• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
کل اخبار 1168اخبار امروز : 3
9
رئیس اتحادیه صنف  توزیع‎کنندگان تجهیزات و لوازم پزشکی و آزمایشگاهی مطرح کرد:

قیمت گذاری دستوری؛ مانعی بر سر راه تولید تجهیزات پزشکی/ باید قیمت آزاد اما نظارت و کنترل ها بیشتر شود

  • کد خبر : 1596
  • ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱
قیمت گذاری دستوری؛ مانعی بر سر راه تولید تجهیزات پزشکی/ باید قیمت آزاد اما نظارت و کنترل ها بیشتر شود
قاسم نوده فراهانی، رئیس اتحادیه صنف توزیع کنندگان تجهیزات و لوازم پزشکی و آزمایشگاهی تهران اظهار کرد: قیمت تجهیزات پزشکی را باید بازار، عرضه و تقاضا تعیین کند؛ چرا که باعث ایجاد رقابت می شود، اما متاسفانه قیمت گذاری دستوری مانع از شکل دهی رقابت شده است.

رئیس اتحادیه صنف توزیع کنندگان تجهیزات و لوازم پزشکی و آزمایشگاهی تهران در گفت وگو با پایگاه خبری اتاق اصناف تهران با اشاره به چالش های این حوزه که شبکه توزیع کالا یکی از آنهاست، گفت: در حوزه تجهیزات و لوازم پزشکی و آزمایشگاهی چهار مشکل وجود دارد که یکی از آنها به شبکه توزیع بر می گردد. در تلاش هستیم شبکه توزیع که متشکل از تولیدکننده، وارد کننده و توزیع کننده است را سامان دهیم.

نوده فراهانی در تشریح چالش های صنف متبوع بیان کرد: یکی از مشکلات این صنف، بحث قیمت گذاری دستوری است؛ قیمت تجهیزات پزشکی را باید بازار، عرضه و تقاضا تعیین کند که همین موضوع باعث ایجاد رقابت می شود، اما متاسفانه قیمت گذاری دستوری مانع از شکل دهی رقابت شده است.

باید قیمت آزاد اما نظارت و کنترل ها بیشتر شود

رئیس اتحادیه صنف توزیع کنندگان تجهیزات و لوازم پزشکی و آزمایشگاهی تهران ادامه داد: به جای قیمت گذاری دستوری باید به دنبال ایجاد رقابت باشیم که اینگونه شاهد پیشرفت و ارتقا در این صنعت خواهیم شد. باید قیمت آزاد اما نظارت و کنترل ها بیشتر شود.

وی در بیان دیگر چالش های صنف گفت: موضوع دیگر، بحث طولانی بودن صدور مجوزهاست؛ اکنون برای صدور و تمدید مجوز IRC تولیدکننده باید چندین ماه در نوبت بماند.

به گفته نوده فراهانی، یکی از مشکلات بحث تخصیص ارز است که نیاز به همکاری بانک مرکزی دارد.

ضرورت ایجاد سامانه جامع فروش

رئیس اتحادیه صنف توزیع کنندگان تجهیزات و لوازم پزشکی و آزمایشگاهی موضوع فروش را یکی دیگر از مشکلات بر شمرد و بیان کرد: یکی از مشکلات این صنف به بحث فروش بر می گردد. در بحث فروش نیاز به سامانه جامع داریم که وزارت بهداشت آن را رصد و کنترل کند.

وی با اشاره به تولید تجهیزات و لوازم پزشکی و آزمایشگاهی، گفت: تولید این تجهیزات نسبت به قبل از تحریم ها قابل مقایسه نیست و پیشرفت چشمگیری در این حوزه داشته ایم. تحریم ها از لحاظ تولیدی برای صنف ما رحمت بود؛ چرا که باعث ارتقای این صنف شد.

در تولید بسیاری از تجهیزات پزشکی خودکفا شده ایم

نوده فراهانی گفت: اکنون در تولید بسیاری از تجهیزات پزشکی خودکفا شده ایم و حتی برخی از آنها مانند “سورنگ” را صادر می کنیم. در زمان کرونا، تولیدکنندگان به حدی ماسک تولید کردند که دیگر نیازی به واردات آن نبود و حتی صادرات هم داشتیم. این تولید به حدی پیشرفت کرد که کالاهای وارداتی در گمرکات ماند و دیگر نیازی به ترخیص آنها نبود.

رئیس اتحادیه صنف توزیع کنندگان تجهیزات و لوازم پزشکی و آزمایشگاهی تهران بیان کرد: خوشبختانه طی چند سال گذشته ماشین آلات تولیدی نیز به روز شده و تعداد ماشین آلاتی که نیاز به نوسازی دارند بسیار ناچیز است.

فراهانی در همین خصوص تصریح کرد: اگر وام های بانکی با بهره کم در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد، می توانند ماشین آلات قدیمی را نوسازی کنند.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=1596

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.