• امروز : چهارشنبه, ۱۳ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 3 July - 2024
کل اخبار 982اخبار امروز : 0
10
عبداله اسفندیار، رئیس اتحادیه صنف خرازی‌فروشان و وابسته:

با قانون وزارت صمت ۱۲۰۰ واحد صنفی متضرر شده‌اند/ دست قاچاقچی باز و صنف خرازی‌فروشان متضرر شده

  • کد خبر : 2192
  • 18 دسامبر 2023 - 14:31
با قانون وزارت صمت ۱۲۰۰ واحد صنفی متضرر شده‌اند/ دست قاچاقچی باز و صنف خرازی‌فروشان متضرر شده
پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف تهران. این روزها مشکل مالیات، یکی از مسائل مشترک و چالش‌برانگیز برای همه صنوف به حساب می‌آید که در کنار سایر مسائل، شرایط زیست در وضعیت دشوار اقتصادی را برای صنوف دشوارتر می‌کند. صنف خرازی‌فروشان و وابسته هم مشمول معضل مالیات هم شغلی و هم ارزش افزوده مالیاتی می‌شود.

پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف تهران. این روزها مشکل مالیات، یکی از مسائل مشترک و چالش‌برانگیز برای همه صنوف به حساب می‌آید که در کنار سایر مسائل، شرایط زیست در وضعیت دشوار اقتصادی را برای صنوف دشوارتر می‌کند. صنف خرازی‌فروشان و وابسته هم مشمول معضل مالیات هم شغلی و هم ارزش افزوده مالیاتی می‌شود. عبداله اسفندیار، رئیس اتحادیه صنف خرازی‌فروشان و وابسته، در گفتگو با پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف تهران، ضمن توضیح مشکلی که اخذ مالیات‌ها برای صنفش و اعضای آن به وجود آورده به بازکردن موضوعات محوری دیگر هم می‌پردازد. مسائلی نظیر کالاهای صنف اعم از بدلیجات که بر اساس قوانین جدیدی وزارت صمت وارد کردن آن توسط صنف، غیرقانونی محسوب می‌شود. مشکل دیگری که اسفندیار به آن اشاره می‌کند، بحث اسباب‌بازی‌های خارجی است که در این گفتگو به آن می‌پردازیم.

مالیات ارزش افزوده نمی‌گیرند اما مشمول پرداخت می‌شوند

رئیس اتحادیه صنف خرازی‌فروشان و وابسته، به پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف تهران، می‌‌گوید: مشکلی که تنها مربوط به صنف ما نیست و شامل حال همه صنوف می‌شود، مشکل و مساله مهم، مساله مالیات است؛ چه مالیات شغلی و چه مالیات ارزش افزوده.

عبداله اسفندیار، در توضیح مشکل مالیات، می‌افزاید: بخش اعظمی از کسبه ما هیچ‌گونه مالیات ارزش افزوده نمی‌گیرند اما مشمول پرداخت مالیات ارزش افزوده مالیاتی شده‌اند و این یکی از معضلات اصلی ماست.

بدلیجات ممنوعه و چالش ۱۲۰۰ واحد صنفی

مساله بعدی که اسفندیار به آن اشاره می‌کند، کالاهای بدلیجات هستند که بخشی از کالاهای صنف خرازی‌فروشان و وابسته، محسوب می شوند. رئیس اتحادیه این صنف می‌گوید: وزرات صمت این کالا را جزو کالاهای ممنوعه اعلام کرده در حالی‌که چیزی حدود ۱۲۰۰ عضو صنف ما فروشنده کالاها و زیورآلات مصنوعی هستند و با این قانون هیچگونه اجازه ورود کالا را نداشته و علنا دست قاچاق و قاچاقچی را با این قانون باز گذاشته‌اند.

اسفندیار با تاکید مجدد بر منتفع شدن قاچاقچیان، به مساله پرداخت کمرگ هم اشاره می‌کند که با کالای قاچاق، هیچ‌ عایدی هم نصیبش نمی شود.

خواهان لغو ممنوعیت واردات بدلیجات و زیورآلات هستیم

رئیس اتحادیه صنف خرازی‌فروشان و وابسته، می‌گوید: اعضای صنف من علاوه بر اینکه منع قانونی برای ورود کالا با سرمایه خود دارند، به موازات اینکه این کالا، قاچاق به حساب می‌آید مدام درگیر تعزیرات حکومتی هستند و این قانون، مشکلات صنفی زیادی را برای ما به‌وجود آورده. اسفندیار تاکید می‌کند که خواهان لغو این ممنوعیت در ارتباط با بدلیجات و زیورآلات مصنوعی هستند.

مشکل اسباب‌بازی‌های خارجی

بخش دیگری از مشکلات صنف خرازی‌فروشان و وابسته، به گفته رئیس اتحادیه،  اسباب‌بازی‌های خارجی هستند به این لحاظ که تولید داخل تکاپوی نیازهای داخلی جامعه را ندارد، باید مجوزی قابل توجه برای ورود اسباب‌بازی خارجی به اتحادیه و اعضایش بدهند که هم از جهت پیوست فرهنگی تاثیر قابل توجهی داشته باشد و هم اینکه با تولیدات داخلی رقابت‌پذیر باشد.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=2192

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.