• امروز : جمعه, ۱۵ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 5 July - 2024
کل اخبار 987اخبار امروز : 0
10

مطالبه گری اصناف با تشکیل کارگروه های اتحادیه های همگن افزایش پیدا می کند

  • کد خبر : 34
  • 17 می 1402 - 0:00
مطالبه گری اصناف با تشکیل کارگروه های اتحادیه های همگن افزایش پیدا می کند
نايب رئيس اول اتاق اصناف تهران از راه اندازي کارگروه هاي اتحاديه هاي صنفي همگن در اين اتاق خبر داد و گفت: مهمترين هدف از تشکيل اين کارگروه ها ايجاد هماهنگي و مشارکت لازم براي بررسي و پيگيري چالش هاي صنوف مختلف و در واقع افزايش مطالبه گري اصناف است.

احمد ابوالحسنی، نایب رئیس اول اتاق اصناف تهران در ارتباط با چرایی و اهداف تشکیل کارگروه های اتحادیه های صنفی همگن اتاق اصناف تهران بیان کرد: اتحادیه های صنفی در حوزه های مختلف، چالش ها و مشکلات متعددی با سازمان ها و مراکز مرتبط با کار و امور خود دارند که در راستای جمع بندی، رسیدن به نتایج بهتر و در نهایت افزایش مطالبه گری اصناف، هیئت رئیسه اتاق اصناف اقدام به راه اندازی کارگروه های اتحادیه های صنفی همگن کرده است.

نایب رئیس اول اتاق اصناف تهران تصریح کرد: اتحادیه های صنفی برای رفع مشکلات و چالش های مبتلابه خود، غالبا به صورت انفرادی جلسات و نشست های متعددی را با ارگان ها و سازمان های دولتی، شهرداری، بهداشت، سازمان امور مالیاتی و . . . برگزار می کنند که در بسیاری از موارد به نتیجه مورد نظر هم منتهی نمی شود؛ لذا یکی از برآیندهای تشکیل این کارگروه ها حضور اتحادیه های همگن در یک گروه و بررسی تخصصی مسائل و موارد با تشریک مساعی همه دست اندرکاران به همراه هیئت رئیسه اتاق خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه باید ضابطه ها جای رابطه را بگیرد بیان کرد: یکی از اهداف تعیین شده برای کارکرد این کارگروه ها جایگزینی ضابطه با رابطه می باشد تا با بررسی تخصصی امور و اتکال به قوانین موجود چالش های اصناف پیگیری شود.

وی از تشکیل کارگروه های اتحادیه های همگن در حوزه مواد غذایی(بنکداران مواد غذایی، خواربارفروشان، محصولات گوشتی، سوپرمارکت، اغذیه فروشان و …) حوزه الکترونیک( فناوران رایانه، تولید و تعمیر تجهیزات الکترونیکی و حفاظتی، تولید و تعمیر صنایع برودتی، تهویه مطبوع، لباسشوئی، دستگاه های مخابراتی، ارتباطی، دستگاه های صوتی و تصویری، گوشی همراه و . . . ) حوزه چاپ و نشر و بسته بندی( چاپخانه داران، صحاف، کاغذ و مقوا، کلیشه، لیتوگراف، نوشت افزار، لوازم مهندسی، عکاسان و فیلمبرداران و . . . ) خبر داد و اعلام کرد: در نظر داریم جهت بررسی و پیگیری موضوعات مشترک دیگر حوزه ها، دیگر کارگروه های مورد نظر را تشکیل دهیم.

نایب رئیس اول اتاق اصناف در خاتمه در نحوه عملکرد این کارگروه ها توضیح داد: این کارگروه ها که متشکل از روسای اتحادیه های صنفی همگن با تعیین رئیس، نایب رئیس و دبیر تشکیل می شوند؛ ضمن بررسی موضوعات مورد نظر و مشترک، جلساتی را با سازمان ها و ارگان های مختلف می گذارند تا با بررسی و پیگیری موضوعات و مطالبه تخصصی آن به نتایح و راهکاری کارساز برسند.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=34

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.