• امروز : شنبه, ۹ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 29 June - 2024
کل اخبار 967اخبار امروز : 0
9
رئیس اتحادیه صنف دستگاه های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی تهران:

دروغ بزرگ «آیفون»!/ باید مانع از رسیدن جنس معیوب و خراب به دست هم‌وطنانمان باشیم

  • کد خبر : 1821
  • 02 دسامبر 2023 - 15:49
دروغ بزرگ «آیفون»!/ باید مانع از رسیدن جنس معیوب و خراب به دست هم‌وطنانمان باشیم
سیدحسین سادات حسینی، رئیس اتحادیه صنف دستگاه‎های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی تهران در گفت وگو با پایگاه خبری اتاق اصناف تهران، آیفون‌دوست‌ها را را با یک واقعیت غم‌انگیز مواجه می‌کند؛ ایرانی‌ها جنس‌های خراب و معیوب تمام دنیا را خریداری کرده، در کشوری مثل دبی تعمیر کرده و به عنوان جنس نو به همو‌طنان‎مان می‌فروشند.

پایگاه اطلاع‎رسانی اتاق اصناف تهران؛ در روزگار تب داغ آیفون اگر شما هم از دوستداران این برند جذاب و محسورکننده هستید و از قضا آیفون‌های ۱۳ پرو و ۱۳ پرومکس در دست دارید، هیچ می‌دانید این‌ها جنس‌های خرابی هستند که از کل دنیا خریداری شده، در دبی جمع و جور و جعبه‌سازی شده و بعد به اسم نو و البته با قیمت نو به شما فروخته می شوند تا از داشتنش خشنود هم شوید!

این یک مسئله مهم در حوزه دستگاه‌های ارتباطی‌ست که متاسفانه بر جامعه ما سیطره انداخته و سیدحسین سادات حسینی، رئیس اتحادیه صنف دستگاه های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی تهران با افشای این موضوع قصد دارد مانع از رسیدن جنس معیوب و خراب به دست هم‌وطنانش باشد.

 چالش منفک بودن فروش تلفن همراه از خدمات آن

رئیس اتحادیه صنف دستگاه های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی تهران در خصوص یکی از چالش‌های اساسی صنف خود به پایگاه اطلاع‎رسانی اتاق اصناف تهران، می‌گوید: منفک بودن فروش تلفن همراه از خدمات تلفن همراه یکی از چالش‌های این صنف است.

حسین سادات حسینی، معتقد است: اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی تمام رسته‌های موبایلی و مخابراتی ایران را داراست و این بسیار موضوع مهمی است که در همه شهرهای کشور، فروش تلفن همراه و خدمات تلفن همراه زیرمجموعه اتحادیه دستگاه مخابراتی است و فقط در تهران این اتفاق نیفتاده است. با ایجاد یکدستی در فروش و خدمات تلفن همراه، سردرگمی که فعالان مرتبط دارند، سردرگمی که مردم بابت به مشکل خوردن شکایات‎شان دارند و سردرگمی که اعضا بابت مالیات‎شان دارند، تمام این ها حل می‌شود.

چیزی که به ضرر هم‌وطنانمان تمام می‌شود

اما موضوع مهم دیگری که رئیس اتحادیه صنف دستگاه های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی تهران به آن اشاره می‌کند، می‌تواند در حد یک هشدار جدی برای مردم باشد با این توضیح که «واردات گوشی‌های آیفون ۱۴ و ۱۵ محدود شده و به عنوان قاچاق محسوب می‌شود به همین دلیل آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرومکس در بازار فروش می‌رود و تمام این آیفون‌ها در اصطلاح، لیبل خورده یا رفرش هستند به این معنا که گوشی‌های تعمیری هستند که از کشورهای دیگر، جعبه‌سازی و تعمیر شده و در ایران به عنوان نو فروخته می شوند و به دست مشتری می‌رسند و این هیچ‌ چیزی ندارد مگر ضرر مشتری و ضرر هموطن ایرانی.»

سادات حسینی، معتقد است که این اتفاق باعث شده ایرانی‌ها جنس‌های خراب و معویب تمام دنیا را  بخرند، در کشوری مثل دبی تعمیر کنند و به همو‌طنان‎مان بفروشند.

اتفاقی که نمی‌توان به همین سادگی از کنار آن گذشت و ضرورت توجه مسئولان و شهروندان را ضمن آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی در این زمینه را می‌طلبد.

 

 

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=1821
  • نویسنده : کیانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع ‎رسانی اتاق اصناف تهران
  • 143 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.