• امروز : پنجشنبه, ۷ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 27 June - 2024
کل اخبار 967اخبار امروز : 0
6
نگرانی رئیس اتحادیه ناشران از شکسته شدن حریم کتابفروشان؛

شهرداری به بساط‌گستران دکه می‌دهد؟/ هیچ عزمی برای برخورد در شهرداری تهران، وجود ندارد

  • کد خبر : 2894
  • 29 ژانویه 2024 - 13:02
شهرداری به بساط‌گستران دکه می‌دهد؟/ هیچ عزمی برای برخورد در شهرداری تهران، وجود ندارد
ابراهیم کریمی، رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران با تاکید بر نقش شهرداری در جمع‌آوری بساط‌گستران کتاب از توسعه فعالیت آن‌ها انتقاد کرد و گفت: بعید نیست که در آینده یک دکه داشته باشند.

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران با اشاره به بساط‌گستری کتاب در راسته خیابان انقلاب، عنوان کرد: اتحادیه با حضور دستفروشان و بساط‌گستران مخالف است؛ زیرا در طول سالیان گذشته، کتابفروشان برای شغل و حرفه خود سرمایه‌گذاری کرده‌اند اما اکنون بساط‌گستران به راحتی در حریم کتابفروش‌ها حضور پیدا می‌کنند و کتاب می‌فروشند.

وی با بیان اینکه بخش عمده کتاب‌های بساط‌گستران آثار قاچاق و غیرمجاز است، افزود: حضور دستفروشان کتاب نباید در حریم کتابفروشی‌ها انجام شود، با حضور این افراد مخالف هستیم، زیرا در یک نگاه کلی شاهد فروش کتاب‌های غیرمجاز و کپی هستیم، آثاری که حیات کتابفروشان را طی سال‌های اخیر به خطر انداخته است.

کریمی ادامه داد: پیش از این هم اعلام کرده بودیم که درخواست اتحادیه جمع‌آوری بساط‌گستران است؛ زیرا علاوه بر ایجاد مزاحمت برای کتابفروشان و ایجاد آلودگی بصری، فضای فعالیت را نیز سخت کرده‌اند؛ به‌طوری که در برخی از ساعات روز به سختی می‌توان از مقابل دانشگاه عبور کرد.

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران با بیان اینکه یک مشاهده میدانی به دستفروشان کتاب نشان می‌دهد که ظاهراً هیچ عزمی برای برخورد با آن‌ها در شهرداری تهران، وجود ندارد گفت: عملاً شهرداری تهران برخوردی با بساط گستران ندارند، حتی در مواردی دیده شده که مامور اداره برق به بساطی‌ها برق می‌دهد تا شب‌ها بتوانند روشنایی داشته باشند!
کریمی بیان کرد: تا پیش از این بساط‌گستران روی زمین کتاب‌های خود را می‌چیدند؛ اما اکنون میز می‌گذارند و عملاً یک دکان در مقابل دکان و فروشگاه‌های کتاب ایجاد شده است، بعید نیست که در آینده نیز یک دکه داشته باشند.

کریمی با اشاره به خواسته فعالان حوزه نشر و کتاب برای برخورد با بساط‌گستران کتاب، گفت: در گام اول خواستار برخورد شدید با بساطی‌ها به‌ عنوان سد معبر و جمع‌آوری کتاب‌های غیرمجاز و قاچاق هستیم، در ادامه نیز از مجموعه‌هایی چون اداره برق و مجموعه شهرداری می‌خواهیم به‌طور جدی با این افراد مقابله کنند.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=2894

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.