده‌اند

  • کد خبر : 3668
  • ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۰
۱۴۰۳هم سال سختی خواهد بود/ اعضای واحدهای صنفی ما همچنان مشمول مشاغل سخت نشده‌اند
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف تهران، اکثر صنوف یا شاید تقریبا همه آن‌ها شبِ عید و بازارِ خوبی نداشته‌ و ادامه روند رکودِ سنگین سال گذشته را تجربه کرده‌اند که منجر به ورشستگی تعدادی از واحدهای صنفی شده است. به نظر می‌رسید که تعطیلات نوروز و افزایش تصادفات تا حدودی منجر به رونق صنوف مرتبط با تعمیرات خودرو شده باشد که حسین جوانمرد مداینی، رئیس اتحادیه صنف نقاشان خودرو، به ما توضیح می‌دهد که این یک روال عادی کاری و مربوط به پیک آن در برهه‌های زمانی خاصی است و نمی‌توان از روی آن در خصوص رونق یا عدم رونق فعالیت‌های کاری یک صنف تصمیم‌گیری کرد.

به گفته رئیس اتحادیه صنف نقاشان خودرو به این دلیل که مردم پیش از تعطیلات نوروز و جهت آماده‌شدن برای مسافرت، تعمیرات اتومبیل‌های خود را انجام می‌دهند، بعد از تعطیلاتِ عید هم بیشترِ مراجعات به دلیل تصادفاتی‌ست که رخ داده و ما در این زمینه نمی‌توانیم به مورد خاصی اشاره کرده یا روی آن مانور دهیم؛ دغدغه‌های ما همان مشکلات و مسائلیست که امتداد آن از سال گذشته به امسال هم کشیده شده و هنوز راه حلی برای آن در نظر گرفته نشده است.

جوانمرد مداینی به مشکل مالیات اشاره می‌کند؛ روال غیر منطقی اخذ مالیات بدون در نظرگرفتن درآمدی که به طور واقعی دست واحدهای صنفی را می‌گیرد.

او به مشکل بیمه اعضای صنف هم اشاره کرده و می گوید: در حال حاضر، سن بیمه را به ۳۵ سال تغییر داده‌اند و به این دلیل که اعضای صنف ما با تینر و رنگ و مواد شیمیایی سرطان‌زا در تماس هستند، می‌بایست سختی کار به این افراد تعلق بگیرد که در کمال ناباوری این اتفاق هنوز رخ نداده است!

اما آیا اوضاع واحدهای صنفی در سال جدید، بهتر می‌شود؟  رئیس اتحادیه صنف نقاشان خودرو، این اتفاق را بعید دانسته و می‌گوید: برای صنف ما همان روال قبلی موجود خواهد بود به این دلیل که نرخ ما آزاد است و نرخ‌نامه نداریم و قیمت‌های ما بستگی به تورم دارد یعنی هرچه قیمت‌ها بالاتر برود، مواد اولیه و متعاقبا خدمات ارائه‌شده توسط ما هم افزایش قیمت خواهد داشت.

با توجه به شرایط موجود، به‌نظر سال ۱۴۰۳، سال آسانی برای واحدهای صنفی نخواهد بود؛ جوانمرد مداینی، می‌گوید هیچ سالی برای صنف او، سال آسانی نبوده و مگر اتفاق خاصی رخ دهد که اندکی از مشکلاتی که این صنف را دست وپاگیر کرده، کم شود.

 

 

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=3668

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.