• امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل اخبار 830اخبار امروز : 5
6
محمدرضا معروف‌خانی، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان محصولات گوشتی(همبرگر، سوسیس، کالباس):

مردم حتما از پروتئینی‌ها خرید کنند/ سوسیس و ‌کالباس بی‌کیفیت نداریم/ تفاوتِ قیمت‌ها به‌دلیل میزان مصرف گوشت و مرغِ به‌ کاررفته در محصولات است/ افزایش قیمت شب عید نداریم

  • کد خبر : 3608
  • 18 مارس 2024 - 16:15
مردم حتما از پروتئینی‌ها خرید کنند/ سوسیس و ‌کالباس بی‌کیفیت نداریم/ تفاوتِ قیمت‌ها به‌دلیل میزان مصرف گوشت و مرغِ به‌ کاررفته در محصولات است/ افزایش قیمت شب عید نداریم
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف تهران، سوسیس و کالباس؛ خوراکی‌های جذاب و مورد علاقه خیل عظیمی از شهروندان از هر طبقه سنی‌ هستند که این روزها یعنی اوقاتی که به شب‌های عید معروفند، به گفته رئیس اتحادیه صنف فروشندگان محصولان گوشتی(همبرگر، سوسیس، کالباس) به وفور در بازار یافت می‌شوند و در بازار شب عید افزایش قیمت نداشته‌اند البته قیمت این محصولات، در ماه‌های اخیر، دوره‌ای از افزایش را تجربه کرده و شاید به‌همین علت است که حالا و در شب عید قیمت ها ثابت مانده‌اند. هرچند به گفته محمدرضا معروف‌خانی، رئیس اتحادیه این صنف انواع و درجات مختلف سوسیس و کالباس در بازار با قیمت‌های متفاوت و مناسب همه افراد با هر سلیقه ای وجود دارند و این تفاوت قیمت به معنای کم و زیادشدن کیفیت نیست، بلکه به علت میزان مصرف گوشت و مرغ به‌کار رفته در محصولات است.

محصول به وفور هست؛ مشتری کم است

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان محصولات گوشتی (همبرگر، سوسیس، کالباس)، می گوید: شب عید امسال ما افزایش قیمت نداشته‌ایم . بار تولید کارخانه‌ها به وفور وجود دارد و در فروشگاه‌ها و مراکز پخش محصولات گوشتی نیز کمبود بار نداریم و هم فروشگاه‌ها و هم مردم می‌توانند تهیه کنند و هیچ مشکلی به این لحاظ وجود ندارد ، اما داستان این است که قیمت‌ها تا حدودی بالا هستند و این به‌دلیل افزایش تورمی است که ما در یک سال گذشته شاهد آن بودیم.

معروف‌خانی ادامه می‌دهد که«ما افزایش قیمت‌ها را حدود سه‌چهار ماهِ پیش شاهد بوده‌ایم و برای همین، دیگر بازارِ شب عید، افزایش قیمت نخواهد نداشت، اما به این دلیل که اولا نقدینگی مردم کم است و دوما بازار شب عید این صنف مصادف با ماه مبارک رمضان شده است ، شاهد افت فروش محصولات گوشتی هستیم .»

او تاکید می کند: بار به وفور هست و تولید می‌شود و در فروشگاه‌ها آماده عرضه هستند اما مشتری به همان دو دلیلی که به آن‌ها اشاره شد کم است.

اما سوسیس، کالباس و این قسم خوراکی ها همیشه مورد استقبال مردم بوده و یکباره در همین سه‌ چهار ماه اخیر و قبل‌تر از آن هم سیر صعودی در افزایش قیمت داشته؛ به نظر می‌رسد کالایی که روزگاری همه می‌توانستند استفاده کنند، جای خود را به استفاده موردی و مناسبت های خاص داده است.

معروف‌خانی توضیح می‌دهد که که «این کالا مشخصا به طبقه خاصی تعلق نمی‌گیرد چرا که ما تنوع محصولات داریم؛ یعنی کالباس از کیلویی ۱۰۰ هزار تومان تا حدود ۶۰۰ هزار تومان در بازار و در قیمت‌های مختلف وجود دارد و این تفاوت قیمت به درصد گوشت موجود در آن محصول ارتباط دارد؛ چرا که مواد اولیه آن گوشت، مرغ و ادویه‌جات است. قیمت ادویه‌جات با بالا رفتن دلار گران می‌شود به این دلیل که هشتاد درصد ادویه‌جات مورد استفاده در کارخانه‌ها وارداتی هستند.»

او در بحث گوشت و مرغ هم توضیح می‌دهد: باید به این نکته اشاره کرد که افزایش قیمت سوسیس و کالباس کاملا مربوط به افزایش قیمت گوشت و مرغ است یعنی گوشت و مرغ پایین بیاید، قیمت سوسیس و کالباس پایین می‌آید و برعکس در مورد بالارفتن قیمت‌ها هم همین ارتباط وجود دارد. اینطور نیست که کارخانه‌ها بدون دلیل قیمت‌ها را بالا ببرند.

با این‌همه زمانی‌که قیمت‌ها پایین بود، مردم بیشتر از محصولات گوشتی استفاده می کردند. با افزایش قیمت، مقدار خرید مردم کاهش یافته است. به این صورت که مردم به مقدار مصرف همان وعده ی غذایی تهیه می کنند وگرنه که مشتری این محصولات همیشه وجود داشته و برای همه ی اقشار جامعه تنوع محصولات موجود است.

با توجه به صحبت‌های معروف‌خانی، این تفاوت قیمت‌ها ربطی به کیفیت محصولات ندارد و بالا بودن قیمت برخی محصولات به میزان گوشت و مرغ مصرفی مربوط است.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان محصولان گوشتی(همبرگر، سوسیس، کالباس) ضمن تائید این گفته، می‌افزاید: جنسی که گرانتر است، درصد گوشت بالاتری دارد و مردم هم خودشان می‌دانند که بذخی محصولات برند هستند؛ این برند بودن تاثیر دارد اما تاثیرش حدود ۱۵ الی ۲۰ درصد بر افزایش قیمت است ولی اصولا به مواد اولیه‌اش مصرف شده در این محصولات بستگی دارد.

از معروف‌خانی می‌پرسیم که کالای بی‌کیفیت هم که زیر نظر شما نباشد، در بازار موجود است و او در پاسخ، توصیه می‌کند که مردم از واحدهای صنفی که زیر نظر اتحادیه محصولات گوشتی هستند، خرید کنند . به این دلیل که واحد های صنفی توسط واحد های بازرسی اتحادیه به صورت دوره ای هم از نظر کیفیت و هم از نظر قیمت محصولات مورد بازبینی قرار می گیرند.

در سخن پایانی معروف خانی افزود:

آرزو می کنم سالی سرشار از شادی و سعادت پیش روی مردم عزیزمان باشد و امیدوارم نور الهی روشنگر مسیر زندگی تمام ایرانیان در سال ۱۴۰۳ باشد. پیشاپیش نوروزتان خجسته.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=3608

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.